• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Moderskeppet har landat i Sverige! Paketöppning med glans. NOS Chronomat 81950 18K

Brydlon

Breitling
Stort grattis! Jag var inte någon större Bratte-fan men kom ett kliv närmare tack vare din härliga, säljande paketöppning! Tack!
 
Moderskeppet har till slut landat

ipad3_1444.jpg



För en tid sedan kraschade det urgamla UFO:t som i galaxen går under namnet "AOPA F500" i Sverige. Armada nummer 81950:s kanske bästa stridare. Sedan dess har inget varit sig likt på Jorden. Moderskeppet har dag som natt letat efter sin bästa stridare över hela galaxen. Nu har den lokaliserat sitt försvunna stridsskepp och landat.

Den tusentals stora armadan av skepp med beteckningen 81950 har hållit fred i galaxen sedan de först dök upp 1984 e.Kr. Legenden säger att de kom till galaxen för att utvinna guld. Vissa säger svenska kvinnor. Andra för lutfisken. Vad som är sant vet ingen som idag lever. Många trodde att denna generations skepp var slut efter många års tjänst. För små. För klena. Fiender skrattade åt dess små kronor som såg ut som små mesiga lökar. Det var ett stort misstag. Nu är de tillbaka och visar att storlek inte är allt i strid. Finess och effektivitet är allt när det kommer till kritan.

Aliens.jpg

"We're coming for YOU and your gold"

För att inte dra för mycket upprepning om armadan 81950 finns mycket att läsa när stridskeppet AOPA F500 landade här, och en bra sammanfattning över hela flottan och dess efterträdare här. De allra mest spektakulära skeppen finns att läsa om här. Det bedöms inte som en alltför stor gissning att många av dessa kommer att följa efter moderskeppet och AOPA till Sverige inom kort.

gold-bars.jpg

Håll hårt i ert guld!

Moderskeppets specifikationer:
Modell: Navitimer Chronomat
Flotta: 81950
Serienummer: 1503
Kom till vintergatan: 1984
Finish: Borstat 18k guld
Motor: Valjoux 7750, omärkt och omodifierat
Trycksäker till: 5ATM
Krona: Skruvad i form av en lök
Glas: Safir
Diameter: Källor säger 39-40.5mm, jag mäter dem ca 40mm
Tjocklek: Jag mäter ca 14mm
Luggbredd: 20mm
Armband: Skinn

Spionbilder av moderskeppets landning i Sverige:
IMG_0229.jpg


IMG_0232.jpg


IMG_0233.jpg


IMG_0234.jpg


IMG_0265.jpg


IMG_0269.jpg


IMG_0270.jpg


IMG_0243-1.jpg


IMG_0257.jpg


DSCN9630.jpg


DSCN9618.jpg


DSCN9617.jpg


DSCN9628.jpg


DSCN9620.jpg


DSCN9621.jpg


DSCN9627.jpg


IMG_0281.jpg

Moderskeppet återförenas med sin stridare AOPA F500.

Peace / Jens
Untitled-1.jpg


Haha gillar historian mycket intressant den där kopplingen breitling och aliens, köper den rakt av :D haha! Riktigt snygg klocka, grattis!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ahhh, den där känner jag igen. Satt med avtryckarfingret på den, riktigt härlig! Vet du vad det fanns för tavlor till guldmodellerna? Fanns det något med kontrast eller något udda?
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Ahhh, den där känner jag igen. Satt med avtryckarfingret på den, riktigt härlig! Vet du vad det fanns för tavlor till guldmodellerna? Fanns det något med kontrast eller något udda?
Inte lika kreativa tavlor som till vissa stålisar vad jag har sett, framförallt de många SE som finns med stål. Det finns dock en del godbitar pre-Evo (UFO). Just denna jag köpte har ju en mer stilren diskret vacker tavla, det som var unikt är ju skicket för att vara den äldsta första reffen samt det ovanliga i att den är helborstad. NOS+borstat guld blir ju en nästan omöjlig kombination att komma över. Jag älskar ju borstade brattar. :)

Lånade bilder på godbitar:

Freece finns...

2E0D642B9D36494ABD6446C9F123350D.jpg

8f5e140c2ec4d47cef84d7cb048c920b_large.jpg




Svart chapter. Vet inte om det är modd, men snyggt är det...
BD94BD31F1CB07F1C6E60B628202B98C.jpg


Andra godbitar:
26071406[2].jpg
150129_02_medium.jpg


Är också rätt förtjust i de guldiga feta subdial:sen som finns senare pre-evo, ger fina kontraster:
150187_03_full.jpg
555c519150e57.jpg


Arabiska siffror på svart är ju också snyggt...
Breitling-Windrider-Chronomat-Vitesse-18K-Yellow-Gold-Watch-K13350-41557_b.jpg


:)
Edit. Sen är ju utbudet till den bästa reffen, 81950, ännu mer begränsat. Jag gillar 81950 mest, snyggast boett enligt mig samt att man får stilrenare visare utan B:et.
 
Senast ändrad:
Topp