• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min spionklocka Allans Sverigeturné 2020

Goflorp

Cartier
Allan anlände i brevboxen idag.

Borde lägga ut bilden på den fina påsen han kom i Paketöppningstråden, mycket patina och målartejp där. Fröjd för ögat.

Vid en första anblick verkar det vara rena Schweiziska armekniven! Inkluderar handleds-åderlåtnings-spets!
Den i en artär och anfallaren kommer raskt försättas ur stridbart skick. Mäktigt!

Den dubblerade även som fjäder åt vridringen, så när jag vred på ringen föll den bort...
Bonus, nu blev det en ärans fart på vridringen, t o m reumatiker kan vrida in väderstrecken numera.
Gummiarmbandet känns som det skulle vara ens bästa vän i en sommarhetta! Stiligt och påkostat.

Finish är annars kanon, något rörig tavla, men man känner ändå att, fan OMEGA, här har ni att göra om ni vill komma ikapp!
Sloganen "Content is better than riches" är graverat i nederkant, med en väl utvecklad känsla för estetik.

Ikväll skall jag ha en liten matlagningsdejt här hemma, Allan få självklart vara på armen - Klart man tar chansen imponera
lite när man kan...


Imorgon skall Allan få följa med på Motorcykeläfwentyr uppe i Gråbo, då det skall grillas och grejer.
Allan komplettrerar min BMW-båge som ingen annan kan. Audemars P. släng er i väggen.

IMG_2759.jpeg

Obligatoriska Klocka + Sprit-bilden.

IMG_2756.jpeg

Notera åderlåtningsverktyget till höger!


IMG_2758.jpeg

Allan och jag överblickar Golanhöjderna.

Eder ödmjuke tjänare i de befriade territorierna väst om Götlaborg
Goflorp
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    326 KB · Visningar: 2
  • image.png
    image.png
    850.6 KB · Visningar: 2
Senast ändrad:

Rikala

Patek
2-Faktor
Allan anlände i brevboxen idag.

Borde lägga ut bilden på den fina påsen han kom i Paketöppningstråden, mycket patina och målartejp där. Fröjd för ögat.

Vid en första anblick verkar det vara rena Schweiziska armekniven! Inkluderar handleds-åderlåtnings-spets!
Den i en artär och anfallaren kommer raskt försättas ur stridbart skick. Mäktigt!

Den dubblerade även som fjäder åt vridringen, så när jag vred på ringen föll den bort...
Bonus, nu blev det en ärans fart på vridringen, t o m reumatiker kan vrida in väderstrecken numera.
Gummiarmbandet känns som det skulle vara ens bästa vän i en sommarhetta! Stiligt och påkostat.

Finish är annars kanon, något rörig tavla, men man känner ändå att, fan OMEGA, här har ni att göra om ni vill komma ikapp!
Sloganen "Content is better than riches" är graverat i nederkant, med en väl utvecklad känsla för estetik.

Ikväll skall jag ha en liten matlagningsdejt här hemma, Allan få självklart vara på armen - Klart man tar chansen imponera
lite när man kan...


Imorgon skall Allan få följa med på Motorcykeläfwentyr uppe i Gråbo, då det skall grillas och grejer.
Allan komplettrerar min BMW-båge som ingen annan kan. Audemars P. släng er i väggen.

IMG_2759.jpeg

Obligatoriska Klocka + Sprit-bilden.

IMG_2756.jpeg

Notera åderlåtningsverktyget till höger!


IMG_2758.jpeg

Allan och jag överblickar Golanhöjderna.

Eder ödmjuke tjänare i de befriade territorierna väst om Götlaborg
Goflorp
Riktigt kul klocka + spritbild!!! :hilarious:
 

jmspar123

Cartier
Detta var nog ett av de roligaste klockpahitt jag last om pa lange! Synd att Allan inte vill resa langvaga. Da hade han garna fatt komma hit och se lite pangpang, grilla,oldrickning pickuptrucks och fina redneck-girls pa det lokala vattenhalet imorgon!

Happy 4th Y'all!
 

Goflorp

Cartier
En sak med Allan - om man skall kritisera lite.
Vridningar med Väderstreck på, varför?

Varenda Scout/allmänbildad/Mulle-elev vet väl att tittar du åt Norr så har du söder i ryggen, Väster på Vänster hand och Öster på Höger.

Det blir ju bara Stating the bloody obvious.

Eller vet ngn här ett faktiskt användningsområde för en sådan vridring?
 

Rikala

Patek
2-Faktor
En sak med Allan - om man skall kritisera lite.
Vridningar med Väderstreck på, varför?

Varenda Scout/allmänbildad/Mulle-elev vet väl att tittar du åt Norr så har du söder i ryggen, Väster på Vänster hand och Öster på Höger.

Det blir ju bara Stating the bloody obvious.

Eller vet ngn här ett faktiskt användningsområde för en sådan vridring?

 

Goflorp

Cartier
Han vart med på raggarfest igår, men det blev inga bilder - missade detta helt.

vart skall Allan åka på måndag?
 

skanse

Breitling
Haha! Vansinnigt rolig tråd... :D
Hade varit riktigt skoj att visa Allan västkusten men har dock varit sjuk senaste veckan så ingen bra idé för nästa värd...
När är det tänkt att Allan skall resa hemåt igen? Kanske kan vara värd om ett par veckor...
 
Topp