• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

När kommer Rolex ADs prishöjning?

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Tycker det ser som uret höjt rejält? Köpte en Milgauss hos Krons för några veckor sen. Listpriset var då 73000, Uret.se pris nu: 81295?!
 
  • Like
Reactions: Kim

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag köpte en 114060 förra året. Jag klev in ett tiotal ADs när jag rest med jobbet (amsterdam, barcelona, frankfurt, St Julians) och INGEN hade då en 114060 hemma i lager.
Min erfarenhet är att leveranstiden alltid är diffus när man handlar nytt från AD, jag fick tex vänta nånstans runt 2 månader på min 116613 från Rob 2015.
 

FreddeM

Panerai
2-Faktor
Hoppas inte dessa priser realiseras hos AD! Väntar på att få köpa en 116610LN.. men över 84k?! Lite för stor höjning för att falla mig i smaken :banghead:
 

Lindh

Breitling
En vild gissning är tillgång/efterfrågan?
Det verkar ju inte vara så att de ligger särskilt länge på lager innan någon lägger vantarna på dem.
Tänkte om det eventuellt hänt något som ökat deras produktionskostnader drastiskt. En ökning med kring 11 % som det spekulerades om låter ju rätt så saftigt ändå...
 

FreddeM

Panerai
2-Faktor
Största skitsnacket är ni som tycker det är för dyrt helt plötsligt.

Så länge Rolex är där man gör säkrast investering (läs ekonomiskt och lättflippat), så kommer ni fortsätta köpa...

Kan inte tala för alla, men jag avstår från att köpa nytt om höjningen blir så pass stor. Tycker bara att det blir en orimligt stor prishöjning. Sen tycker andra att det är rimligt och allt sådant, men det får stå för dem. :)
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Kan inte tala för alla, men jag avstår från att köpa nytt om höjningen blir så pass stor. Tycker bara att det blir en orimligt stor prishöjning. Sen tycker andra att det är rimligt och allt sådant, men det får stå för dem. :)
Vanligtvis så vänjer sig gemene man vid högre prisnivåer allt eftersom tiden går. Titta inte minst på bostadspriserna...

("Jo, men tak över huvudet måste man ju ha." Visst, men Rolex måste man ju också ha.)

JLC skall visst ha höjt 6% precis.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Det här ska bli intressant att följa hur det här påverkar KS och marknaden på KS.

Min magkänsla är att marknaden kommer svalna något. Sen kommer givetvis rätt objekt gå vidare, som vanligt.
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Är det bekräftat att det sker en prishöjning nu? Vad jag har sett så är det bara Uret som höjt sitt pris men jag har haft fel förr.
 

oskj93

Omega
Fått indikation att en höjning skall ske nästa vecka på ca 10-14%. Om det är sant eller inte... Låter jag vara osagt.
 
Topp