• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon annan som följer F1?

Instämmer med er alla om racet!
Jäklar vad kul det är att se F1 igen, har inte gjort en djupanalys men visst har vi 7 olika vinnare på de 14 körda?

jag tycker det finns en massa dynamik som gör McLaren ”fighten” intressant (var ju ingen fight egentligen eftersom Piastri räknade med sin vinst).

Dels så har jag svårt att se någon av dem bli världsmästare mtp sitt beteende. Piastri kan eller försöker inte ens åka ikapp utan räknar kallt med sin vinst. Norris tjurar men löper inte hela linan ut i sann vettel ”Multi 21” stil.
Vad hade Piastris manager gjort om Norris kört imål som etta? 🤣🤣

Dessutom, så kan jag tänka mig att Piastri hade tagit 1:an om det hade vart omvänt. Tänker på hand beteende mot Alpine tidigare. Har en känsla av att han ser till sig själv först.

Lite konspiratoriskt men det blir man ju når det sker så intressanta saker 🤓

Helgens komiska behållning måste ändå vara när ”GP” säger åt Max att sluta larva sig över radion och när Norris drygar sig mot Lewis i cooldown room men Lewis visara tt gammal är äldst.

Popcorn redan poppade till nästa race.
 
Norris alltid lika fokuserad bakåt pga sina svaga starter, fumlar alltid bort pole.

lando-norris-has-lost-all-5-of-his-pole-positions-to-a-v0-mdpv2aze8xdd1.jpeg
 
Instämmer med er alla om racet!
Jäklar vad kul det är att se F1 igen, har inte gjort en djupanalys men visst har vi 7 olika vinnare på de 14 körda?

jag tycker det finns en massa dynamik som gör McLaren ”fighten” intressant (var ju ingen fight egentligen eftersom Piastri räknade med sin vinst).

Dels så har jag svårt att se någon av dem bli världsmästare mtp sitt beteende. Piastri kan eller försöker inte ens åka ikapp utan räknar kallt med sin vinst. Norris tjurar men löper inte hela linan ut i sann vettel ”Multi 21” stil.
Vad hade Piastris manager gjort om Norris kört imål som etta? 🤣🤣

Dessutom, så kan jag tänka mig att Piastri hade tagit 1:an om det hade vart omvänt. Tänker på hand beteende mot Alpine tidigare. Har en känsla av att han ser till sig själv först.

Lite konspiratoriskt men det blir man ju når det sker så intressanta saker 🤓

Helgens komiska behållning måste ändå vara när ”GP” säger åt Max att sluta larva sig över radion och när Norris drygar sig mot Lewis i cooldown room men Lewis visara tt gammal är äldst.

Popcorn redan poppade till nästa race.
Piastris manager är Mark Webber, och han är ju smärtsamt medveten om vad Multi-21 innebär…

Jag är helt övertygad om att Piastri hade släppt Norris, utan diskussion. Piastri känns mer mogen och plikttrogen än Norris. Mycket välförtjänt seger, tråkigt att det överskuggades av McLarens påhitt i depån. Hade de bara gått i depån i rätt ordning, sen fått racea om vinst de sista 10 varven hade vi sett väldigt annorlunda på resultatet.
 
Piastris manager är Mark Webber, och han är ju smärtsamt medveten om vad Multi-21 innebär…
I know, är det som hade gjort det intressant på något form av DTS plan 😉

Jag är helt övertygad om att Piastri hade släppt Norris, utan diskussion. Piastri känns mer mogen och plikttrogen än Norris. Mycket välförtjänt seger, tråkigt att det överskuggades av McLarens påhitt i depån. Hade de bara gått i depån i rätt ordning, sen fått racea om vinst de sista 10 varven hade vi sett väldigt annorlunda på resultatet.
Kanske, han beter ju sig moget i sin framtoning. Däremot hade han ju inga problem att slänga sin tidigare arbetsgivare under bussen för McLaren. Vilket jag är för, utövarna är i slutändan de som slängs ut när de inte längre ses som tillgångar av teamen.

Lite därför jag tycker att Norris skulle hållt platsen personligen. Han behöver visa att han är top dog i sitt beteende också.
Tyvärr visar ju hans vässande mot Lewis efter att han inte är mogen till ding poäng om piastri.

Jag tror snarare att en ”champ” inte ger tillbaka platsen… Vettel gjorde det inte, Schumi gjorde det inte, Lewis Gjorde det inte och vi har färskt i minnet att Max definitivt inte gör det.

Webber gjordet det… resten är historia.
 
Spännande med Spa till helgen! Där har det väl historiskt aldrig varit gynnsamt att stå i första rutan dock. Men äntligen har vi lite F1 där verkligen 3 team slåss om segrarna! Synd återigen att Ferrari inte kan steppa upp när det behövs 🥲
 
På tal om Spa! Måndag igen, ny vecka & nytt race.

Danny Ric är arg på teamet pga utebliven ursäkt, med all rätt.

Första gången Max inte vinner på 3 race, hände senast Saudi 2021.

AM hade liknande problem som Mclaren gällande byte av positioner, Stroll skulle lämnat åter positionen till Alonso. Tror ni han gjorde det? Givetvis inte.


gpf1-2024-story.jpg


Tider för Belgiens GP nedan.

Fredag, FP1 kl 13:30. FP2 kl 17.
Lördag, FP3 kl 12:30. Kval kl 16.
Söndag, Grand Prix kl 15.

