• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

När kommer Rolex ADs prishöjning?

Lägg ner tjafsandet helt ärligt. Ta det i PM om ni ska hålla på.
Diskussionen är en återvändsgränd ändå eftersom alla hör rykten, men ingen hör fakta.
@yonsson ksnskr bäst att bara låsa tråden, TS är inte medlem längre ändå.

Lägg ner tjafsandet helt ärligt. Ta det i PM om ni ska hålla på.
Diskussionen är en återvändsgränd ändå eftersom alla hör rykten, men ingen hör fakta.
@yonsson ksnskr bäst att bara låsa tråden, TS är inte medlem längre ändå.
Diskussionen kan ju vara underhållande om man håller topic och om någon har hört rykten. Annars blir det låst tråd och kanske fler konsekvenser.

Med tanke på kronans svaga utveckling kanske man kan räkna med en höjning efter sommaren?
Edit: men då uttryckt som en valutajustering snarare än prishöjning

Senast ändrad:
Om valutakurserna ändras tillräckligt mycket lär Rolex vilja justera listpriserna om det ska bli tillräckliga marginaler kvar för AD eller några klockor kvar till svenska köpare.

Generellt verkar klocktillverkare vilja att priset ska vara något så när lika över världen. Listpriserna skiljer ofta rätt lite trots ganska stora skillnader i momssats mellan länder. Om det betyder att marginaler skiljer för AD i olika länder har jag ingen aning om.

Generellt verkar klocktillverkare vilja att priset ska vara något så när lika över världen. Listpriserna skiljer ofta rätt lite trots ganska stora skillnader i momssats mellan länder. Om det betyder att marginaler skiljer för AD i olika länder har jag ingen aning om.
Listpriserna kan skilja mycket på vissa andra märken. Rolex är snarare ett undantag som lyckats harmonisera priserna så bra.

Men det är just det som är grejen. Om valutakurserna förändras kostar ju klockorna inte lika mycket över världen om man inte ändra priserna i lokal valuta. Dom senaste gångerna jag varit in på Nymans har det varit gott om ryssar och kineser där som kan dra fördel av den svaga kronan (samt få tillbaka momsen).

Men det är just det som är grejen. Om valutakurserna förändras kostar ju klockorna inte lika mycket över världen om man inte ändra priserna i lokal valuta. Dom senaste gångerna jag varit in på Nymans har det varit gott om ryssar och kineser där som kan dra fördel av den svaga kronan (samt få tillbaka momsen).

Det var det som var min poäng. En prisjustering utifrån en svag krona sker just nu på en massa produkter, Rolex är säkert inget undantag. Att spekulera när och hur mycket Rolex justerar priset är däremot lönlöst för det vet nog bara Rolex själva...

Så4g att priset på 116610ln på uret.se var 10kkr över listpriset... Det är väl ingen med sunda vätskor som betalar, eller?

Fikk høre nå at Rolex kommer høye prisene med 5% igjen 1. oktober. Det låter vel ganske orimligt at dom skal gjøre det två ganger på några få månader?

Prishöjningen i Sverige var väl nationell?
Osäker. Hørt at det var pga valutan, men inte säker. Dock var det inte en höjning i alla länder. Tror t.eks Norge inte fikk någon höjning.
Tänker de höja på alla modeller eller bara stålsportmodellerna?
Som jeg forsto det var det alle modeller, men som sagt var det noe jeg leste og har ingen fakta bakom annat en 3 -5 pers som bekreftet at de hadde fått samme info fra AD idag. (Inte Svensk)

Osäker. Hørt at det var pga valutan, men inte säker. Dock var det inte en höjning i alla länder. Tror t.eks Norge inte fikk någon höjning.

Som jeg forsto det var det alle modeller, men som sagt var det noe jeg leste og har ingen fakta bakom annat en 3 -5 pers som bekreftet at de hadde fått samme info fra AD idag. (Inte Svensk)
Enligt TRF höjdes 2.6% i Brasilien samt 5% i Sverige.

Tillbaka
Topp