• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon annan som följer F1?

Om det nu finns bevis lär vi se detta inom en snar framtid.. Inte över än uppenbarligen.

Försäsongen har inte varit tråkig iaf…

För den intresserade gå till Twitter och sök efter ”christianhorner” om ni vill hitta länk till den ökända Google Drive-mappen. Men var beredda på både bröstvårtor och könsorgan, båda Christians…

Ryktas dessutom om att den utsatte (Christians Travel PA) nu har en relation med Jos. Liksom wtf!
 

Prefab

Cartier
Vilken soppa! Oavsett så är det ju väldigt uppenbart att nån verkligen vill ha bort Horner. I och med att detta är så uppenbart, så bör man nog vara lite skeptisk till bevisen.

Kul annars om MB fått upp farten. Race Pace är såklart nåt annat än snabba varv, men nog tror jag att de har tagit ett steg framåt.
 

Kingesson

Omega
Såg en sammanfattning på Reddit (har inte kollat i mappen själv):

”For anyone curious. It seems like a mostly (very) flirty relationship which borders on possibly some touchy feely stuff. The person who made the claim is named. I'm not going to say who, but it was his PA

It's hard to know exactly what is and isn't in chronological order. But Christian is clearly way too horny for her and her interest seems to ebb and flow between disinterest to moderately interested.

At some time the PA says to basically scale back the relationship after which Horner at first appears to not do. But then does. And requests she deletes all messages. He does, she does not

It is also implied that Horner requests they don't travel or stay together from this point onwards. This appears to form the basis of the "controlling and coercive" behaviour

Christian mentions his "life choices" and being judged by her. There's some back and forth it is possible CH & GH have an open marriage base done this but inconclusive

The relationship appears to span probably at least 9 months.

There is a picture of what may be knob, or possibly a finger. Hard to tell

Either way, the relationship is clearly kind of fucked up. I personally would say it's gone too far between PA and Executive. But I can understand the generally consensual nature it's complicated.

Horner is definitely more guilty than to thought yesterday. But if this is the most damning evidence over a complicated 1 year relationship it's hardly a bombshell”
 
Såg en sammanfattning på Reddit (har inte kollat i mappen själv):

”For anyone curious. It seems like a mostly (very) flirty relationship which borders on possibly some touchy feely stuff. The person who made the claim is named. I'm not going to say who, but it was his PA

It's hard to know exactly what is and isn't in chronological order. But Christian is clearly way too horny for her and her interest seems to ebb and flow between disinterest to moderately interested.

At some time the PA says to basically scale back the relationship after which Horner at first appears to not do. But then does. And requests she deletes all messages. He does, she does not

It is also implied that Horner requests they don't travel or stay together from this point onwards. This appears to form the basis of the "controlling and coercive" behaviour

Christian mentions his "life choices" and being judged by her. There's some back and forth it is possible CH & GH have an open marriage base done this but inconclusive

The relationship appears to span probably at least 9 months.

There is a picture of what may be knob, or possibly a finger. Hard to tell

Either way, the relationship is clearly kind of fucked up. I personally would say it's gone too far between PA and Executive. But I can understand the generally consensual nature it's complicated.

Horner is definitely more guilty than to thought yesterday. But if this is the most damning evidence over a complicated 1 year relationship it's hardly a bombshell”
Typ så. Om det inte varit hans PA hade det liksom knappt blivit en notis om det hela. Han är inte första personen som är otrogen. Inte ens första gången han är otrogen…

Men om vi lyfter blicken till att det handlar om en VD som leker i sängen med sin egen PA (en av flera att döma av meddelandena), där hon verkar vilja bryta och han fortsätter fråga efter spandex-bilder tycker iaf jag gränsen över vad som är lämpligt har passerats.

Om det gör honom olämplig som TP låter jag någon annan avgöra. Men han blir ”lite” svår ur ett PR syfte minst sagt.

Om det nu stämmer att hon bytt säng till Jos blir ju historien så jävla otrolig så den blir trolig bara av den anledningen. Mailet med Google Drive-länken skall enligt säkra källor (Reddit/Twitter 🤪 /s) skickats till alla ackrediterade journalister för 2024-säsongen, alla TP…och Jos. Vissa av dessa e-postadress skall dessutom varit personers icke officiella (läs [email protected] istället för toto.wolf@….).
 
Senast ändrad:

Prefab

Cartier
Ja från första stund har nederländska medier haft inside info om allt detta och hela tiden varit först ut med skandalens turer. Det tycker jag är en rätt tung indikation på att Verstappen-lägret läcker och vill ha bort Horner och jag tvivlar i så fall starkt på att det bara skulle vara av moraliska skäl.
 
Ja från första stund har nederländska medier haft inside info om allt detta och hela tiden varit först ut med skandalens turer. Det tycker jag är en rätt tung indikation på att Verstappen-lägret läcker och vill ha bort Horner och jag tvivlar i så fall starkt på att det bara skulle vara av moraliska skäl.
Moral. Jos. 😂😂😂

😉
 
”Hot take at this point really.

