Glömt bort att jag hade en tråd om morfars gamla VC här, men nu är den hemma från Schweiz iallafall och kommer att plockas ut från @Nymans Ur 1851 i helgen! Återkommer med bilder som jag har lovat. Ska bli så sjukt spännande att se hur den ser ut!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag förstår dig helt, sålt en del vintage precis och köpt en Grand Seiko SBGX117 som vardagsklocka, mycket pga. det långa service intervallet jämfört med om jag har många gamlingar i rullning. Hade antagligen ryggat från just den här restaureringen om det inte vore för det emotionella värdet i klockan. Nu blir det dock snarare som att jag lägger 25 bananer och får morfars Vacheron i toppskick, har ju inte lagt någonting för klockan i sig, tar det över en sliten DJ utan servicehistorik från Köp & Sälj alla dagar i veckan . Äpplen och päron men man har lärt sig att rättfärdiga klockutgifter för sig själv under åren .Auch. Jag har sneglat på vintage VC men aldrig vågat slå till just pga servicekostnaderna. Efter att ha hört skräckhistorier om vintage PP's (>100 bananer... ) så bestämde jag mig att Omega är så högt jag går när det gäller vintage. Tyvärr. All cred att du dock gör denna service och du är ganska ensam på stan om att ha en vintage VC.
Jag förstår dig helt, sålt en del vintage precis och köpt en Grand Seiko SBGX117 som vardagsklocka, mycket pga. det långa service intervallet jämfört med om jag har många gamlingar i rullning. Hade antagligen ryggat från just den här restaureringen om det inte vore för det emotionella värdet i klockan. Nu blir det dock snarare som att jag lägger 25 bananer och får morfars Vacheron i toppskick, har ju inte lagt någonting för klockan i sig, tar det över en sliten DJ utan servicehistorik från Köp & Sälj alla dagar i veckan . Äpplen och päron men man har lärt sig att rättfärdiga klockutgifter för sig själv under åren .
Galet stilig klocka, och helt klart värt den långa väntan!!Såja!
Nu är klockan uthämtad. Är galet nöjd. Tack till VC, Nymans och så klart så går det största tacket till morfar. Grym smak! 32 mm is the shit på ett dressur.
Grymt imponerad över vad de har gjort med klockan. Kika gärna på första posten i den här tråden för att få en uppfattning. Dålig bild men den hade verkligen inte den lyster och finish när jag lämnade in klockan. Nu är det nästan svårt att fotografera för att urtavlan är så levande.
En Old Pulteney 21 sitter bra till "paketöppningen".
Ska börja jaga efter en tidsenlig VC buckle i 18k så om någon mot all förmodan har en till övers eller vet vart jag kan hitta en så får ni gärna höra av er.
Vad för band tycken ni hade varit snyggast på? Kör på morfars gamla nu men det börjar bli rätt slitet så kommer nog att köpa ett nytt snart.
Skål!
Grymt jobbat av VC! Tycker en blankare ofodrad reptil skulle sitta som ett smäck på den där, gärna krokodil eller alligator.
Grymt snygg, grattis! Armband så satsa på, liknande, den morfar haft på eller annan mörk läder färg, typ olika mörka nyanser från svart, oxblod, mahogny brun t.o.m en mörk blå. Helst i reptilskinn såsom krokodil eller alligator.
Camille Fournet, där kan du specialbeställa precis vad du vill ha. Vilket mått skall det vara? Ser ut som dina bandhorn är något böjda?Tack för tipsen! Är det Hirsch man kör på eller finns det någonting som är steget över? Kan ju lika gärna köra all in den här gången.
Nja, fick förfrågan om jag ville köpa till spänne från VC i offerten, vansinnigt dyrt, så jag tänkte att jag kan kika runt efter det själv, så "all in" kanske är lite väl modigt uttryckt . Lite kul att ha någonting att leta efter. Skinnmässigt känner jag att jag hellre kör på något riktigt schysst och jag känner att jag får nog ett "bättre" band for the buck om jag kör något som inte är stämplat VC. Kanske får ta reda på vilka som gör VC:s band”All in” så kollar du med AD, det kan ju kosta en del, särskilt om du vill ha med orginalspänne
Annars leta runt lite, fick själv ärva min morfars Rolex 6994 och la för tillfället ett blått alligator armband från min Omega CK2998. Var förbi AD och skulle höra vad de kunde ta fram åt mig, urmakaren tyckte dock att den blåa jag lagt på själv var snyggare än något han kunde erbjuda...
Tror att det är 16 mm, hittar tyvärr inte någon linjal. Stämmer att bandhornen är böjda. Bra tips med Camille Fournet! Får kika där. Det jag sett därifrån förut är ju toppen.Camille Fournet, där kan du specialbeställa precis vad du vill ha. Vilket mått skall det vara? Ser ut som dina bandhorn är något böjda?
Grymt, tack! Ska undersökas!!Det här kanske kan vara något?
https://omegaforums.net/threads/vacheron-constantin-18k-gold-buckle.71892/
Den du!Såja!
Nu är klockan uthämtad. Är galet nöjd. Tack till VC, Nymans och så klart så går det största tacket till morfar. Grym smak! 32 mm is the shit på ett dressur.
Grymt imponerad över vad de har gjort med klockan. Kika gärna på första posten i den här tråden för att få en uppfattning. Dålig bild men den hade verkligen inte den lyster och finish när jag lämnade in klockan. Nu är det nästan svårt att fotografera för att urtavlan är så levande.
Ska börja jaga efter en tidsenlig VC buckle i 18k så om någon mot all förmodan har en till övers eller vet vart jag kan hitta en så får ni gärna höra av er.
Vad för band tycken ni hade varit snyggast på? Kör på morfars gamla nu men det börjar bli rätt slitet så kommer nog att köpa ett nytt snart.
Skål!
Stort grattis! Galet cool och kul att ha något ärvt och fint som du dessutom är väldigt ensam omSåja!
Skål!
Man får nästan en tår i ögat så vacker den blev. Tycker du hedrar din morfar på ett fint sättSåja!
Skål!
Väl spenderare pengar, framför allt har du ett sentimentalt värde i den klockan som överstiger alla andra. Så är det för mig och min farfars Omega, den vinner alltid.Tack allihopa! Blir väldigt, väldigt glad av alla de som uppskattar att klockan blev renoverad