• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

När en automatisk klocka stannar...

Jag tror alltid att tiden kommer försvinna om klockan stannar! Så då lämnar jag in mina kvarts klockor till en urmakare, då vet inte jag när den stannar så jag slipper vara orolig. Annars vrider jag alltid upp mina mekaniska klockor därav behöver jag ibland köra dubbelpipigt.

Har inte testat någon av substanserna. Endast cannabis, vilket jag känner mig väldigt klar med nu.

Men du får gärna visa någon forskning som styrker ditt påstående för som jag förstår så finns det människor som dedikerat sina liv till att tvätta bort stämpeln som du så enkelt använder. Microdosering av LSD ska tydligen göra underverk mot depression t.ex.
Du får ursäkta mig. Var bara ett dåligt skämt på morgonen :) inget illa menat

Mot depression tror jag det finns bättre substanser än LSD.
Har dom dedikerat sina liv att bevisa motsatsen så gillar dom nog LSD lite för mycket. För många studier visar på att det är skit. Men bevisa gärna du motsatsen

Senast ändrad:
Hade även liknande med att jag oftara än slumpmässigt lyckades titta på klockan 13:37 förr när jag spelade mycket spel. Inte 90% men definitivt märkbart.

Ok, jag sväljer betet:

Om du tittar på (eller upplever att du tittar på) klockan vid tiden 13.37 i 90% av fallen så bör du börja här:
- Händer något särskilt kring den här tiden som gör att du behöver veta tiden? Vilket leder till att du oftare tittar då.
Mest troligt:
- Eftersom du som gamer projicerar en betydelse på klockslaget (13.37 eller annan tidpunkt) så lägger du märke till att du tittat då och registrerar det i minnet. Nästa gång du av en slump tittar vid 13.37 tänker du ”Vad sjukt, jag tittade ju igår också, och i förrgår”. Grovt förenklat: När du tittar 13.39 registreras det inte. Det blir som att du aldrig har tittat.

Typ: Fooled by randomness; en förklaringsmodell som fungerar i alla slump/öde-sammanhang. T.ex. ”Vad sjukt att jag träffade min kollega precis när jag tänkte på honom”.

Känner att vissa deltagare i tråden har fått tag i nån rolig röka och glömt dela med sig, ett tips till secret santa, kanske? ;)

Skämt åsido, tror @Stil är rätt ute vad gäller 13:37, och att anledningen till att klockorna stannar är för att man glömt vrida upp dem alternativt att man behöver serva. :D

Tillbaka
Topp