• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Mywatch nere efter ”tragisk olycka”. Någon som vet mer?

Darabont

Basic
Mywatch, relativt stor gråhandlare ligger nere efter tragisk olycka som tydligen påverkat hela teamet. Någon som vet mer?

Önskar dem lycka till i vad som än har hänt :sorry:
32427EF9-88EC-4EBE-AD8F-39A28CFD587A.jpeg

Lite nyfiken på varför de inte kan återbetala folk som har betalat med kort. Planerar de att bara ta sina kunders pengar och sedan stänga ned allt...

Om den eller de som har rättigheter att göra banktransaktioner t.ex. har råkat ut för en trafikolycka eller liknande kan det vara svårt för andra att få saker att hända. Speciellt om det är samma personer som är firmatecknare och styrelse. Om man ska tro Allabolag.se är det samma person som är styrelse och VD vilket gör att enda sättet att få ny firmatecknare är att hålla en ny bolagsstämma... och om samma person är stor ägare kan det också vara svårt.

OK, det finns en styrelsesuppleant, men om de satt i samma bil vid olyckan (eller vad som nu hänt) så ...

För en anställd eller inhyrd ekonom är nog "begär betalningen åter från kortbolaget" snabbaste sättet att lösa en fråga i en knivig situation. Det är i alla fall ett tydligt svar till kunderna.

Om den eller de som har rättigheter att göra banktransaktioner t.ex. har råkat ut för en trafikolycka eller liknande kan det vara svårt för andra att få saker att hända. Speciellt om det är samma personer som är firmatecknare och styrelse. Om man ska tro Allabolag.se är det samma person som är styrelse och VD vilket gör att enda sättet att få ny firmatecknare är att hålla en ny bolagsstämma... och om samma person är stor ägare kan det också vara svårt.

OK, det finns en styrelsesuppleant, men om de satt i samma bil vid olyckan (eller vad som nu hänt) så ...

För en anställd eller inhyrd ekonom är nog "begär betalningen åter från kortbolaget" snabbaste sättet att lösa en fråga i en knivig situation. Det är i alla fall ett tydligt svar till kunderna.
Ah. Bra info.
Olycka eller inte, så känner jag att MyWatch kunder förtjänar bättre info än den som har förmedlats på hemsidan. De kanske mailar ut något mer utförligt senare.

För nu känns det mest som de bara vill stänga ned allt och sedan låta kunderna få sitta kvar med Svarte Petter

Jag vet alltså inte alls vad som hänt i just detta fall, men jag vet vilket kaos det kan bli på ett företag om den enda som kan fatta beslut, och den enda som banken enligt reglerna får lyssna på, inte finns tillgänglig.

Ah. Bra info.
Olycka eller inte, så känner jag att MyWatch kunder förtjänar bättre info än den som har förmedlats på hemsidan. De kanske mailar ut något mer utförligt senare.

För nu känns det mest som de bara vill stänga ned allt och sedan låta kunderna få sitta kvar med Svarte Petter
Jag tolkar det som att de just nu är så bedrövade att de inte orkar tänka längre. Jag ser ingen signal på att de ens tänker på att lägga ner och blåsa kunderna. Jag tror att vänta och se att allt löser sig för alla inblandade, är det mest tänkbara scenariot.

Jag tolkar det som att de just nu är så bedrövade att de inte orkar tänka längre. Jag ser ingen signal på att de ens tänker på att lägga ner och blåsa kunderna. Jag tror att vänta och se att allt löser sig för alla inblandade, är det mest tänkbara scenariot.
Jag tror att deras kunder skulle vara mer förstående om informationen inte var så knapphändig.

Indirekt säger de ju att: Hey, vill du se dina pengar igen? Kontakta din bank. Vi tänker inte göra något.

Och ja, de kanske inte har möjligheten att föra över pengarna, men den infon kan man väl i så fall informera om?

Jag tror att deras kunder skulle vara mer förstående om informationen inte var så knapphändig.

Indirekt säger de ju att: Hey, vill du se dina pengar igen? Kontakta din bank. Vi tänker inte göra något.

Och ja, de kanske inte har möjligheten att föra över pengarna, men den infon kan man väl i så fall informera om?
Av att läsa av kommentarer på Instagram verkar det ha gått att köpa klockor från deras c24 sida, vilket folk har gjort men sedan Inte hört något. Om detta skedde 13 oktober lär ju många köpare vara drabbade :(

Jag menar bara att en som handlar i chock inte alltid är logisk. Det bara att vänta och se.

Av att läsa av kommentarer på Instagram verkar det ha gått att köpa klockor från deras c24 sida, vilket folk har gjort men sedan Inte hört något. Om detta skedde 13 oktober lär ju många köpare vara drabbade :(
C24 har ju numera endast trusted checkout för dealers så det borde vara rätt lätt för C24 att skicka tillbaka pengarna till kunderna.

Lurkat forumet tillräckligt länge nu dags att regga ett konto.
Gjorde research igår när jag såg att sajten var nere. Offentlighetsprincipen är en bra princip.

1. VDn skrev sig på en postbox i augusti, enligt MrKoll.
  2. Kronofogden uppger de har delgivits om två skatteskulder
  3. Endast en av delgivningarna har signerats och returnerats av VDn
  4. Skulderna uppgick i fredags till 1.3 miljoner
  5. Samma dag gick en skuld till utmätning. Bankkontots medel täckte inte hela skulden. Handläggaren kunde inte uppge hur stort beloppet var.
Kan det vara en tråkig kombination av olycka och därmed en fet skattesmäll p g a prognostiserad momsskuld?

Gjorde research igår när jag såg att sajten var nere. Offentlighetsprincipen är en bra princip.

5. Samma dag gick en skuld till utmätning. Bankkontots medel täckte inte hela skulden. Handläggaren kunde inte uppge hur stort beloppet var.
Kan det vara en tråkig kombination av olycka och därmed en fet skattesmäll p g a prognostiserad momsskuld?
Bra grävt! :)

Känns lite som en lekstuga. Oavsett vad som händer ser man till att sköta sitt jobb, alternativt informerar sina kunder om vad som hänt och vad som kommer att hända.

Känns mer som en "medveten" olycka tyvärr. Bra grävt förövrigt.

Intressant.. Verkar som att "vdn" gått under jorden. Rätt intressant om man googlar runt lite.

Får väl hoppas att de som köpt får tillbaka pengar i slutändan..

Enligt KF har knappt hälften av skulderna lösts efter utmätningen av likvida medel. Det känns som att det ska finnas mycket lösöre i bolaget om alla ska få sina stålar.

Tillbaka
Topp