Davvan har talat! Lås tråden86 gäller....eller stäng avdelningen!
Annars skickar han Chuck Norris på er...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Davvan har talat! Lås tråden86 gäller....eller stäng avdelningen!
86 gäller....eller stäng avdelningen!
När åldern blir ett mervärde
Alla har vi fel! Jag har kollat med SAOL och ordet "Vintage" existerar inte i svenskan...
Byt genast namn på avdelningen till " Årgång" alt "Årgångsklockor"! (Fanimej om det inte är vackrare på hjältarnas språk )
Alla svenska ord finns inte i SAOL. Eftersom vintage inte endast har med årgångar att göra, även om det etymologiska ursprunget ligger där, blir en sådan översättning missvisande. En engelskspråkig ordbok ger dig många definitioner, bl.a. följande:
the class of a dated object with reference to era of production or use
Eller som adjektiv:
of or pertaining to or representing the high quality of a past time
Frågan har också varit uppe i Vetenskapsradion språket på SR. Betydelsen beskrevs då bl.a. som "gammal god kvalitet".
Vilket snedsteg man gjorde när man bytte design på Daytonan från detta...I beg to differ - här är två 80-talister jag skulle placera i vintagefacket
Vintage är något som är yngre än antikt men äldre än begagnat...
I beg to differ - här är två 80-talister jag skulle placera i vintagefacket