• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon annan som följer F1?

par

Patek
2-Faktor
Medhåll, men killen har massa pengar med sig.
Ric är den ENDE som kört jämt med Max, glöm inte det. Bara han som visat sig kunna köra snabbt med Max prererenser i bilbalansen.
Så sätt han i RB så blir det åka av.
Njae, tror inte på Riccarodo. Han lyckas ju inte slå Tsunoda ens? Han har det inte. Som Villeneuve uttryckte det var väll Max typ 18 år när det hände.
 

Prefab

Cartier
Ja att Ricciardo körde jämnt med en superung Rookie-Max betyder inte så mycket idag. Låt oss inte glömma exakt hur kass Ricciardo kan vara om han inte hänger med sin unga stallkompis (Norris) Jag tror att Red Bull på det stora hela tänker rätt vad gäller Perez. Han är den sortens förare de behöver vid sidan av Max, men tyvärr så svajar Perez psyke för mycket.
 
Senast ändrad:

Zuuki

Cartier
2-Faktor
Ja att Ricciardo körde jämnt med en superung Rookie-Max betyder inte så mycket idag. Låt oss inte glömma exakt hur kass Ricciardo kan vara om han inte hänger med sin unga stallkompis (Norris) Jag tror att Red Bull på det stora hela tänker rätt vad gäller Perez. Han är den sortens förare de behöver vid sidan av Max, men tyvärr så svajar Perez psyke för mycket.
Hur kan han vara rätt förare när han aldrig någonsin är där uppe och hjälper Max? Max är alltid ensam mot alla runt honom. Alla andra stall har ju 2 rätt så jämna förare. Hade fan hellre sett Stroll i RB, så illa tycker jag det är nu.

Det är ju inget annat stall som har en så ojämn förarduo som RB sett till vart i fältet de kör på söndagarna. Tänk hur gårdagens lopp hade varit med en till RB i fronten och slagits om pallplatser.
 
  • Like
Reactions: par

snoozarn

Patek
2-Faktor
Hur kan han vara rätt förare när han aldrig någonsin är där uppe och hjälper Max? Max är alltid ensam mot alla runt honom. Alla andra stall har ju 2 rätt så jämna förare. Hade fan hellre sett Stroll i RB, så illa tycker jag det är nu.

Det är ju inget annat stall som har en så ojämn förarduo som RB sett till vart i fältet de kör på söndagarna. Tänk hur gårdagens lopp hade varit med en till RB i fronten och slagits om pallplatser.
Mjae, men han har gjort det han ska göra, första året hos RBR 4:a i VM sedan 3:a, sedan 2:a. Han hjälper Max och utmanar inte för mycket.

Drar in feta pengar via sina sponsorer och säljer massa merch. Lätt att glömma att RBRs mål är att sälja energidryck, Coca-Cola har hela Mexico så det är en stor marknad, money talks osv.


Personligen hade jag velat se Yuki eller Lawson i sätet men men.
 

Prefab

Cartier
Hur kan han vara rätt förare när han aldrig någonsin är där uppe och hjälper Max? Max är alltid ensam mot alla runt honom. Alla andra stall har ju 2 rätt så jämna förare. Hade fan hellre sett Stroll i RB, så illa tycker jag det är nu.

Det är ju inget annat stall som har en så ojämn förarduo som RB sett till vart i fältet de kör på söndagarna. Tänk hur gårdagens lopp hade varit med en till RB i fronten och slagits om pallplatser.
Jag skrev iofs inte att han var rätt förare. Jag skrev att han var rätt sorts förare. Rutinerad, ställer inte till det för Max, följer teamorder, inte så snabb att han på allvar kan utmana Max osv. Sen kommer vi till punkten där deras andreförare borde vara bättre. Både Gasly eller Albon underpresterade och tappade självförtroendet när de ställdes mot Max. Vem som än kör andra RB:n måste kunna hantera att bli frånåkt. Perez har till och från hanterat det något bättre, men dippen förra året och den han har hamnat i nu är bara för djup. Givetvis handlar det om psykologi, men jag förstår inte heller hur de kunde förnya kontraktet med Perez just när han är på väg ner i samma sorts avgrund som under förra året. Ingen kan förvänta sig att han ska slå Max mer än nån enstaka gång, men även en dålig dag ska han vara topp fem. Istället får han slåss med Sauber och Williams om sistaplatserna såna dagar. Det är såklart inte ok!
 

