Tobias Eriksson
Guld
Många viktigpettrar i denna tråd.
Om man blir så förorättad av att TS vill bolla lite kring sitt köp och inte blint accepterar att Rolex och köp hos AD är det viktigaste i världen, ja då kanske man kan hålla det för sig själv istället för att dra snusförnuftigt tykna kommentarer vars enda syfte är att knäppa TS på näsan.
Ja, 46mm är rätt stort. Och inte ens i den "mindre" varianten är väl SOH en kostymklocka, men komigen, "clown" är lite hårt va? Ni som kör en sub på jobbet i finanssektorn är inte direkt hardcore stilgurus själva.
Och ja, debatten AD vs gråhandel har rasat ett bra tag nu. Låt TS göra ett moget och eget val istället för att spotta och fräsa. Om AD var så fantastiskt överlägsna så hade det inte funnits någon gråhandel, så är det bara. Själv rekommenderar jag AD men skulle aldrig knalla in hos Rob och göra ett spontanköp utan att sondera priserna först.
Då det var mitt uttryck så får jag väl passa på att svara, ja det kan te sig hårt men det har främst att göra med min syn på dress och har inget med TS val att dryfta själva köpet eller hon han väljer att köpa av fiiiina AD:en eller av Nisse på skroten. Jag har personligen små ångest när jag bär min Speedmaster till skjorta och chinos då jag redan där tycker den börjar bli malplacerad, att då tänka i banorna; dykare, 46 mm och KOSTYM får det att skära i själen
Som sagt har inget med TS val av klocka, val av köpsätt eller som person utan endast ordval och eventuellt tänkt användningsområde. Sen tolkas tyvärr allt i skrift som hårdare än vad det är tänkt...