• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Multitools - Räddaren i nöden?

Bra tyngd på denna. Gränsfall vad gäller bredd och grepp. 👍

PXL_20250220_141401126.jpg

Inte för att det spelar någon större roll. Men det känns som att det blir mycket repor på prylarna när de bärs så där?

Det beror på. Det är en avvägning mellan att sakta förstöra fickornas foder, skramlande lösa prylar i fickorna (i mitt arbete har jag inte kläder som tillåter att jag har ett fodral i bältet) och i slutänden att ha allt man vill ha samlat och ordnat. Mitt upplägg skulle jag säga är en bra kombo. Hållaren är tajt så inget skramlar. Det gör också att de inte slår mot varandra.

Samtidigt kan jag tycka att EDC gärna får ha lite patina. Men inte till den grad att de förstörs/blir obrukbara.

edc1.jpg

Samling...

Jag hade en vansinnig tur i en liten sportbutik i en mellanstor svensk stad. Frågade om jag fick kika i Victorinox-skåpet. Nästan bara gamla godingar och för mycket av det fick jag betala priset som stod på kartongerna - då en del modeller inte längre fanns med i systemet. Som de här Scientist... (en modell som går för samma summa fast i dollar på fleabay). Övre raden 1986 till 1991 och nedre 1991 och upp.

20250127_201633.jpg

Och annat...

Gammal Champion (pre 1985) och Explorer (pre 1983)

20250128_185115.jpg

Det var en bra dag!

Samling...

Jag hade en vansinnig tur i en liten sportbutik i en mellanstor svensk stad. Frågade om jag fick kika i Victorinox-skåpet. Nästan bara gamla godingar och för mycket av det fick jag betala priset som stod på kartongerna - då en del modeller inte längre fanns med i systemet. Som de här Scientist... (en modell som går för samma summa fast i dollar på fleabay). Övre raden 1986 till 1991 och nedre 1991 och upp.

20250127_201633.jpg

Och annat...

Gammal Champion (pre 1985) och Explorer (pre 1983)

20250128_185115.jpg

Det var en bra dag!

Rariteter som jag inte hört talas om!
Dem får du hålla hårt i 👍

Ok, åkte Lambertz på böter för att han hade med sig en multitool i hovrätten eller spelar miljön inte någon roll numera?

Tillbaka
Topp