POO

Panerai
Jag skrev iofs inte att han var rätt förare. Jag skrev att han var rätt sorts förare. Rutinerad, ställer inte till det för Max, följer teamorder, inte så snabb att han på allvar kan utmana Max osv. Sen kommer vi till punkten där deras andreförare borde vara bättre. Både Gasly eller Albon underpresterade och tappade självförtroendet när de ställdes mot Max. Vem som än kör andra RB:n måste kunna hantera att bli frånåkt. Perez har till och från hanterat det något bättre, men dippen förra året och den han har hamnat i nu är bara för djup. Givetvis handlar det om psykologi, men jag förstår inte heller hur de kunde förnya kontraktet med Perez just när han är på väg ner i samma sorts avgrund som under förra året. Ingen kan förvänta sig att han ska slå Max mer än nån enstaka gång, men även en dålig dag ska han vara topp fem. Istället får han slåss med Sauber och Williams om sistaplatserna såna dagar. Det är såklart inte ok!

Perez förefaller absolut underprestera men här måste ju nästan vara något vi sideline-stallchefer missar. Det finns ju ingen rimlig förklaring till förlängningen annars. Se nu när han tappa vingen, man erkänner att man instruerade honom att kör till depån för Maxs skull, trotts att man viste det var emot reglerna. Kör han en testbil för 2026?
 

sportbilsentusiasten

Panerai
2-Faktor
Ja att Ricciardo körde jämnt med en superung Rookie-Max betyder inte så mycket idag. Låt oss inte glömma exakt hur kass Ricciardo kan vara om han inte hänger med sin unga stallkompis (Norris) Jag tror att Red Bull på det stora hela tänker rätt vad gäller Perez. Han är den sortens förare de behöver vid sidan av Max, men tyvärr så svajar Perez psyke för mycket.
Ni vet att bilens karaktär passar förare olika bra?
Max vill ha sin RB extremt uppsatt så teamet utvecklar givetvis åt det hållet. Den setupen passar väldigt få andra förare, det torde vara uppenbart för alla efter att sett otaliga förare som kört bredvid Max.
Den setupen råkar vara ÄVEN det Ric föredrar.

Ric har kört för andra team med helt annan balans och karaktär i bilen = funkar inte optimalt.
Vi ser liknande med Lewis, Vettel, Alonso mm, alla mästare. Men Alonso är solklart bäst på att anpassa sig.

Ja Max var ung då Ric körde ihop med Max, men glöm inte hur BRA Max var direkt.
Kom in i Toro Rosso som 17åring för att samma säsong kliva upp till RB och VANN där första rejset !!
Sjukt
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
God måndag på er! Dags för Spaniens GP, får vi se Sainz signa med något team? Förhoppningvis!

Ferrari vann Le Mans, spännande slut. Något man bör ta med sig till F1 !? .. Alpines bägge bilar havererade, någon som är förvånad?

Race Week!

skysports-spanish-spain-gp_6579813.png



Tider för Spaniens GP nedan.

Fredag, FP1 kl 13:30. FP2 kl 17.
Lördag, FP3 kl 12:30. Kval kl 16.
Söndag, Grand Prix kl 15.

Spain_Circuit


Hamilton gör sin värsta start på säsongen sen 2009.

autosport-lewis-hamiltons-only-one-top-5-finish-in-first-9-v0-wlm77d19lr6d1.jpeg
 

sportbilsentusiasten

Panerai
2-Faktor
Och Peres är 7 tiondelar efter igen, katastrof !
RB riskera förlora mästerskapet på detta, men mycket troligt är att de har en prestations-klausul i kontraktet.
Men de borde redan ha all data, har är sjukt dålig.
Sätt i en kille som de vet klarar av bilens karakteristik
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Dags för det andra racet i denna tripple-header! Näst på tur är Österrike innan Silverstone.

Bra race i Spanien, Lando torskade återigen sin pole position i första kurvan - fjärde gången det händer.
Logan lär racea i IndyCar nästa år sägs det.

Race (sprint) Week!

skysports-f1-austrian-gp_6589772.jpg


Oavsett McLarens senaste goda form är många övertygande om att Max har 0,2 - 0,3 s försprång pga sin förmåga.

points-scored-in-the-last-4-races-v0-ur2bw80vun8d1.jpeg



Tider för Österrikes GP & sprint nedan.

Fredag, FP1 kl 12:30. sprint-kval kl 16:30
Lördag, Sprint kl 12:00. Kval kl 16.
Söndag, Grand Prix kl 15.

Austria_Circuit
 
Topp