The texts are real.

Horner was flirty and inappropriate or had an affair with PA.

Jos gets banned from the Pit due to inappropriate behaviour with PA after their affair starts. The inappropriate behaviour is him becoming controlling of the ongoing work relationship with Horner.

Horner sees this as Jos again being controlling of a woman in what is almost certainly an abusive relationship.

Abusive partners often insist on having access to their partners phone at all times. If not given it is taken forcibly.

Jos takes the screenshots tried to use them as leverage to get more influence and regain pit access.

This backfires max gets involved. Jos comes back into pits to placate their top driver.

Horner says break off the relationship he’s a known domestic abuser and he’s now using you to get to me.

PA doesn’t or is unable to break off affair.

Horner / RB say in which case you can’t be my PA here’s a severance deal 650k.

Jos realises the control he has isn’t going to get him what he wants in terms of access and starts rumour mill going.

Whoever leaked this unless it was the PA is trying to have Horner removed with no regard to the obviously revealing nature of the texts to the person in the affair.

It’s entirely possible a known domestic abuser would get access to their victims phone and given their controlling nature would use anything regardless of damage to the victim to continue to maintain their power base”

Källa: Reddit
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Ah, riktig soppa. Som konstaterades redan från start - interna dragkamper inom RBR. Att Jos är inbladad är ju lågoddsare men att det var mot Horner, intressant.

Nåväl, tillbaks till racing - träning snart och sedan kval i em, mycket trevligt. :)
 

Prefab

Cartier
F1TV är inte särskilt stabilt för mig. Kör appen i mobilen (iPhone) och castar till en Samsung smart tv och det blir ”video error”stup i kvarten. Funkar bättre i datorn, men det laggar en del. Har inga problem med att kolla på annat streamat. Trist..
 

POO

Panerai
F1TV är inte särskilt stabilt för mig. Kör appen i mobilen (iPhone) och castar till en Samsung smart tv och det blir ”video error”stup i kvarten. Funkar bättre i datorn, men det laggar en del. Har inga problem med att kolla på annat streamat. Trist..
Prova slå ner kvalitén från auto till något lägre. Det funkar för mig, annars får jag samma problem.
 

Prefab

Cartier
Det funkade inte heller. Fick felmeddelande om att om man vill kolla F1TV i mobilen (via webbläsaren) så måste man ladda ner appen. Som alltså inte funkar att casta till tv:n. På datorn får jag ingen castingsymbol när jag tittar. Tydligen är det inte meningen att jag ska få följa säsongen på tv:n..
 

POO

Panerai
Det funkade inte heller. Fick felmeddelande om att om man vill kolla F1TV i mobilen (via webbläsaren) så måste man ladda ner appen. Som alltså inte funkar att casta till tv:n. På datorn får jag ingen castingsymbol när jag tittar. Tydligen är det inte meningen att jag ska få följa säsongen på tv:n..
Inte ens vi Google chrome? Alternativt har jag en cast-tillägg installerat för jag har absolut löst det sådär.
 

Prefab

Cartier
Nej tyvärr. Det är väl mobil, dator och smart-tv som inte lirar ihop då. F1TV verkar ha extremt höga krav. Konstigt när man aldrig har haft streamingproblem tidigare. Och normalt kan jag casta både från mobil och dator utan problem.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
F1TV är inte särskilt stabilt för mig. Kör appen i mobilen (iPhone) och castar till en Samsung smart tv och det blir ”video error”stup i kvarten. Funkar bättre i datorn, men det laggar en del. Har inga problem med att kolla på annat streamat. Trist..
Hade problem 3h igår för att ens kunna prenumerera, fel på Visa kortet osv skit. Brann av ordentligt på deras support.

Strunta i att casta, får också extremt lagg då. Har du appstore på tvn? Ladda ned f1tv där isåfall, mycket smidigare. Eller köra dator via hdmi till tv?
 

POO

Panerai
Hade problem 3h igår för att ens kunna prenumerera, fel på Visa kortet osv skit. Brann av ordentligt på deras support.

Strunta i att casta, får också extremt lagg då. Har du appstore på tvn? Ladda ned f1tv där isåfall, mycket smidigare. Eller köra dator via hdmi till tv?
Detta är så klart en bättre lösning.
 

Prefab

Cartier
Hade problem 3h igår för att ens kunna prenumerera, fel på Visa kortet osv skit. Brann av ordentligt på deras support.

Strunta i att casta, får också extremt lagg då. Har du appstore på tvn? Ladda ned f1tv där isåfall, mycket smidigare. Eller köra dator via hdmi till tv?
Tyvärr så har jag en Samsung tv. Ingen app för F1TV. Ja jag får lösa det på nåt sätt.
 

Prefab

Cartier
Ja, men det var det väl! Inga superskrällar, men ändå tajt i toppen.

