• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mycket obehaglig händelse...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hemförsäkring -självrisk. Hjälp från brottsoffermyndigheten vid nedlagt förundersökning om man inte får ut fullt på försäkringen. Är det så att det blir ett grip av en gärningsman med efterföljande rättsprocess och ponera att gärningsmannen döms men inte har en krona så kan målsägande(din kompis) också få hjälp av brottsofferfonden. (Om kronofogden inte har kunnat kräva ut skulden dvs) men det är tveksamt om dom kan göra på Carl bondesväg....
 
Det verkar som om det bästa är att hålla sig till klockforum. Risken synes öka markant om man kör andra vägar... det här kommer nog bara bli värre med tiden...
 
Fruktansvärt! Hoppas din kompis repar sig psykiskt från denna hemska händelse. Man tror ju att f2f på allmän plats mitt på dagen skall vara i stort sätt riskfritt. Sedan så vill man ju gärna tro gott om folk och inte gå runt och vara rädd att bli rånad.
 
Vad anses vara den bästa platsen för att genomföra ett köp?
Bank. Pengar direkt in på ditt konto. Kameror finns. Men det krävs också förarbete för säker affär. Sälj aldrig till någon du inte vet vem det är. Har de kontantkortsmobil och gmail kan de dra åt helvete. Jag kommunicerar bara via gmail med anonymt namn tills jag vet som är på andra sidan. Vet jag inte vem jag ska träffa så blir det ingen träff.
 
Som sagt. Mycket pikant detalj att vittnena inte trodde att det var på allvar.... Men det säger väl en del om hur ovanligt det är med den typen av rån mitt på ljusa dagen.
 
Min post var väl inte 100% seriös just den delen. Vet dock om en hel del skit som har hänt, men det kan vara för att jag jobbat med kopplingar till rättspsyk i en del av Malmö som inte var så rolig när mörkret lagt sig.

Det problemet du pratar om finns i alla svenska storstäder.
Tack för att du klargjorde din post.
 
Obehagligt. Man får sjukt många bedrägeriförsök via mejl, sms och telefon när man annonserar via blocket. Man har på sätt och vis vant sig vid det men jag har nog aldrig föreställt mig att det skulle kunna gå så där långt.
 
Fruktansvärd upplevelse! Hoppad din vän inte lider allvarliga sviter av händelsen.

Jag är ny på forumet men har redan slagits av vikten för samlare att behålla sin anonymitet. Den slipade boven lär ju leta igenom klockforum för att hitta potentiella personer att göra inbrott hos...

Även säkerhetsaspekten vid handel med tidigare ej kända personer. Kanske bör man ses en gång innan själva affären. Eller ha med sig en vän som sköter den inledande kontakten vid mötestillfället emedans man själv väntar i närheten. På en bank är ju annars bra som tidigare nämnt.
 
Man ska komma ihåg att detta är väldigt ovanligt. Men det gäller att inte vara naiv. Gärningsmannen är sjukt korkad. För det första så har han vapen. Då blir det grovt rån. Minimistraffet är 4 år. Inte så smart för en klocka. Sen lär polisen spåra samtalet. Om det är kontantkort spelar ingen roll alltid. Går att spåra till butik kanske, ser när det köptes. Ev film på GM. Om polisen orkar och vill så tar de snubben snart.
 
Hemskt, men tack för att du delar med dig om händelsen. Hoppas gärningsmannen åker fast, den här typen av rån hoppas jag polisen har resurser att ordentligt utreda.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp