• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Molle och Yonsson Baselworld 2016

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
image.jpeg
image.jpeg

Flygande tourbillion.
Lägger upp video på insta snart.
Tror ni det blir en storsäljare eller flopp? Delade meningar råder i vår panel. :)
Jag tror att den kommer sälja slut direkt, även den keramiska utan tubbe.
 
D

Deleted member 1265

Guest
Känns som nyheterna i Basel iår inte varit fantastiska. Tråkigt.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
blir kul att följa.
Undrar om GS kommer med ngt "nytt" på sina keramiska modeller (dvs ngn ny keramisk teknik), eller om det blir vanligt. De kan ju tänkas ligga lite i framkant...
Keramisk GS är ju nytt, har aldrig gjorts tidigare, eller menar du om de tillverkar boetterna på ett annat sätt än märkena brukar?
Hur är det med de stenrika Kineserna? Sett någon fet klocka på armen än (förutom era egna då...)?
Kommer väl med flyget från Milano strax.
Åker dock inte buss iofs...
Mest sett isade Hubbar och även någon guld-RM på kineserna.
43 mm var lite synd. Riktigt jävla dundergrym annars. Kommer säkert sippra ned 8-dagars i lite billigare klockor framöver. Verket ser dock rätt stort ut så undrar om de kan få ned boetten till behagliga 40?
Om man släpper en klocka i platina för typ 600 papp så tror jag inte man släpper samma i stål (som ser "likadant" ut) för 120, tyvärr.
Extremt bra. Hoppas på en stålversion till 20% av priset :)
Se ovan. :)
Sweet! Ser gärna bilder på nya Gulfmastern GWN-Q1000 om ni får möjlighet... och förstås nya Frogman + Mini-Mudmaster. :)
Lär nog bli veckans bästa tråd på KS detta. Kudos!
Missade mini Mudmastern helt. De visade inte upp den.
Spännande med blåtand, vet du vad dess funktion är?
Världstid+position.
Han ni se storleken på Casion?
Samma boett som på den jag recenserat men det kommer släppas en tunnare i höst. EQB700 kommer den heta.
Pris på nya Mudmaster? Vet du när den släpps i butik?
Antar 8500kr som de andra Midmastermodellerna, det enda som skiljer är färgen. Modellen är redan släppt, bör finnas att få tag på nu.
 

Maro

Audemars
Keramisk GS är ju nytt, har aldrig gjorts tidigare, eller menar du om de tillverkar boetterna på ett annat sätt än märkena brukar?

Mest sett isade Hubbar och även någon guld-RM på kineserna.

Om man släpper en klocka i platina för typ 600 papp så tror jag inte man släpper samma i stål (som ser "likadant" ut) för 120, tyvärr.

Se ovan. :)

Missade mini Mudmastern helt. De visade inte upp den.

Världstid+position.

Samma boett som på den jag recenserat men det kommer släppas en tunnare i höst. EQB700 kommer den heta.

Antar 8500kr som de andra Midmastermodellerna, det enda som skiljer är färgen. Modellen är redan släppt, bör finnas att få tag på nu.
Que? Mini Mudmaster låter ju intressant
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Keramisk GS är ju nytt, har aldrig gjorts tidigare, eller menar du om de tillverkar boetterna på ett annat sätt än märkena brukar?
Absolut, menar att de revolutionerar keramiken för att exempelvis minska risken för haveri om man tappar klockan. Eller ett sätt att få ännu högre finish.

Dvs precis det du skriver sist.
 

Simpatico

Rolex
Snyggt jobbat grabbar, plöjt igenom tråden med stor behållning.
Tackar och bockar.
Ser med spänning frammemot fler bilder och kommentarer.
 
Topp