• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Molle & Yonsson Baselworld 2017

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
1: England
2: Årskalender korrigerar för korta och långa månader men ej för skottår. Full kalender= datum, dag, månad, månfas. Behöver ej vara årskalender eller evighetskalender.
3: Ingen aning men minns modellen.
4: Ja du, vad heter den där?
5: Stämmer säkert.
6: Antireflexbehandling.

Kul frågor!
TH Mikrotimer? Eller är det tidigare?
 

UNO

Panerai
Det blir ingen Hublot, det blir en:
image.jpeg

Mkt bra tråd, ni dödar tidningar.
 

nissenypon

Omega
2-Faktor

Oscar900218

Cartier
Bumpar tråden lite! Är det bara jag som längtar till Baselworld 2018?
just nu i skrivande stund längtar jag iaf lite extra på att få veta mer om denna Reissue av Bulovas oceangrapher "Devil Diver".
Mumma! Här har Bulova verkligen träffat rätt :D
Bulova-Oceangrapher-VoteBulova-Winner.jpg

http://wornandwound.com/baselworld-preview-bulova-announces-reissue-oceanographer-devil-diver/
Har inte haft en Bulova innan men denna var mumma. Ska bli spännande att se vad för urverk som kröner denna pjäs:)
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Bumpar tråden lite! Är det bara jag som längtar till Baselworld 2018?
just nu i skrivande stund längtar jag iaf lite extra på att få veta mer om denna Reissue av Bulovas oceangrapher "Devil Diver".
Mumma! Här har Bulova verkligen träffat rätt :D
Bulova-Oceangrapher-VoteBulova-Winner.jpg

http://wornandwound.com/baselworld-preview-bulova-announces-reissue-oceanographer-devil-diver/
Är bilden inte på en gammal utan den kommande menar du? Jag tycker det ser ut som en gammal med repigt glas, hack i boetten och glapp i ändlänken...
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
ja du vet inte mer än att det ska göras en reissue av den. Kan mycket möjligt vara en bild på den gamla, men med inlägget vill jag säga att jag längtar till att få höra mer om den :D
Jag förstår vad du menar och vill inte vara neggo så här på lördagskvällen :bag:, men när det slängs ut en bild på förlagan och det sägs att det kommer en reissue brukar det som oftast vara en hel del som avviker ifrån originalet... Men det är väl klart att det ska bli spännande och se vad som händer under 2018 :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Är det bara jag som längtar till Baselworld 2018?
Jag längtar som fan! Torsdag, 10:00, SEIKO-pressrelease, live via Instagram från första raden. :D

Måste man vara inbjuden till Baselworld eller är det fritt fram för vem som helst att åka dit?
Det är fritt fram. Dagsbiljetterna är apdyra och det blir fönstershopping om man inte har kontakter så man kan boka möten. Tidigare gick det att få till möten med de små tillverkarna utan ansträngning men Basel har krympt rejält de senaste två åren, många av de mindre tillverkarna lär ha lagt ner sitt båd Basel 2018.

Planerar du att åka så boka flyg och boende tidigt.
 

Bas

Patek
Jag längtar som fan! Torsdag, 10:00, SEIKO-pressrelease, live via Instagram från första raden. :D


Det är fritt fram. Dagsbiljetterna är apdyra och det blir fönstershopping om man inte har kontakter så man kan boka möten. Tidigare gick det att få till möten med de små tillverkarna utan ansträngning men Basel har krympt rejält de senaste två åren, många av de mindre tillverkarna lär ha lagt ner sitt båd Basel 2018.

Planerar du att åka så boka flyg och boende tidigt.
Tack för svaret :) Målsättningen är att åka !
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jag längtar som fan! Torsdag, 10:00, SEIKO-pressrelease, live via Instagram från första raden. :D


Det är fritt fram. Dagsbiljetterna är apdyra och det blir fönstershopping om man inte har kontakter så man kan boka möten. Tidigare gick det att få till möten med de små tillverkarna utan ansträngning men Basel har krympt rejält de senaste två åren, många av de mindre tillverkarna lär ha lagt ner sitt båd Basel 2018.

Planerar du att åka så boka flyg och boende tidigt.

Det är väl även ett gäng som har bytt till SIHH? Nu hittar jag inte var jag läste det bara för det.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det är väl även ett gäng som har bytt till SIHH? Nu hittar jag inte var jag läste det bara för det.
Det har väl sagts att ”de som inte kommer till Basel kanske kommer till SIHH”, men jag stämmer mig något tveksam till det. SIHH har ju ett helt annat upplägg, mycket mer slutet.
 
Topp