• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mitt Klockintresse

B Wooster

Panerai
2-Faktor
...

Så, var börja?

Jo, min första klocka (vad jag minns). Det var en Gul, märket alltså! den hade svart kardborreband och var svintuff! Jag har försökt hitta både klockan och bilder på densamma utan framgång. Jag hittar helt enkelt ingen bild som speglar hur tuff den var!
...

Kul med bakgrundshistorian.
Jag har min GUL kvar. Den fick nyligen nytt batteri och band.
192D7028-8269-488A-8C12-FAD7BC208A84.jpeg


/B
 
För mig handlar det främst om att den sitter skönare på handleden då den är något högre/tjockare i boetten vilket gör att kronan inte har en chans att skava mot huden. Sen att den har datum utan bubbla är ju lite unikt men går ju att fixa på vilken sub som helst. Coolt med heliumventil dessutom trots att jag mest plaskar på två meters djup.
IMG_20180714_075829.jpg
Det är två olika klockor, sitter olika, annan känsla, mkt ovanligare med en sd vilket kan vara kul i sig. En 16600 och en 16610 är lika stora men 16600 har mindre glas så den ser lite mindre ut. Saknar bubbla, vilket jag ser som en fördel. Detta alltså förutom de tekniska specifikationerna
Tack för förklaringarna. Det här är sådana grejer man mest troligt måste ha burit klockorna en stund för att kunna avgöra vilken som passar bäst, iaf då de (äldre?) Har samma diameter och nästan exakt samma utseende bortsett från datumbubbla.

Kul att få köpa sin drömklocka relativt tidigt i sin "karriär" som klockintresserad, med allt vad det innebär! Grattis igen! :)

Mvh
 

jabla

Sarlacc
Grattis! Och tack för att du delar med dig av din klockresa i ett trevligt inlägg.
Nu blev det lite sug efter en SD. :)
 
Topp