• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon annan som följer F1?

Rizzie

Patek
2-Faktor
Ska bli väldigt spännande att se om RB håller sin "inga teamorders" imorgon när Perez startar framför Verstappen.
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Det beror på däckstategi. Checo och Max har sällan samma, eller?
Så är det såklart, men i Barcelona upplevde jag det som tydligt vem de favoriserade när Perez hade fräscha däck och var mycket snabbare men inte blev omsläppt. När situationen senare under loppet var omvänd kom snabbt en teamorder till max favör.
Men nu har de sagt att det inte ska vara några teamorders så länge båda förarna har en chans på mästerskapet, och det är det jag funderar på om de verkligen kommer kunna hålla eller om Jos gråtit för mycket.
Eller så bromsar max på sig i första kurvan och vi får aldrig veta.
 

Prefab

Cartier
Tycker nog att Horner har varit rätt tydlig med att det inte ska bli teamorders som favoriserar Verstappen. I och med att det är sagt och att Perez har markerat vad han tyckte om Barcelona så blir det nog svårt att göra så. Däremot så vill nog Red Bull undvika för mycket racing mellan sina förare och en upprepning av det vi såg mellan Ricciardo och Verstappen. Stallorders kan vi nog därmed komma att få se framöver, men det riktigt intressanta blir nog hur Junior och Senior Verstappen skulle ta det om det kommer stallorder om att släppa förbi Perez. Det har väl inte hänt än..

Imorgon har jag dock en känsla av att Perez tar hem det om bilen håller.
 

Prefab

Cartier
Blev plötsligt oförutsägbart. Perez tappade snabbt fart. Klarar sig Red Bull utan fler stopp? Leclerc var väl tidigt in.
 

Oliver

Cartier
2-Faktor
Om ångest hade ett ansikte 😂
32B0492A-2A72-4702-B39E-A4740E7865E4.jpeg
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Trodde inte efter inledande tre race att det skulle vara Ferrari som hade mest tillförlitlighetsbekymmer. Stackars både Leclerc och Sainz
 

Rizzie

Patek
2-Faktor

Inte de direktiv som Mercedes hoppats på kan jag tänka mig.
 
Topp