Du tänker på Michael KorsSom rökförbudet. Du får inte visa upp den på uteserveringen![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du tänker på Michael KorsSom rökförbudet. Du får inte visa upp den på uteserveringen![]()
Haha
Beror ju lite på om du verkligen tror att den klockan den ska köra OWG med kan ersätta dina nuvarande på lite längre sikt? Tror du kan få ännu mer nyanserade svar om du kan berätta lite mer om de du har nu, och vad du gillar respektive ogillar med dem, och vad du siktar på för OWG, och vad du tror du kommer gilla med den.Har senaste månaderna börjat känna mer och mer att jag tröttnat eller inte känner lust/sug för mina klockor längre.
Samtliga har ju vid ett tillfälle varit klockor jag suktat efter, och länge skänkte dom mig glädje även i lådan, och vissa dagar när jag har på mig dom och ljuset träffar i rätt vinkel eller med rätt kläder till så tänker jag - inte en chans att jag kan sälja denna klocka!
Men pushas närmare och närmare en gräns att sälja och bli OWG.
Hur vet ni när det är dags att flippa?
Har ni hittat tillbaka till kärleken för klocka ni tröttnat på?
Har ni sålt klockor ni tycker om och ångrat er eller har det känts helt ok?
Vet liksom inte hur fäst man ska bli, det är bara föremål! Eller?
Kan tillägga att ska jag skaffa nåt nytt så måste jag sälja något. Klockbudgeten är obefintlig efter husköp.
Aka Man saknar inte kon förrän båset är tomt!Jag tycker att du ska låsa in samtliga klockor i ett bankfack och gå klocklös någon månad, så kommer du se hur mycket du saknar dom
Man uppskattar tyvärr ofta inte vad man har innan man blir av med det
Aka Man saknar inte kon förrän båset är tomt!![]()
Nu blev jag nyfikenBeror ju lite på om du verkligen tror att den klockan den ska köra OWG med kan ersätta dina nuvarande på lite längre sikt? Tror du kan få ännu mer nyanserade svar om du kan berätta lite mer om de du har nu, och vad du gillar respektive ogillar med dem, och vad du siktar på för OWG, och vad du tror du kommer gilla med den.
Har själv flera gånger flippat fler mot färre, för att senare gått tillbaka till fler. Just nu kanske jag äger ca 30 klockor, och av de över 500 jag ägt genom åren, så har jag nog endast saknat en enda klocka. Lyckligtvis kunde jag köpa tillbaka den. "Ovanlighetsfaktorn" tycker jag kan spela in ganska mycket här. Dvs. är det klockor du hyfsat enkelt kan köpa igen, så är det bara att flippa på, medan ovanligare mer svårfångade klockor kanske ska tänkas igenom en extra sväng innan försäljning.
EDIT: Har faktiskt saknat 2 kom jag på, som jag varit "tvungen" att jaga rätt på igen![]()
Nu blev jag nyfikenVilka 2 klockor av 500 har du saknat?
Näe det går väl under förarargelseväckande beteende.... Om man visar upp den på uteserveringen alltså...Som rökförbudet. Du får inte visa upp den på uteserveringen![]()
Snälla nån. DW är ett skällsord.Hade kommit till samma loja stadie som du i november i fjol. Det jag gjorde var att köpa DW, lade så bort alla andra klockor i låda och körde bara DW i ett halvt år.
Word!Allt som sitter löst är till salu, resan är målet och allt skall in och ut förr eller senare. Man kan inte köpa sig lycklig.