• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

När kommer Rolex ADs prishöjning?

Johnny Pickles

Cartier
2-Faktor
Hörde från min AD att Rolex kör höjning på 12% innan Mars.

Med andra ord har jag inte hört något alls utan väntar och ser vad som sker:rolleyes:
 

Rookien

Panerai
Va idag på Rolex butiken på Terminal 5 heathrow, frågade om prishöjningen. De hade fått notis/mail om det och säljaren trodde mars (men det har man ju hört förut).

De hade för övrigt typ allt inne, Sub smurf, Batman, Sub C, mängder med day-dates.
BLNR hade taxfree priset 6 200 EUR, efter fundering och överläggning med frugan gick jag tillbaka och skulle köpa den - men då behövdes givetvis ett boardingpass utanför EU:(.
Jävligt typisk för va på väg hem från Mexico men det hjälpte ju inte:)
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Va idag på Rolex butiken på Terminal 5 heathrow, frågade om prishöjningen. De hade fått notis/mail om det och säljaren trodde mars (men det har man ju hört förut).

De hade för övrigt typ allt inne, Sub smurf, Batman, Sub C, mängder med day-dates.
BLNR hade taxfree priset 6 200 EUR, efter fundering och överläggning med frugan gick jag tillbaka och skulle köpa den - men då behövdes givetvis ett boardingpass utanför EU:(.
Jävligt typisk för va på väg hem från Mexico men det hjälpte ju inte:)

6200 eur är det inte extremt billigt för en batman?
Visste inte ens att Heathrow hade en Rolex AD. Viftade bort flygplatsen som bonnig och tråkig.
 

Rookien

Panerai
6200 eur är det inte extremt billigt för en batman?
Visste inte ens att Heathrow hade en Rolex AD. Viftade bort flygplatsen som bonnig och tråkig.
Jo det är extremt billigt, det är ju taxfree priset - när jag val sedan skulle köpa och inte hade "rätt boarding" kunde jag inte få det priset.
Butiken var grym, och väldigt trevlig personal!
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Jo det är extremt billigt, det är ju taxfree priset - när jag val sedan skulle köpa och inte hade "rätt boarding" kunde jag inte få det priset.
Butiken var grym, och väldigt trevlig personal!

Trist det där med boardingkortet.
Ok, är inte så insatt i priser men tyckte det lät extremt billigt även som taxfree.
Måste titta in i butiken nästa gång jag är där!
 

Rookien

Panerai
Trist det där med boardingkortet.
Ok, är inte så insatt i priser men tyckte det lät extremt billigt även som taxfree.
Måste titta in i butiken nästa gång jag är där!
Do it!, den var riktigt bra. Jag frågade då flera andra flygplatser inte har stålmodellerna, men de brukade komma och gå. Man kunde dock inte förhandsboka/lägga undan något. De hade också koll på modellerna och specar till skillnad från en butik i Cancun Los Americas, säljaren kunde inte en enda ref typ....
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Va idag på Rolex butiken på Terminal 5 heathrow, frågade om prishöjningen. De hade fått notis/mail om det och säljaren trodde mars (men det har man ju hört förut).

De hade för övrigt typ allt inne, Sub smurf, Batman, Sub C, mängder med day-dates.
BLNR hade taxfree priset 6 200 EUR, efter fundering och överläggning med frugan gick jag tillbaka och skulle köpa den - men då behövdes givetvis ett boardingpass utanför EU:(.
Jävligt typisk för va på väg hem från Mexico men det hjälpte ju inte:)
Hur kan du handla taxfree i UK? Än har de ju inte lämnat EU.
 

MrGr

Breitling
När jag var inne på Nymans i Stockholm idag så gissade de också att det kommer en höjning inom kort.
 

KSV

Omega
Boka första bästa till Norge för en tusenlapp eller två, strunta i o ta flyget? Fortfarande billigare (och betydligt mycket snabbare) än i Sverige!
 

Belfort

Omega
Boka första bästa till Norge för en tusenlapp eller två, strunta i o ta flyget? Fortfarande billigare (och betydligt mycket snabbare) än i Sverige!
Är det mycket billigare i Norge? Eller kortare väntetid? (Exempel önskas på både prisbild och väntetid, jag är uppe nu i 10 månaders väntetid hos Nymans ur för en sub date) Jag har en vän som har lägenhet i Oslo då han jobbar mycket där, som snart ska komma förbi mig och fira min födelsedag, han ska skulle kunna ta med sig en gåvopresent till mig från det landet?
 

indepthis

Omega
Är det mycket billigare i Norge? Eller kortare väntetid? (Exempel önskas på både prisbild och väntetid, jag är uppe nu i 10 månaders väntetid hos Nymans ur för en sub date) Jag har en vän som har lägenhet i Oslo då han jobbar mycket där, som snart ska komma förbi mig och fira min födelsedag, han ska skulle kunna ta med sig en gåvopresent till mig från det landet?
Jag tror han menade på att köpa en biljett till ett land utanför EU(Norge) för att få köpa Rolex på Heathrows flygplats inte att Rolex är billigt i Norge...
Eller??
 
  • Like
Reactions: KSV

Monk

Panerai
2-Faktor
Jag tror han menade på att köpa en biljett till ett land utanför EU(Norge) för att få köpa Rolex på Heathrows flygplats inte att Rolex är billigt i Norge...
Eller??
Ja, så är nog hans tanke.
Men det räcker inte med att köpa en biljett, man måste ju checka in på flighten till Norge för att få ett boardingkort. Sedan så är det ju olagligt att lura till sig att den engelska momsen lyfts och för sedan inte ta ut klockan från EU området. Känns inte som ett speciellt trevligt råd.
 

ECD

Breitling
Ja, så är nog hans tanke.
Men det räcker inte med att köpa en biljett, man måste ju checka in på flighten till Norge för att få ett boardingkort. Sedan så är det ju olagligt att lura till sig att den engelska momsen lyfts och för sedan inte ta ut klockan från EU området. Känns inte som ett speciellt trevligt råd.
Nej gud förbjude, usch så får man inte göra. Om du lägger ut ditt personnummer här kan vi kanske börja att syna dig i sömmarna.
 

Monk

Panerai
2-Faktor
Nej gud förbjude, usch så får man inte göra. Om du lägger ut ditt personnummer här kan vi kanske börja att syna dig i sömmarna.
Nej tack, har redan en bra revisior, tack. Men testa du rådet med dubbla boardingskort om du tycker att det verkar vara en smart lösning som passar dig. Välkommen till forumet förresten, medlem sedan 6 dagar ser jag. Jag sätter en block och går vidare.
 
Topp