Att notera: Tsunoda kvalade ut Ricciardo. Hamilton som sett så snabb ut tappade helt bort sig när det verkligen gällde och stallkompisen Russel var lite överraskande tredje snabbast. Och vad tusan har Alpine pysslat med i vinter? Bygger man en motorsvag för tung bil så får man problem.
 

sportbilsentusiasten

Panerai
2-Faktor
Försäsongen har inte varit tråkig iaf…

För den intresserade gå till Twitter och sök efter ”christianhorner” om ni vill hitta länk till den ökända Google Drive-mappen. Men var beredda på både bröstvårtor och könsorgan, båda Christians…

Ryktas dessutom om att den utsatte (Christians Travel PA) nu har en relation med Jos. Liksom wtf!
Finns alla chanser att detta är en historia avsedd för att påverka RB och Horner negativt. Och där har de lyckats.
Man ska vara försiktig med att döma personer på lösa grunder.
Låt oss hoppas att det inte finns sanning i allt detta. Finns det dock sanning, får berörda ta sitt ansvar!
 

sportbilsentusiasten

Panerai
2-Faktor
Typ så. Om det inte varit hans PA hade det liksom knappt blivit en notis om det hela. Han är inte första personen som är otrogen. Inte ens första gången han är otrogen…

Men om vi lyfter blicken till att det handlar om en VD som leker i sängen med sin egen PA (en av flera att döma av meddelandena), där hon verkar vilja bryta och han fortsätter fråga efter spandex-bilder tycker iaf jag gränsen över vad som är lämpligt har passerats.

Om det gör honom olämplig som TP låter jag någon annan avgöra. Men han blir ”lite” svår ur ett PR syfte minst sagt.

Om det nu stämmer att hon bytt säng till Jos blir ju historien så jävla otrolig så den blir trolig bara av den anledningen. Mailet med Google Drive-länken skall enligt säkra källor (Reddit/Twitter 🤪 /s) skickats till alla ackrediterade journalister för 2024-säsongen, alla TP…och Jos. Vissa av dessa e-postadress skall dessutom varit personers icke officiella (läs [email protected] istället för toto.wolf@….).
PA i detta fall står för?
 

Datapata

Omega
2-Faktor
Gällande Horner är det ju bara tråkigt att hela media drevet spinner detta istället för andra narrativ.

Typ att det var 1.039 sek mellan bil 1 och 10 i Q3!!! 🤓🍿

Hoppas det närmar sig lika jämt i race trim!

För min del är det occams som gäller… vad är mest sannolikt… att en 50-årig dirre gör olämpliga saker mot personalen eller att en sida av RB maffian kokar ihop en setup.
F1 cirkusen är väl inte direkt okända för gubbar som beter sig olämpligt.

Sen är det inte orimligt att en sida använder tillgängliga medel. Men det får ju vederbörande som satt ihop det brösta.

Vad som är intressantare är ju vad som händer med varumärket F1 som vill vara inkluderande har ett team som säger sig ha gjort en ”noggrann undersökning” där det bara dagar senare spinner igång igen.
Pajasfasoner från alla inblandade…
 

sportbilsentusiasten

Panerai
2-Faktor
Ja, men det var det väl! Inga superskrällar, men ändå tajt i toppen.

Att notera: Tsunoda kvalade ut Ricciardo. Hamilton som sett så snabb ut tappade helt bort sig när det verkligen gällde och stallkompisen Russel var lite överraskande tredje snabbast. Och vad tusan har Alpine pysslat med i vinter? Bygger man en motorsvag för tung bil så får man problem.
Det enda tydliga var att Alonso återigen visade Lance var skåpen ska stå.
Samma med Hulkenberg och Max som gör samma mot deras resp teamkompisar.
Värst för sopan Perez som var halvsekunden IGEN bakom!!! Byt ut honom o släng i Ric!

Är det någon som på allvar tror att frassarna ska kunna bygga upp ett vinnarstall igen? Jag jobbat 5år i frankrike och de saknar den nogranheten och dedikationen som krävs. Ingen slump att tyskarna gör det bra...
 

sportbilsentusiasten

Panerai
2-Faktor
Gällande Horner är det ju bara tråkigt att hela media drevet spinner detta istället för andra narrativ.

Typ att det var 1.039 sek mellan bil 1 och 10 i Q3!!! 🤓🍿

Hoppas det närmar sig lika jämt i race trim!

För min del är det occams som gäller… vad är mest sannolikt… att en 50-årig dirre gör olämpliga saker mot personalen eller att en sida av RB maffian kokar ihop en setup.
F1 cirkusen är väl inte direkt okända för gubbar som beter sig olämpligt.

Sen är det inte orimligt att en sida använder tillgängliga medel. Men det får ju vederbörande som satt ihop det brösta.

Vad som är intressantare är ju vad som händer med varumärket F1 som vill vara inkluderande har ett team som säger sig ha gjort en ”noggrann undersökning” där det bara dagar senare spinner igång igen.
Pajasfasoner från alla inblandade…
Där det finns massa pengar...finns det vilja att göra lite vad som helst för att få mer makt. Och chefer som tror sig kunna göra vad som helst.
 
Topp