• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Myteriet på Bounty - ta över valfritt märke

Sinn
Fina klockor säkert men med en font på loggan som förstör den visuella upplevelsen (för mig). Ny logga alltså som första åtgärd, gärna med "skrivstil". Storleksmässigt måttligare versioner av vissa modeller.
Inga fler modeller där man inte ser vad som är upp och ned på i mörkret (som 556 utan siffor).

Edit; efterhand blir ubåtstålet standard på samtliga modelller och inhouseverk i samtliga utföranden.
Nu blir det ordning på Sinn.

Senast ändrad:
Går man in som delägare också då? För isåfall Breitling, låta Mr Kern löpa linan ut, och sedan casha hem när CVC säljer till Richemont inom 5 år =)

Öppna inte den dörren :)

Jag, @Palenkovich , @azcii , @mårt , @micke_s mfl tar över Panerai. Nu jäklar händer det grejer!
Steg 1) Skrota Due-linjen
Steg 2) Behåll alla modifierade OP-verk
Steg 3) Ta bort texterna "Automatic" och "8 days" från alla tavlor

Vad säger ni övriga? Vad ska vi hitta på?
En massa fler tunnare 44mm 1950-modeller såsom minifiddy, 605mini, BMGmini...

Som folk redan sagt om jag läst hela tråden, fast på andra vis...

TAG Heuer.
Är orolig att Mr Biver fokuserar för mycket på tramsig innovation för sakens egen skull och missar öppet mål: tooliga klockor med matta tavlor och hög läsbarhet.
Stöpa om klabbet till ett Sinn 2.0 helt enkelt:D.

Tar över Zenith.

Slutar göra alla jävla skelleton-dial klockor som ser förjävliga ut. Känns som deras innovoation senaste åren endast har varit att göra större och större del av tavlorna skeleton. Går tillbaka till El-primero 1969 och fortsätter bygga i rätt riktning utifrån den, stiliga, och klassiska klockor som inte är rädda att ha ett par passande färgklickar alá subdials på just El-perimeron.

Ta över Omega och chilla galet med limited editions och annat trams. Kapa bort onödiga färger och storlekar. Och återkalla lilla Aqua Terra kvarstaren, vad fan är det lxm

Vaknar upp, äger Rolex, jobbar hårt, jobbar över en kväll, blir törstig, går ut för en bira. Kameran zoomar in, nu i nattklubbsmiljö i ett större sällskap, biran har utvecklats till något stort, något underbart, näsgodis, suspekta figurer, kanske dör någon, jag kollapsar.
Vaknar upp morgonen efter, äger Rolex………..

Ta över Omega

- Fixa 100M WR på Speedmasters så de faktiskt kan vara äkta daily klockor
- Göra limited editionklockor mer exklusiva, alltså färre exemplar, istället för 2500 så kanske det skulle bli 250-1000, beroende på modell.
- Updatea Seamaster Professional med ett nytt in-houseverk.

GP för Guds skull.... Var skulle en starta liksom. Bridges, coola grejer men 45 mm, galet! Laureato, frän men varför lirar serien inte mot Royal Oak. Servicekostnaderna, ja wow! Heritage 1957, svinsnygg men i 37 mm maximalt.

Senast ändrad:
Som flertalet andra skulle jag först ta över Omega och göra följande:
  • Skrota 38mm speedmastern och reducera antalet modeller kraftigt
  • ta fram en snygg dressklocka, avskalad, liknande 60-talets constellation eller genéve
  • Speedmasters i stål skall vara Speedy pro och Mark II samt någon racingmodell
  • Keramiska speedmasters kan vara några fler modeller, bryr mig inte om ädelmetaller men de kan väl få finnas.
  • Bara speedy pro får kallas moonwatch.
  • Bort med faux-vintage. SM300 & Railmaster får vanlig lume, kraftig reduktion av polerade detaljer
  • Gör glasbaksida på samtliga klockor till en "optional extra"
  • ta fram en speedmaster med GMT som inte är megastor och megatjock men som duger för bad. En semesterklocka helt enkel
  • sluta med specialare och limiterade utgåvor.

Sen skulle jag ta över Squale, skrota Subhomagen 1545 och utveckla "Matic"-serien med åtminstone en GMT som kanske har 100/200M WR och skruvad krona. Ta fram en lite dressigare variant. Utveckla ett sjysst eget stålarmband. I övrigt fokusera på snygga dykare/fritidsklockor med färgstänk.

Omega vore en guldgruva att ta över. De har färska urverk av überkvalité, de har historia och modeller. Krymp alla modellers tjocklek med 1-2 mm, uppdatera länkarna och sluta spotta ur sig ltd ed. Behåller man priserna efter detta så är man helt plötsligt i klass och förbi Rolex.

Ta över Omega

- Fixa 100M WR på Speedmasters så de faktiskt kan vara äkta daily klockor
- Göra limited editionklockor mer exklusiva, alltså färre exemplar, istället för 2500 så kanske det skulle bli 250-1000, beroende på modell.
- Updatea Seamaster Professional med ett nytt in-houseverk.
bara jag som inte tycker att rent in-house i en smpc är ett måste ?
det lär ju påverka priset och just nu är den ju en utav dom mest prisvärda instegsklockorna!

Ta över Apple och sätta in ett mekaniskt IOS i nästa Apple Watch.
Miljoner kommer att köpa den utan att fundera på hur bra det fungerar. Jag blir rikast i denna tråd.

Tar över Daniel Wellington och gör en serie som till och med nördarna på KS skulle bli stolta över.

Alla ska med!
känns som någon måste trycka på stoppknappen här ... :stop::stop::stop:
vi kan ju inte bli mer och mer som dom dödliga mugglarna som använder dom dära

räcker med den dära lilla knud gadd thingen som spökade lite då å då för ett bra tag sedan!

:angel::angel::angel::angel::angel::angel::angel::angel::angel::angel:

känns som någon måste trycka på stoppknappen här ... :stop::stop::stop:
vi kan ju inte bli mer och mer som dom dödliga mugglarna som använder dom dära

räcker med den dära lilla knud gadd thingen som spökade lite då å då för ett bra tag sedan!

:angel::angel::angel::angel::angel::angel::angel::angel::angel::angel:

Alla. Ska. Med.
Mot världsherravälde! Må era trådar och Instagram fyllas av DW Deluxe Series!

Tillbaka
Topp