Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snygg! Men jag hade nog personligen valt 40,5 mm:aren, som snubblar på målsnöret för ≤40. Mycket för armbandets skull också.En Mido Ocean Star Tribute - med det töntiga tillägget "Lady". Har vi inte kommit över dessa benämningar 2025? Hur som helst är den 36,5 mm, så en perfekt midsize. Finns i svart och blått.
![]()
Har inte haft möjlighet att klämma på den tyvärr. Den lär upplevas som liten jämfört med de flesta dykare på marknaden, så man måste nog gilla midsize för att falla för den.Snygg! Men jag hade nog personligen valt 40,5 mm:aren, som snubblar på målsnöret för ≤40. Mycket för armbandets skull också.
Har du klämt på 36,5:an själv? Jag gillar proportionerna på bild, men rädd för att den lilla urtavlan kommer göra att klockan känns ännu mindre.
Håller med dig om att "Lady" är onödigt dock...
Jättefin! ...och Beads-of-rice länkRado Captain Cook 37 mm är en trevlig liten dykare, tycker jag.
![]()
Ja, den verkar ha utgått. Det syns kanske inte på bild, men den här har blå urtavla och bezel. Skiftar dock mot mörkt och nästan svart i vissa lägen.Jättefin! ...och Beads-of-rice länk
Ser dock ut som dessa (37mm) med mörk tavla har utgått ur Rados sortiment. Lite tråkigt.
För de som är ute efter en mindre dykare så kan jag rekommendera att kolla på Longines Legend Diver i 36mm (har provat själv), finns f ö några högre upp i denna tråd. Kommer själv från mindre storlekar, var ju så förr och det påverkar mina preferenser lite grann. Gillar man inte meshlänk går det ju skaffa andra band, men för LLD i 36 är det 19mm. För egen del har jag dock LLD i 39mm.
Ser ut att vara 19mm bredd på Captain Cook 37. Swatch-gruppens märken har tyvärr lite udda mått ibland. Hirsch, exempelvis, (som säljs i många klockaffärer) har helt klart sämre utbud för 19mm än de mer vanliga 18, 20, 22 mm. Så jag får passa din fråga/fundering vidare. Finns annars Watchwear.se här på forumet med stort sortiment av band och tillbehör.Ja, den verkar ha utgått. Det syns kanske inte på bild, men den här har blå urtavla och bezel. Skiftar dock mot mörkt och nästan svart i vissa lägen.
Kollade upp LLD36! Riktigt fin.Har ingen erfarenhet av meshlänk. Men på tal om band - vart kan man hitta tex bra läderarmband? Är lite sugen att testa det på min Captain Cook.
Tack för svar och tips. Det stämmer nog att det är 19 mm. Ska kika runt lite!Watchwear.se
Väldigt charmig!Jag tycker nya Nivada Grenchen Aquamar på gummi har nåt. 38 mm.
![]()
Introducing: Nivada Grenchen Expands The Aquamar Line With Two Lume Options And Three Dial Variants
Nivada Grenchen just ended to the debate over "fauxtina" versus "New Old Stock" with an all-in-one watch.www.hodinkee.com