• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Någon annan som följer F1?

Varför har det inte talats mer om Zhou? Eller har jag bara missat det? Tänker på att både han och Cadillac är kopplade till Ferrari. Och Cadillac har säkert inget emot att få exponering mot den kinesiska marknaden.
(Edit: Men självklart lär mexikanska marknaden vara mer i blickfånget för dem)

Men som känt så gör väl Cadillac bäst i att välja erfarenhet i det här läget då det lär ta några år innan de har något att visa upp.

Tycker förresten att det är roligt med rubrikerna om att Bottas kommer starta säsongen med fem platser i straff. Det lär ju knappast vara något som oroar stallet särskilt mycket 😅. Känns spontant som att han kommer få starta någonstans p15-p20 oavsett.

Race week!

Äntligen dags efter sommaruppehållet, näst på tur är Zandvoort.

1000007131.png

Tider för Nederländernas GP.

1000007127.png

Netherlands_Circuit.webp

Zanvoort för mig är ungefär lika underhållande som Monaco skulle jag vilja påstå.
Sen med båda Ferrarisarna i papperskorgen denna helg gjorde inte saken bättre.

Det positiva är dock att Piastri drar ifrån i ledning. Eftersom Mclaren hela tiden ska sätta Norris på en piedestal.
Så kan man tycka, själv tycker jag att Zandvoort har mer karaktär än de flesta andra generiska banorna man använder sig av nu för tiden. Det tom såg ut att gå fort idag, det är man ju inte van med på platta banor med enorma avåkningszoner som inte har byggnader mm i närheten.
Sen är inte omkörningsmöjligheterna de bästa kan jag hålla med om.

Kul för Oscar då han höll för trycket med tre safety cars. Det gick ju sådär sist...
Håller med om att Lando är McLarens förare, ungefär som Mika var BITD med Ron Dennis.
Han har ju varit med i uppbyggnaden från start, så svårt att undvika antagligen, och är nog ett schwimmel snabbare oxå.
Kul oxå att Oscar tog en trippel denna helg, häftigt!

Kul för Oscar då han höll för trycket med tre safety cars. Det gick ju sådär sist...
Håller med om att Lando är McLarens förare, ungefär som Mika var BITD med Ron Dennis.
Han har ju varit med i uppbyggnaden från start, så svårt att undvika antagligen, och är nog ett schwimmel snabbare oxå.
Kul oxå att Oscar tog en trippel denna helg, häftigt!
Intressant det där. Norris är till Brown vad Hamilton var till Wolf. Andreföraren får finna sig i att kämpa i skuggan. Men skillnaden med Piastri är att han snabbt justerat de små osäkerheterna från förra säsongen. Han tar med sig race pace från kvalet till racet och överjobbar ingenting. Metodiskt är han alltid ”där” och sättet han försvarar ledning mot både Lando och Max är så elegant. I princip alla andra gör unforced errors när man har Max i backspegeln. Den osäkerhet som fanns från ifjol är som bortblåst.

Se även denna statistik. Inte för att Lando kan stå till svars för motorhaveri etc men man skapar också sin egen lycka och möjligheter. Kvala bra, positionera sig bra, undvika överjobba däck och material osv osv. Jag tror Piastri tar hem det i år och självförtroendet lär knappast bli mindre till 2026.

IMG_3575.png

Senast ändrad:
Intressant det där. Norris är till Brown vad Hamilton var till Wolf. Andreföraren får finna sig i att kämpa i skuggan. Men skillnaden med Piastri är att han snabbt justerat de små osäkerheterna från förra säsongen. Han tar med sig race pace från kvalet till racet och överjobbar ingenting. Metodiskt är han alltid ”där” och sättet han försvarar ledning mot både Lando och Max är så elegant. I princip alla andra gör unforced errors när man har Max i backspegeln. Den osäkerhet som fanns från ifjol är som bortblåst.

Se även denna statistik. Inte för att Lando kan stå till svars för motorhaveri etc men man skapar också sin egen lycka och möjligheter. Kvala bra, positionera sig bra, undvika överjobba däck och material osv osv. Jag tror Piastri tar hem det i år och självförtroendet lär knappast bli mindre till 2026.

IMG_3575.png
Självförtroende lär finnas där. Frågan är ifall McLaren kommer få till bilen eller om 2026-förändringarna kommer och tar död på deras rådande momentum. Jag hoppas och tror att Williams kan komma att chocka positivt nästa säsong.

Tillbaka
Topp