• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min pappas Omega

NiklasM

Omega
När min pappa fyllde 30 år, fick han av min mamma en Omega Seamaster 600. Den användes väl och mycket och åkte på mycket stryk.
Tillslut gav den upp och den landade i en låda. Armbandet försvann och likaså minnet av att den fanns.
Jag frågade vid tillfällen om jag kunde få den, trots att den var "trasig". Men min pappa var inte så sugen att skiljas från den.
Men till slut insåg väl pappa att han inte skulle fixa till den och jag fick den. Mitt klockintresse var då ganska svalt och jag fann ingen motivation att investera i en renovering. Tills nu.

Sagt och gjort lämnade jag in den för en reparation och jag fick tillbaks den idag. Min plan är nu att ge den till min pappa i födelsedagspresent när han fyller 80. Klockan är då 50 år gammal! Visst, polerad och uppiffad som enligt vissa är helt fel. Men jag vet att pappa kommer att uppskatta det.

Så här fin blev det. Stort tack Klockmäster Globen för ett utmärkt arbete! Och tack alla som orkade läsa hela vägen hit :)
 

Bilagor

  • FullSizeRender.jpg
    FullSizeRender.jpg
    40.4 KB · Visningar: 1,069
  • IMG_6284.JPG
    IMG_6284.JPG
    51.2 KB · Visningar: 1,023
  • IMG_6287.JPG
    IMG_6287.JPG
    73.8 KB · Visningar: 1,094

Greven

Audemars
Fin story, och fantastiskt fint av dig att renovera den åt honom. Han kommer bli väldigt glad! Heder åt dig! Fin klocka.
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Grymt schysst.. både uret och hela idén. Man blir glad av att läsa om det. Tummen upp till dig. Vad mer kan man önska sig än att göra sin pappa riktigt glad
Dessutom. Varför ska man inte snygga till klockan... Det var ju så den var tänkt att se ut från början.
 

NiklasM

Omega
Vilken present! Riktigt läcker! Jag tycker du gjorde rätt i att polera den, poleringen ser ut att varit bra utförd! Du måste återkomma med en wristshot på din far när han mottagit den. Vågar man vara så fräck att fråga vad renoveringen gick på?

Tack - Ska försöka komma ihåg att återkomma när han fått den. Det är i Maj dock :) Renoveringen gick på 4500.-
 

NiklasM

Omega
Snyggt Strindberg! Härlig känsla att göra något så fint! Bra jobbat! Snygg dinka!

Och tack alla för hejaropen! Känns fint att göra detta faktiskt. :)
 

Nero

Breitling
Den presenten kommer nog bli uppskattad. Du kan ju filma och lägga upp på Youtube och få en miljon views snabbt. Typ " Dad gets emotional when he gets back his old renovated watch" :)
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Gjorde samma sak till min pappa för snart ett år sedan, renoverade den i smyg och gav tillbaka den. Han bär den varje dag sedan dess
 
Topp