• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Någon annan som följer F1?

Race week!

1000013307.jpg

Dags för Las Vegas, PR-jippo deluxe.

Lite nyheter.

1000013217.jpg

1000013106.jpg

1000013105.jpg

Tider för Las Vegas GP.

1000013308.png

Las_Vegas_Circuit.webp

Va fan, jag har ju sovit totalt. Helt missat att Norris gått om Piastri... Spännande! Nu får jag skärpa mig och kolla resten :)

Gör ändå lite ont i en med både Miami och Las Vegas med riktiga skitbanor. Trist med sådan sell off men det är ju inte förvånande. Verkar dock löna sig för de inblandade om man kollar på Totos kommande aktieförsäljning i Merc.

Varför det? Det är en kul hjälm med Las Vegas-tema likt lagkamraten Charles Leclerc (om än mindre glittrig).
Jag tycker att Ferrari borde fokusera på att bli bättre. Givetvis är jag inte dummare än att jag förstår att ”det är en show” och att ”publiken ska ha sitt”, osv men som tifosi hade jag hellre sett att vi presterat.

Ja, det är ju klart att designa en hjälm tar viktig tid ifrån ingenjörerna och strategerna
Med tanke på hur Ferrari jobbar så skulle de inte förvåna om det är chef strategen som designar hjälmar. Det är otroligt hur länge ett så stort team kan underprestera. Det är dags att de skärper sig nu.

Ja, det är ju klart att designa en hjälm tar viktig tid ifrån ingenjörerna och strategerna

Med tanke på hur Ferrari jobbar så skulle de inte förvåna om det är chef strategen som designar hjälmar. Det är otroligt hur länge ett så stort team kan underprestera. Det är dags att de skärper sig nu.
Så jävla korkad kommentar. Jag menar givetvis symbolvärdet i att ha en svansföring så hög som Ferrari har. Att designa och bära blingiga hjälmar, prata om att ”det är dags nu”, etc och sen åka ut i Q1… återigen skämskudde. Kanske värt att lägga till att jag hållit på Ferrari så länge jag kan minnas.

Haha, blir inte bättre än så här. Tragiskt för Mclaren men roligt för oss fans. En dubbel dnf var det som behövdes. :woot:

1000013568.png

Men också fiasko, häromdagen var det en lastare på banan och under racet massa personal på banan när racet är igång.

1000013567.png

Bra kört av Antonelli, podium trots allt.

Haha, blir inte bättre än så här. Tragiskt för Mclaren men roligt för oss fans. En dubbel dnf var det som behövdes. :woot:

1000013568.png

Men också fiasko, häromdagen var det en lastare på banan och under racet massa personal på banan när racet är igång.

1000013567.png

Ja att de är ute och springer är helt sjukt. 70-talet hejsan.
Hade gått och lagt mig igen när McLaren blev diskade. Brutalt!!!

Dagens bästa var väl ändå Bortolettos Hail-Mary på innern? Den klassiska, ”går det så går det”!

Dagens näst bästa var när Lando över radion får ”Go get Max” -lyckas inte ens ta en tiondel på Max från det.

Dagens kalkon får ändå vara produktionen; det var inte jättespännande idag men ändå liiite efter ett långsamt depåstopp av Max vilket gjorde att Russell var hyggligt nära när Max kommer åter på banan. Då får man se Leclerc-Sainz som inte ens var nära. Bättre kan ni!

Kan bli en skoj avslutning!

1000013568.png

1000013567.png

Men även produktionen var åter rätt tveksam

Dagens kalkon får ändå vara produktionen; det var inte jättespännande idag men ändå liiite efter ett långsamt depåstopp av Max vilket gjorde att Russell var hyggligt nära när Max kommer åter på banan. Då får man se Leclerc-Sainz som inte ens var nära. Bättre kan ni!

Men även produktionen var åter rätt tveksam
Instämmer helt, alldeles för svajigt. Vissa race har bra produktion & vissa väldigt udda.

Glömde helt att det är trippel-header också, mkt bra. Två race (& en sprint) kvar!

Jag är helt med er angående produktionen. Förutom att vissa saker blev felprioriterade så känns det som att de helt enkelt inte var alerta nog när något hände. Kändes dessutom som alldeles för få repriser, t.ex. av första varvet där det ju hände en hel del.

Verkligen helt otroligt att det blev dubbel DSQ idag, de två sista helgerna blir så sjukt spännande nu!

Tillbaka
Topp