Kommer från Italien, så kanske sol. Eller mörkt rum...Så jävla snyggt!
Undrar vad din klocka levt för liv för att åldras så
Ett hårt liv med mycket sol eller många lugna dagar i mörker?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kommer från Italien, så kanske sol. Eller mörkt rum...Så jävla snyggt!
Undrar vad din klocka levt för liv för att åldras så
Ett hårt liv med mycket sol eller många lugna dagar i mörker?
Varför? Skiljer sig bindemedlet?Högst osannolikt att superluminova/ blå SL chromalight kommer ändras. Lär överleva ett kärnvapenkrig.
Ni ligger helt klart lite efter! Använder iofs min egen alldeles för lite så tveksamt om den kommer hinna slitas in.
Ingen mer än jag som känner på snudd till åldersnoja/stress inom samma ämne? Önskar själv jag behållt min 116610LN från 2012 och rockat den i 30-35 år framöver aldrig polera.DAMN vilken dröm!
Är snart 40 bast och än har man inte påbörjat en framtida patinaklenod.
Hehe kul att det är fler som tänker samma sak! Iofs inte så konstigt här i vintageavdelningen. Funderar på att köpa en riktig keeper i examenspresent (då är jag 25) att slita på. Vore kul!Herre jesus, jag är 30 nästa år och har panik över samma sak! Påbörja patinering av keeper genast!!
Kan inga detaljer, men det är utvecklat för att inte åldras. De skryter gärna med hur hållbart de är.Varför? Skiljer sig bindemedlet?
De syftar inte bara på lysegenskapen? Har ingen koll själv på vad de använder och exakt vad det är som åldras på äldre ur,Kan inga detaljer, men det är utvecklat för att inte åldras. De skryter gärna med hur hållbart de är.
Hittills så kan jag iaf inte minnas att ha sett en enda lumi-grej utveckla trevlig patina. De börjar ju vara rätt gamla idag så till dess de dyker upp så kan vi väl anta att de inte patineras likt gamla lysmassor. Iaf under liknande tidsspann.De syftar inte bara på lysegenskapen? Har ingen koll själv på vad de använder och exakt vad det är som åldras på äldre ur,
Finns kanske en tröskel... Men förmodligen har de åtgärdat något då ja.Hittills så kan jag iaf inte minnas att ha sett en enda lumi-grej utveckla trevlig patina. De börjar ju vara rätt gamla idag så till dess de dyker upp så kan vi väl anta att de inte patineras likt gamla lysmassor. Iaf under liknande tidsspann.
De syftar inte bara på lysegenskapen? Har ingen koll själv på vad de använder och exakt vad det är som åldras på äldre ur,
Finns kanske en tröskel... Men förmodligen har de åtgärdat något då ja.
Skulle gissa på att det främst är bindmassan som åldras och ändrar färg. Gamla radiumindex har fin färg och de lär inte dö ut på några tusen år.Intressant fråga vad det är som åldras - en gissning är att tritiumet till slut tar ändrar färg när det dör ut.
Ja de klart. Det är logiskt att inte pulvret i sig ändrar färg, många bindemedel och lim ändrar ton med åren.Skulle gissa på att det främst är bindmassan som åldras och ändrar färg. Gamla radiumindex har fin färg och de lär inte dö ut på några tusen år.
Postar du modernt i vintage-tråden?Tyvärr inget som kommer patineras. Min 30-årspresent till mig själv.