• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Mywatch nere efter ”tragisk olycka”. Någon som vet mer?

Fattar inte heller hur folk kan lägga ut så mycket pengar hos konstiga handlare som sker hela tiden i klockbranschen.
Att handla av gråhandlare istället för ad är ju ganska vanligt att förespråka här på forumet.

Är ju inte första gången de senaste åren i Sverige en gråhandlare går under jorden med skuldberg.

Att handla av gråhandlare istället för ad är ju ganska vanligt att förespråka här på forumet.

Är ju inte första gången de senaste åren i Sverige en gråhandlare går under jorden med skuldberg.
Men det är ju skillnad på riktiga aktiebolag som varit verksamma i 10 år och privatpersoner med klockor i garderoben. De senare fattar jag inte hur man vågar skicka pengar till.
(Eller snarare, de har inga klockor alls, bara en välfylld kontaktlista till AD)

Men det är ju skillnad på riktiga aktiebolag som varit verksamma i 10 år och privatpersoner med klockor i garderoben. De senare fattar jag inte hur man vågar skicka pengar till.
(Eller snarare, de har inga klockor alls, bara en välfylld kontaktlista till AD)
Tror knappast de flesta som köper från Italienska gråhandlare eller annan gör större bakgrundsforskning innan köp...

de flesta handlar väl från c24 nuförtiden om de inte går direkt till en AD. Då antar jag man har ryggen hyggligt fri med tanke på c24 köparskydd och allt vad det heter.

Om man googlar på MyWatch får man ju upp omdömen som ger ett ganska så gott intryck. Är priset bra så skulle nog många köpsugna inte tveka..
Kan säga att anledningen till att jag vet vilka dem är beror på att jag var en sekund ifrån att beställa en klocka av dem i somras. Bra priser på vissa modeller och hade fått fina recensioner, men var nog tur att jag lät bli...

Fattar inte heller hur folk kan lägga ut så mycket pengar hos konstiga handlare som sker hela tiden i klockbranschen.
Att vilja kunna skryta med oxfilé men bara vara beredd att betala för blandfärs med utgånget datum på Liedl brukar inte ta fram det bästa i människor... Ofattbart många kupongtanter som jagar bästa möjliga pris bland prestigeklocksköpare tycker jag :cigar:

Att vilja kunna skryta med oxfilé men bara vara beredd att betala för blandfärs med utgånget datum på Liedl brukar inte ta fram det bästa i människor... Ofattbart många kupongtanter som jagar bästa möjliga pris bland prestigeklocksköpare tycker jag :cigar:

bättre att du köper färsen på lidl istället😄

Kan säga att anledningen till att jag vet vilka dem är beror på att jag var en sekund ifrån att beställa en klocka av dem i somras. Bra priser på vissa modeller och hade fått fina recensioner, men var nog tur att jag lät bli...
Jag har gjort flera klockaffärer med Mattias. Kan väl bara säga gott om det jag har gjort. Känner fler som gjort detsamma utan några konstigheter.

Senast ändrad:
Jag har gjort flera klockaffärer med Mattias. Kan väl bara säga gott om det jag har gjort. Känner fler som gjort detsamma utan några konstigheter.

Så är det ju alltid, det är ju när saker börjar skita sig man märker hur bra någon egentligen är att ha att göra med. I detta fall verkar det väll inte helt hundra tyvärr om all info ovan stämmer.

Absolut men har det funnits en butik där man kan se klockorna?
Annars kan ju "lagervaror" vara sådant som hans svenska "samarbetspartners" har i lager...

Jag ville ändå nämna det så man vet när man avviker.
Det finns så mycket tveksamheter på MyWatch att det knappt går att veta vad man ska börja. Att bara "glömma" att skriva ut effektiv ränta är ett brott mot Konsumentkreditlagen exempelvis

1604677211981.png

Om jag förstår allabolag rätt har han sålt klockor för 15-22miljoner/år mellan 2014-09 - 2019-08.
Dock utan någon vinst. Men det kan ju bero på hur mycker skatt man vill betala.

Med tanke på antalet klockor det måste vara så måste det skötts hyffsat snyggt iaf.
Annars borde man väl läst om företaget här.

Tillbaka
Topp