• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Mitt konto här kapat

Heads up alla. I morse ser jag två kvittenser på konversation från KS på min mail. När jag kollar mitt konto är dessa raderade. Jag ser att det är @douglas5 som varit i andra änden av konversationen. Snabb koll med honom och han bekräftar att han varit kontaktad från mitt konto i försök till affär med Rolex (ironiskt). Han har dock backat ur då han uppfattat det dom suspekt.
Mer info följer.

Tips till alla, slå på tvåstegsverifieringen.
En funktion som funnits på Klocksnack ett par år.

Med den påslagen får man en kod till sin mail när man försöker loggar in, den måste man sedan slå in för att få logga in på Klocksnack.

Riktigt tur att vi redde ut detta snabbt! Hoppas inga andra blev lurade. Men en GMT II för 24000kr från 2006 är ju suspekt i sig.
Det var sån professionalitet i det dom skrev och allt kändes väldigt legitimt tills det blev stressigt och jag insåg att flera andra annonser som var publicerade via deras tradera låg väldigt undervärderade.

Var försiktiga innan ni gör något förhastat klockfantaster!
Watch Out!

Riktigt tur att vi redde ut detta snabbt! Hoppas inga andra blev lurade. Men en GMT II för 24000kr från 2006 är ju suspekt i sig.
Det var sån professionalitet i det dom skrev och allt kändes väldigt legitimt tills det blev stressigt och jag insåg att flera andra annonser som var publicerade via deras tradera låg väldigt undervärderade.

Var försiktiga innan ni gör något förhastat klockfantaster!
Watch Out!
Har du lust å komplettera med Traderaalias?

Är det möjligt att ta bort sina konversationer? Hittar ingen "ta bort"-knapp.
Välj lämna konversation
Screenshot_20180327-104313.png
Screenshot_20180327-104313.png

Om du befinner dig nivån utanför själva konversationen så finns det kryssrutor. Där kan du markera flera/alla konversationer och lämna dem.

Info om detta borde väl klistras, så ingen råkar ut för något tråkigt! @hook @leben
Jag är helt okunnig i denna typ av it-säkerhet men den stora frågan borde vara om bara jag är drabbad eller om det är ett problem i större skala. Därav tråden. Att jag blev ”utvald”, nu spekulerar jag, kan hänga ihop med att @douglas5 fått betalningsuppgifer från en annan Erik (med K dock) och fel efternamn. Då tänker jag att om risk finns man kan välja ut ett specifikt konto, utifrån passande uppgifter, och kapa det är det allvarligt.

Vill understryka att KS inte läckt information, har samma lösenord andvänts på flera ställen är det svårare att veta vart de gått fel.

Slå på tvåfaktorsautentisering, alltid en extra säkerhet.

Vad är det för app som behövs för två-faktor? Normalt sett skickas ju koden per SMS annars.

Tillbaka
Topp