• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

När kärleken börjar ta slut...

Har senaste månaderna börjat känna mer och mer att jag tröttnat eller inte känner lust/sug för mina klockor längre.
Samtliga har ju vid ett tillfälle varit klockor jag suktat efter, och länge skänkte dom mig glädje även i lådan, och vissa dagar när jag har på mig dom och ljuset träffar i rätt vinkel eller med rätt kläder till så tänker jag - inte en chans att jag kan sälja denna klocka!

Men pushas närmare och närmare en gräns att sälja och bli OWG.

Hur vet ni när det är dags att flippa?

Har ni hittat tillbaka till kärleken för klocka ni tröttnat på?

Har ni sålt klockor ni tycker om och ångrat er eller har det känts helt ok?

Vet liksom inte hur fäst man ska bli, det är bara föremål! Eller?

Kan tillägga att ska jag skaffa nåt nytt så måste jag sälja något. Klockbudgeten är obefintlig efter husköp.
Beror ju lite på om du verkligen tror att den klockan den ska köra OWG med kan ersätta dina nuvarande på lite längre sikt? Tror du kan få ännu mer nyanserade svar om du kan berätta lite mer om de du har nu, och vad du gillar respektive ogillar med dem, och vad du siktar på för OWG, och vad du tror du kommer gilla med den.

Har själv flera gånger flippat fler mot färre, för att senare gått tillbaka till fler. Just nu kanske jag äger ca 30 klockor, och av de över 500 jag ägt genom åren, så har jag nog endast saknat en enda klocka. Lyckligtvis kunde jag köpa tillbaka den. "Ovanlighetsfaktorn" tycker jag kan spela in ganska mycket här. Dvs. är det klockor du hyfsat enkelt kan köpa igen, så är det bara att flippa på, medan ovanligare mer svårfångade klockor kanske ska tänkas igenom en extra sväng innan försäljning.

EDIT: Har faktiskt saknat 2 kom jag på, som jag varit "tvungen" att jaga rätt på igen :)

Senast ändrad:
Beror ju lite på om du verkligen tror att den klockan den ska köra OWG med kan ersätta dina nuvarande på lite längre sikt? Tror du kan få ännu mer nyanserade svar om du kan berätta lite mer om de du har nu, och vad du gillar respektive ogillar med dem, och vad du siktar på för OWG, och vad du tror du kommer gilla med den.

Har själv flera gånger flippat fler mot färre, för att senare gått tillbaka till fler. Just nu kanske jag äger ca 30 klockor, och av de över 500 jag ägt genom åren, så har jag nog endast saknat en enda klocka. Lyckligtvis kunde jag köpa tillbaka den. "Ovanlighetsfaktorn" tycker jag kan spela in ganska mycket här. Dvs. är det klockor du hyfsat enkelt kan köpa igen, så är det bara att flippa på, medan ovanligare mer svårfångade klockor kanske ska tänkas igenom en extra sväng innan försäljning.

EDIT: Har faktiskt saknat 2 kom jag på, som jag varit "tvungen" att jaga rätt på igen :)
Nu blev jag nyfiken :) Vilka 2 klockor av 500 har du saknat?

Träna tålamodet, ta en paus. Sälj av. Kommer intresset tillbaka så omfamna det, upprepa ett par gånger om det kommer och går. Jag har haft massor med hobbys genom åren. En del förblir minnen och en del av allmänbildningen, ett fåtal klänger sig fast.

Varit med om exakt samma sak.

Då har det slutet med att jag har då lagt undan klockorna och haft en klocka i en vecka och sen om jag gillar den så hamnar den tillbaka i lådan. Tar nästa och om jag tröttnar på den under kommande vecka hamnar den på "trading kontot".

Nu blev jag nyfiken :) Vilka 2 klockor av 500 har du saknat?
20190721_135038.jpg
20190721_135239.jpg

Som många redan påtalat.
Om det är "dussinklockor" vi pratar om här är det bara att sälja om det inte handlar om någon stor förlust.

Men jag blev nyfiken och kikade dina tidigare inlägg och fick känslan av att det är något billigare klockor du har i samlingen. Om du inte känner stress över att ha pengar bundet i klockor så lägg undan alltihop och se om intresset tar fart. Om inte kan du bara sälja de senare.

Jag ledsnade en gnutta förut och valde att köpa någonting utanför min comfortzone och har nu burit den 10 dagar i sträck.

Har själv några klockor jag vet blir jävliga att få tag i om man säljer så de stannar oavsett. Tacksamt är att dessa 2 inte kostade mer än 10k totalt :)

Jag var i exakt samma stadie i vintras. Ingen kärlek alls och det kändes bara onödigt att bära på 30 tusen på handleden. Tills jag gick in på klocksnack och blev inspirerad. Beslöt mig för att behålla klockan och nu ute efter nytt haha. Tror de handlade om att jag inte har så många likasinnade runt omkring som gör att man tappar intresset. Så tack klocksnack!

Tillbaka
Topp