• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon annan som följer F1?

Prefab

Cartier
Lär bli Sainz eller Perez som tar hem det som det ser ut nu. Kan bli ett vinnande drag att gå direkt till torrdäck för Sainz!
 

Björklund

Panerai
Grattis Perez!
78BC351F-A455-4616-A73D-D8009DCB96B4.jpeg
 

Prefab

Cartier
Ja, klantigt av Ferrari och förbannelsen fortsätter för Leclerc! Kul för Perez efter vad som hände sist och han var ju faktiskt väldigt snabb på träningarna inför racet.
 

Prefab

Cartier
Börjar bli tajt i toppen av tabellen. Nu ligger Perez bara sex poäng efter Leclerc och 15 efter Verstappen. Stort grattis till honom i varje fall! Det är ändå lite kul att hålla på en underdog. Extra kul när man vet att han nästan halkade ut ur F1 när han kickades från Racing Point/Force India efter många år och att körningen han fick i Red Bull var som uttalad andreförare efter att Gasly och Albon misslyckats.
 

Björklund

Panerai
På väg tillbaka till Nice för hemresa till Sverige imorgon fm. Rätt trött efter några långa men härliga dagar i Nice, Cannes och Monte Carlo.
Lite skum dag idag. Inte vad man föreställt sig men ändå häftigt att ha varit med om.

Nytt försök för Challe nästa år. Kul för Perez. Många mexikanare på plats som sjunger ole ole ole checo checo. Härligt stämning oavsett vilket team man håller på.

Tack för uppmärksamheten i tråden!
 

Prefab

Cartier
På väg tillbaka till Nice för hemresa till Sverige imorgon fm. Rätt trött efter några långa men härliga dagar i Nice, Cannes och Monte Carlo.
Lite skum dag idag. Inte vad man föreställt sig men ändå häftigt att ha varit med om.

Nytt försök för Challe nästa år. Kul för Perez. Många mexikanare på plats som sjunger ole ole ole checo checo. Härligt stämning oavsett vilket team man håller på.

Tack för uppmärksamheten i tråden!
Tack för rapporteringen och bilderna! Hade varit grymt att vara där.
 

Pinsam

Cartier
2-Faktor
Sicket bisarrt race.

Ferrari, standard.
(Ferrari becomes the first team to lockout the front row in Monaco and not win since Ferrari in 2008)

Perez, välförtjänt!
Latifi borde sparkas, blue flags.
Alonso-tåget, wow.
Russell, top-5 fortsatt hela säsongen - hatten av.
Latifi har det riktigt svårt just nu. Han krashade ju t.o.m. under formationsvarvet. 🤯🙄

Till och med han pappa säger snart "enough is enough, son. Think about the family name!".
 

Owaysis

Cartier
Jag förstår inte hur Ferrari lyckas sumpa ett race på det där sättet? Lider verkligen med Leclerc. De har ju byggt en otroligt bra bil men frågan är om de har den strategiska kompetensen att faktiskt kunna vinna VM?

Man blir så otroligt trött på deras Plan C, Plan D osv.

Vettel skrev ju till Leclerc och sa något i stil med "du är den mest talangefulle föraren jag stött på inom F1, don't waste it". Undrar om han menade att han inte ska stanna hos Ferrari?

Edit:

Gick in och sökte på "ferrari vettel strategy" på youtube, dök upp lite gobitar.


 
Senast ändrad:

Mr.Eriksson

Cartier
2-Faktor
Jag förstår inte hur Ferrari lyckas sumpa ett race på det där sättet? Lider verkligen med Leclerc. De har ju byggt en otroligt bra bil men frågan är om de har den strategiska kompetensen att faktiskt kunna vinna VM?

Man blir så otroligt trött på deras Plan C, Plan D osv.

Vettel skrev ju till Leclerc och sa något i stil med "du är den mest talangefulle föraren jag stött på inom F1, don't waste it". Undrar om han menade att han inte ska stanna hos Ferrari?

Vettel vet exakt hur det är att sitter i en Ferrari där förväntningarna är skyhöga. Säsongen 2017-18 hade ju Vettel verkligen häng på titeln tills bilen började gå sönder och teamet tog idiotiska beslut som fick konsekvenser. Så det är lagomt irriterande att Ferrari fortsätter skjuta sig själva i foten när man nu har en fenomenal bil och förarlineup!
Att sedan gå från en 1-2 i Monaco till 2-4 det är nog bland de sämst de gjort i nutid! Ooooerhört jäkla dåligt! 😣
 

HM80

Cartier
Ferrari i ett nötskal. När de väl har en grym bil är det förare som inte pallar trycket (vettle) eller så tabbar de sig konstant med strategin (leclerc)
 

Mr.Eriksson

Cartier
2-Faktor
Så sur fortfarande för jag satt och sa till mig själv efter Verstappens vinster på Imola och i Miami att nu kommer Barcelona och Monaco näst och där kommer Ferrari vara riktigt jävla bra! Och sen blir det stolpe ut vid båda tillfällena.. ska det här oflytet fortsätta får jag snart andas i en brun pappåse 😣 (ironi, men ändå)
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Jag förstår inte hur Ferrari lyckas sumpa ett race på det där sättet? Lider verkligen med Leclerc. De har ju byggt en otroligt bra bil men frågan är om de har den strategiska kompetensen att faktiskt kunna vinna VM?

Man blir så otroligt trött på deras Plan C, Plan D osv.

Vettel skrev ju till Leclerc och sa något i stil med "du är den mest talangefulle föraren jag stött på inom F1, don't waste it". Undrar om han menade att han inte ska stanna hos Ferrari?

Edit:

Gick in och sökte på "ferrari vettel strategy" på youtube, dök upp lite gobitar.


Standard Ferrari. Blir tyvärr så när man bara har italienare (rätta mig om jag har fel) samt en väldigt speciell struktur & kultur inom företaget.

Seb fick ju agera sin egna strateg i slutet, han hade nog väldigt höga förhoppningar som helt gick åt skogen.

aV7XbBn_460s.jpg

mkvrw79i3m291.jpg
jbmtddtl3m291.jpg

p9cuz47dfk291.jpg
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Perez skriver på ytterligare två år för RB. Jag undrar var Gasly hamnar 2023.
Känns inte helt oväntat med tanke på Checos prestation hittills denna säsong samt den tuffa starten för Gasly.
Kan Gasly bli aktuell som ersättare för Ricciardo kanske om han och McLaren går skiljda vägar?
 

Mr.Eriksson

Cartier
2-Faktor
Känns inte helt oväntat med tanke på Checos prestation hittills denna säsong samt den tuffa starten för Gasly.
Kan Gasly bli aktuell som ersättare för Ricciardo kanske om han och McLaren går skiljda vägar?


Jag som alltid trott att Gasly ska hamna i Alpine härnäst. Men eftersom de redan har en fransman där så 🤔 Alonso lär ju inte köra speciellt länge till (kanske sista säsongen nu?)
 
Topp