• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Någon annan som följer F1?

Jag tycker ändå att Norris har något högre speed. Piastri har tagit in mycket på Norris till i år och framförallt så har han bättre racecraft.
Det var ju så förr men då var Piastri ny i McL. Norris speed är ju inte bättre i år, varken kval eller racecraft. Norris är dessutom inne på sin 7e säsong i F1 i samma stall. Piastri på 3e, inkl stöket med Alpine.

Jag blir inte alls förvånad om den här trenden fortsätter. Piastri är på god väg att utmana om #1 internt i McL. Med ett lugn och en säkerhet som stallkompisen inte har, men som han borde ha. Norris är ju inte dålig, snarare Piastri som visar klass. Lite som Norris vs Ricc.

Det var ju så förr men då var Piastri ny i McL. Norris speed är ju inte bättre i år, varken kval eller racecraft. Norris är dessutom inne på sin 7e säsong i F1 i samma stall. Piastri på 3e, inkl stöket med Alpine.

Jag blir inte alls förvånad om den här trenden fortsätter. Piastri är på god väg att utmana om #1 internt i McL. Med ett lugn och en säkerhet som stallkompisen inte har, men som han borde ha. Norris är ju inte dålig, snarare Piastri som visar klass. Lite som Norris vs Ricc.
Vissa saker sitter kvar i minnet… Piastri har faktiskt kvalat bättre än Norris i år medan Norris oftast har satt det snabbaste racevarvet

IMG_7633.png
IMG_7634.png

Vissa saker sitter kvar i minnet… Piastri har faktiskt kvalat bättre än Norris i år medan Norris oftast har satt det snabbaste racevarvet

IMG_7633.png
IMG_7634.png
Mm men snabbaste varv är väll minst viktigt av alla poängtilldelningar. Piastri har övertaget hittills i år imo. Han gör betydligt färre ”unforced errors” än Norris och då har Norris mer än dubbelt till antalet år inom F1, i samma stall.

Tillbaka
Topp