• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

När är en klocka vintage?

Är Sjöö Sandströms första modell vintage?
91B44271-BE8C-4405-A160-E8C8B2CB62FE.jpeg

När är den ifrån? Känns väldigt lite vintage.
SS första modell som kom -93, gjordes 1000 ex. Min har nr 500 någonting så den är väl inte från 93 utan nyare.

Jag tycker designen känns väldigt daterad, dvs 90-tal även om de hämtat mycket inspiration från andra årtionden också. Åldern börjar utgöra ett värde i sig på dessa första SS. Men kan 90-tal vara vintage? Jag kan nog tycka att så är fallet med vissa 90-tals klockor och modeller.

SS första modell som kom -93, gjordes 1000 ex. Min har nr 500 någonting så den är väl inte från 93 utan nyare.

Jag tycker designen känns väldigt daterad, dvs 90-tal även om de hämtat mycket inspiration från andra årtionden också. Åldern börjar utgöra ett värde i sig på dessa första SS. Men kan 90-tal vara vintage? Jag kan nog tycka att så är fallet med vissa 90-tals klockor och modeller.
Håller med om att vissa klockor från 90-talet kan gå som vintage, i alla fall i min bok. Krävs lite patina eller omodern design i så fall tycker jag. Fin SS oavsett :)

Tillbaka
Topp