• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon annan som följer F1?

Prefab

Cartier
Har förövrigt noterat att det spekuleras en hel del om att det ska vara far och son Verstappen som ska ligga bakom försöken att få bort Horner. Nederländska medier har hela tiden varit först med att rapportera om skandalens turer och fortsatt att sprida obekräftade rykten, vilket kan tyda på att källan finns kring Verstappen.
 

Zuuki

Cartier
2-Faktor
Har förövrigt noterat att det spekuleras en hel del om att det ska vara far och son Verstappen som ska ligga bakom försöken att få bort Horner. Nederländska medier har hela tiden varit först med att rapportera om skandalens turer och fortsatt att sprida obekräftade rykten, vilket kan tyda på att källan finns kring Verstappen.
Skapligt frostigt det lär vara mellan de om så är fallet, förutsatt att Horner sitter kvar. Låter konstigt men vi har ju ingen aning hur dynamiken är i stallet mellan de parterna.
 

Prefab

Cartier
Det har ju redan tidigare funnits varningstecken på att Verstappen gör lite som han vill. Han har ju öppet ignorerat stallorder. Det kan nog bli oerhört problematiskt om teamet tappar kontrollen över sin stjärna. Skulle Horner sparkas och far och son Verstappen börjar styra teamet, så kan det mycket väl vara början till slutet för Red Bull.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Årets bilar osv.


formula-one-cars-of-2024-v0-rzl9diqozsic1.png
 

Prefab

Cartier
De är rätt olika om man tittar. RB har tex helt bytt luftintagen. Lite som MB hade för 2år sedan. Vore förmätet för MB om RB nu var ÄNNU snabbare...
Jämfört med på 70-talet så är i varje fall bilarna väldigt lika varann!! 😜

Jo jag läste också att RB hade snott de luftintag som MB hade en del problem med. Vi får väl se hur det går.

På det stora hela så känns det väl som om vi kommer att få en repris av förra säsongen. Jag hoppas självklart att jag får fel! Annars får vi väl vänta till 2026 innan nåt dramatiskt sker..
 

Kingesson

Omega
Härligt att se lite bilar på bana! Spontant känns det som att alla team har plockat upp där de lämnade senast - inga stora överraskningar på någon kant. Men såklart svårbedömt på de varv som körts hittills.
 

Kingesson

Omega
Tycker att man får ta DTS för vad det är. Det funkade onekligen bra för att få mig och många många andra att börja följa F1 och det kan ju purister säga vad de vill om, men jag tycker det är coolt att det blivit så otroligt populärt hos en bredare massa.

Men det är onekligen störigt att se dem bygga upp intriger kring saker som inte verkar ha varit en större grej i verkligheten.

De senaste säsongerna har jag kollat med ett halvt öga för att snappa upp guldkornen, typ ”If you’ve got a problem, change your fucking car”
 

Prefab

Cartier
Tycker att man får ta DTS för vad det är. Det funkade onekligen bra för att få mig och många många andra att börja följa F1 och det kan ju purister säga vad de vill om, men jag tycker det är coolt att det blivit så otroligt populärt hos en bredare massa.

Men det är onekligen störigt att se dem bygga upp intriger kring saker som inte verkar ha varit en större grej i verkligheten.

De senaste säsongerna har jag kollat med ett halvt öga för att snappa upp guldkornen, typ ”If you’ve got a problem, change your fucking car”
DTS fick mig inte att börja följa F1, eftersom jag följde F1 slaviskt under Schumacher, Hill, Häkkinen och Alonso-eran. Sen kom livet emellan och jag tappade F1. DTS återväckte intresset och de första säsongerna var verkligen utmärkt TV. Att det alltid har varit regisserat och aldrig har försökt sammanfatta säsongerna har inte gjort så mycket. Tyvärr så har kvaliteten sjunkit, men det är fortfarande bättre än mycket annat.

Ska det bli nån mer säsong efter denna? Lät som om det var oklart.
 

sportbilsentusiasten

Panerai
2-Faktor
Jag hoppas att de väntar till 2025 men att Norris får ta över bilen. Men vi får väl se 😬
Fast Norris har långt kontrakt med McL.Han signade 2022 ett 4-årigt avtal som förlängdes i januari.
McL har båda sina (väldigt bra) förare i långa kontrakt, liksom Leclerc och Max.
Där har vi de tre toppteamens planer.
Sedan Lewis har ryktats det långt hos Ferrari.
Alonso har kontrakt till 2025.
Men vad ska MB göra nu?
De har några förare på G men Lewis skulle ju bara kvar tills de var redo!
Vart går Saintz tror du?
 

Zuuki

Cartier
2-Faktor
Fast Norris har långt kontrakt med McL.Han signade 2022 ett 4-årigt avtal som förlängdes i januari.
McL har båda sina (väldigt bra) förare i långa kontrakt, liksom Leclerc och Max.
Där har vi de tre toppteamens planer.
Sedan Lewis har ryktats det långt hos Ferrari.
Alonso har kontrakt till 2025.
Men vad ska MB göra nu?
De har några förare på G men Lewis skulle ju bara kvar tills de var redo!
Vart går Saintz tror du?
Vi har ingen aning hur kontrakten ser ut. Jag hoppas Alonso tar över Hamiltons bil och Norris tar Perez bil. Det blir säkert inte så, men det är det jag hoppas på. Tror inte Sainz kommer få nån toppbil, om inte RB erbjuder Perez bil till han men tveksamt.
 

sportbilsentusiasten

Panerai
2-Faktor
Vi har ingen aning hur kontrakten ser ut. Jag hoppas Alonso tar över Hamiltons bil och Norris tar Perez bil. Det blir säkert inte så, men det är det jag hoppas på. Tror inte Sainz kommer få nån toppbil, om inte RB erbjuder Perez bil till han men tveksamt.
Ett är säkert, Alsonso skulle tänka 1s innan han bytte stall, om MB eller RB ville ha honom.
Norris kommer vara kvar i McL,om teamet fortsätter uppåtgående trenden. Varför skulle han byta team o bli numer två? Då vinner han garanterat inte VM.
I McL är han ohotad nr 1
 

Zuuki

Cartier
2-Faktor
Ett är säkert, Alsonso skulle tänka 1s innan han bytte stall, om MB eller RB ville ha honom.
Norris kommer vara kvar i McL,om teamet fortsätter uppåtgående trenden. Varför skulle han byta team o bli numer två? Då vinner han garanterat inte VM.
I McL är han ohotad nr 1
MB kanske erbjuder Alonso ett tvåårskontrakt tills nån ny talang ska ta över bilen, som det var tänkt om Hamilton varit kvar. Sainz kan ju hoppa in i Aston isåfall. Eller så blir de Sainz till MB och Alonso blir kvar i Aston.

Tror Norris sitter kvar just nu, men tror inte han kommer sitta kvar 4 år om de inte har en bil som kan vinna race om 1-2 år. Risken är ju att de inte finns nån toppbil tillgänglig åt han då, därför vill jag se han gå till RB nu.
 

wlk

Omega
MB har Andrea Antonelli som är väldigt hypead. Wolff har åtminstone halvinsuinerat att om han gör bra ifrån sig i F2 i år så kan de komma att plocka upp honom direkt i MB istället för att skolas in genom t.ex. Williams.

Kan bli väldig huggsexa om platserna inför 2025, silly season kommer vara oerhört underhållande!
 
Topp