• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Mindre dykarklockor (⩽40 mm)

En Mido Ocean Star Tribute - med det töntiga tillägget "Lady". Har vi inte kommit över dessa benämningar 2025? Hur som helst är den 36,5 mm, så en perfekt midsize. Finns i svart och blått.

1000015327.png

En Mido Ocean Star Tribute - med det töntiga tillägget "Lady". Har vi inte kommit över dessa benämningar 2025? Hur som helst är den 36,5 mm, så en perfekt midsize. Finns i svart och blått.

1000015327.png
Snygg! Men jag hade nog personligen valt 40,5 mm:aren, som snubblar på målsnöret för ≤40. Mycket för armbandets skull också.
Har du klämt på 36,5:an själv? Jag gillar proportionerna på bild, men rädd för att den lilla urtavlan kommer göra att klockan känns ännu mindre.
Håller med dig om att "Lady" är onödigt dock...

Snygg! Men jag hade nog personligen valt 40,5 mm:aren, som snubblar på målsnöret för ≤40. Mycket för armbandets skull också.
Har du klämt på 36,5:an själv? Jag gillar proportionerna på bild, men rädd för att den lilla urtavlan kommer göra att klockan känns ännu mindre.
Håller med dig om att "Lady" är onödigt dock...
Har inte haft möjlighet att klämma på den tyvärr. Den lär upplevas som liten jämfört med de flesta dykare på marknaden, så man måste nog gilla midsize för att falla för den.

Själv föredrar jag 40 mm-varianten av Tribute. Mycket prisvärd enligt mig. Bärs kompakt den också.

20240504_072349.jpg

Vet inte om dessa har nämnts tidigare i tråden, men här är tre riktigt snygga (och riktigt bra) dykare under 40 mm:
  • Aquastar Model 60 Blue & BOR Bracelet, ref. 2000000855066 (37 mm)
  • Zodiac Super Sea Wolf 53 Skin Automatic Black Rubber, ref, ZO9212 (39 mm)
  • Squale Super-Squale Sunray Brown Bracelet, ref. SUPERSSBW.AC (38 mm)

Tillbaka
Topp