Belgium_Circuit
 
Nja, tvärtom. McLaren tog in Norris tidigt, (undercut) för att skydda sig mot Lewis H, vilket Norris givetvis tjänade på., undercut, och Piastri förlorade på, så var väl inte mer än rätt enligt gängse normer att byta tillbaka när inte Lewis blev något hot mot någon av dem. Men verkade sitta långt inne hos Norris att faktiskt släppa Piastri 😎
Just ja, blandade ihop förarna!
Sorry
 
Audi möblerar redan om i personalstyrkan.

Mattia Binotto will be Chief Operating and Chief Technical Officer at Sauber Motorsport AG

Realignment of the control structure of the future Audi factory team

Oliver Hoffmann and Andreas Seidl are leaving the project

 
På tal om Spa! Måndag igen, ny vecka & nytt race.

Danny Ric är arg på teamet pga utebliven ursäkt, med all rätt.

Första gången Max inte vinner på 3 race, hände senast Saudi 2021.

AM hade liknande problem som Mclaren gällande byte av positioner, Stroll skulle lämnat åter positionen till Alonso. Tror ni han gjorde det? Givetvis inte.


gpf1-2024-story.jpg


Tider för Belgiens GP nedan.

Fredag, FP1 kl 13:30. FP2 kl 17.
Lördag, FP3 kl 12:30. Kval kl 16.
Söndag, Grand Prix kl 15.

Belgium_Circuit
SPA är nu högintressant!! Tror RB kommer fortsätta ha bekymmer med bilen, obalanserad och behöver mer tid för de uppgradering de gjort imo, samt att McLaren och Mercedes har grymt flyt just nu och luktar blod! Inte minst kommer den dåliga stämningen inom RB att bli intressant att följa, nu visar Max sin rätta färg igen och vilken hothead han verkligen är.
 
SPA är nu högintressant!! Tror RB kommer fortsätta ha bekymmer med bilen, obalanserad och behöver mer tid för de uppgradering de gjort imo, samt att McLaren och Mercedes har grymt flyt just nu och luktar blod! Inte minst kommer den dåliga stämningen inom RB att bli intressant att följa, nu visar Max sin rätta färg igen och vilken hothead han verkligen är.
Dem har väl valt att gå tillbaka till gammal spec i alla fall på Max bil. Dem har även valt att byta motor och han kommer bli nedflyttad 10 placeringar i starten
 
Nja, tvärtom. McLaren tog in Norris tidigt, (undercut) för att skydda sig mot Lewis H, vilket Norris givetvis tjänade på., undercut, och Piastri förlorade på, så var väl inte mer än rätt enligt gängse normer att byta tillbaka när inte Lewis blev något hot mot någon av dem. Men verkade sitta långt inne hos Norris att faktiskt släppa Piastri 😎
Jag anser att Norris isf skulle släppt honom på en gång så att han kunde fajtas om segern och inte släppt om honom sista varvet. Jag har svårt att tro att han inte skulle kunna få slås om segern när det var 20 varv kvar. Det var hans teknikers fel hela farsen.
 
Nja, tvärtom. McLaren tog in Norris tidigt, (undercut) för att skydda sig mot Lewis H, vilket Norris givetvis tjänade på., undercut, och Piastri förlorade på, så var väl inte mer än rätt enligt gängse normer att byta tillbaka när inte Lewis blev något hot mot någon av dem. Men verkade sitta långt inne hos Norris att faktiskt släppa Piastri 😎

Jag anser att Norris isf skulle släppt honom på en gång så att han kunde fajtas om segern och inte släppt om honom sista varvet. Jag har svårt att tro att han inte skulle kunna få slås om segern när det var 20 varv kvar. Det var hans teknikers fel hela farsen.
För jäkla korkat av Norris att tjura som han gjorde. Släpp förbi Piastri direkt, och slåss om segern istället. Orutinen av den här typen av situationer lös igenom, och blev smärtsamt tydlig.
 
Jag anser att Norris isf skulle släppt honom på en gång så att han kunde fajtas om segern och inte släppt om honom sista varvet. Jag har svårt att tro att han inte skulle kunna få slås om segern när det var 20 varv kvar. Det var hans teknikers fel hela farsen.
För jäkla korkat av Norris att tjura som han gjorde. Släpp förbi Piastri direkt, och slåss om segern istället. Orutinen av den här typen av situationer lös igenom, och blev smärtsamt tydlig.
Håller med, Norris skulle ha släppt med en gång. Men går ej att bortse ifrån att segern förlorade han i starten, där gjordes missen.
 
Är mer regel än undantag nu, får se om de blir en repris av de om han tar pole idag.
En definitiv svaghet hos Norris. Det såg ju riktigt bra ut på andra träningen för McLaren igår så det skulle kunna bli pole igen, men nu utan att Max är inblandad direkt då han åker bakåt på griden denna gång.
 
En definitiv svaghet hos Norris. Det såg ju riktigt bra ut på andra träningen för McLaren igår så det skulle kunna bli pole igen, men nu utan att Max är inblandad direkt då han åker bakåt på griden denna gång.
Ja, Mclaren lär nog plocka in många poäng på RB i VM imorgon. Sista 10 loppen efter upphållet blir nog rätt skoj, tror Mclaren tar hem de. Hoppas de sparkar Perez under upphållet med, han bidrar inte med något ändå.
 
Ja, Mclaren lär nog plocka in många poäng på RB i VM imorgon. Sista 10 loppen efter upphållet blir nog rätt skoj, tror Mclaren tar hem de. Hoppas de sparkar Perez under upphållet med, han bidrar inte med något ändå.
Låt oss hoppas på mer roliga fighter om bucklan. Checo hänger rätt löst nu trots nytt kontrakt.
 
Tillbaka
Topp