• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon annan som följer F1?

Jag är varken Nico eller Lewis största fan men samtidigt så pratar vi om högsta nivån i sporten - vem förväntar sig annat än att förarna är de största vinnarskallarna som finns.

Att Lewis gör allt som går inom regelverket för att försöka vinna är inget mindre än väntat av förare på denna nivå.
Det förväntar man sig väl av alla förare?
 

Mankebank

Cartier
Måste bli Wehrlein.. sjukt oväntat iaf!

Edit: Enligt ganska säker källa är det Ocon som kommer ta steget till Mercedes.
Wehrlein då till FI. Ska bli spännande att se.
Jag är inte så säker på det. Med Ocon eller Wehrlein blir det Hamilton plus andreförare. Jag är inte övertygad om att Mercedes vill ha en Hamilton som cruisar mot titeln i en överlägsen bil utan hot ens från stallet, som Schumacher 2002 och 2004. Dåligt för mediaintresset. Alonso vill säkert vinna igen och vi minns alla säsongen 2007. Massor av media garanterat. Vettel vill antagligen också köra Mercedes. Vi vet förstås inte om de kan komma loss, men mycket tyder väl på att Alonso har ett rätt fritt kontrakt. Och så finns ju Button. Världsmästare, har slagit Hamilton i samma material och fungerar dessutom bra med honom.

Wolff och Lauda får nog några telefonsamtal ganska snart.
 

Heartcone

Cartier
2-Faktor
Jag är inte så säker på det. Med Ocon eller Wehrlein blir det Hamilton plus andreförare. Jag är inte övertygad om att Mercedes vill ha en Hamilton som cruisar mot titeln i en överlägsen bil utan hot ens från stallet, som Schumacher 2002 och 2004. Dåligt för mediaintresset. Alonso vill säkert vinna igen och vi minns alla säsongen 2007. Massor av media garanterat. Vettel vill antagligen också köra Mercedes. Vi vet förstås inte om de kan komma loss, men mycket tyder väl på att Alonso har ett rätt fritt kontrakt. Och så finns ju Button. Världsmästare, har slagit Hamilton i samma material och fungerar dessutom bra med honom.

Wolff och Lauda får nog några telefonsamtal ganska snart.
Button kan du nog glömma, Alonso vore kul men kanske inte så sannolikt. Det finns ju två sätt att se på saken. Antingen väljer Mercedes en erfaren raket likt Alonso som kan tävla mot Hamilton, eller så satsar de på en yngre förmåga som Wehrlein eller Ocon som kan utvecklas. Jag tror mer på det sistnämnda, för att vara ärlig.
 

Heartcone

Cartier
2-Faktor
Jag är inte så säker på det. Med Ocon eller Wehrlein blir det Hamilton plus andreförare. Jag är inte övertygad om att Mercedes vill ha en Hamilton som cruisar mot titeln i en överlägsen bil utan hot ens från stallet, som Schumacher 2002 och 2004. Dåligt för mediaintresset. Alonso vill säkert vinna igen och vi minns alla säsongen 2007. Massor av media garanterat. Vettel vill antagligen också köra Mercedes. Vi vet förstås inte om de kan komma loss, men mycket tyder väl på att Alonso har ett rätt fritt kontrakt. Och så finns ju Button. Världsmästare, har slagit Hamilton i samma material och fungerar dessutom bra med honom.

Wolff och Lauda får nog några telefonsamtal ganska snart.
Button kan du nog glömma, Alonso vore kul men kanske inte så sannolikt. Det finns ju två sätt att se på saken. Antingen väljer Mercedes en erfaren raket likt Alonso som kan tävla mot Hamilton, eller så satsar de på en yngre förmåga som Wehrlein eller Ocon som kan utvecklas. Jag tror mer på det sistnämnda, för att vara ärlig.
 

GurraG

Cartier
Button kan du nog glömma, Alonso vore kul men kanske inte så sannolikt. Det finns ju två sätt att se på saken. Antingen väljer Mercedes en erfaren raket likt Alonso som kan tävla mot Hamilton, eller så satsar de på en yngre förmåga som Wehrlein eller Ocon som kan utvecklas. Jag tror mer på det sistnämnda, för att vara ärlig.

Fan, min hjärna har inte kunnat sluta spekulera på hela dagen.

Jag håller i princip med dig, två naturliga vägar att gå för Merca. Erfarenhet (vilket ju är den vägen dom gått tidigare) eller yngre talang för att säkerställa framtiden. Wehrlein eller Ocon är ju dom naturliga valen, som så många andra här hoppas jag såklart på Felix men det är ett riktigt långskott tror jag.

Det intressantaste är väl följdverkningarna av om Merca vill ha en erfaren förare. Om dom lyckas knipa Alonso, vad gör Mclaren då? Dom har Button under kontrakt så skulle förvåna mig om dom inte försöker övertala honom om att köra ett år till. (Eller kan Merca övertala Button att köra för dom, han har ju funkat bra med Hamilton tidigare.) Och blir Vettel, Bottas eller Riccardo aktuella vem skulle i så'na fall ta över deras platser i Ferrari, Williams eller Red Bull? Det är potential för extrema dominoeffekter...
 

Heartcone

Cartier
2-Faktor
Fan, min hjärna har inte kunnat sluta spekulera på hela dagen.

Jag håller i princip med dig, två naturliga vägar att gå för Merca. Erfarenhet (vilket ju är den vägen dom gått tidigare) eller yngre talang för att säkerställa framtiden. Wehrlein eller Ocon är ju dom naturliga valen, som så många andra här hoppas jag såklart på Felix men det är ett riktigt långskott tror jag.

Det intressantaste är väl följdverkningarna av om Merca vill ha en erfaren förare. Om dom lyckas knipa Alonso, vad gör Mclaren då? Dom har Button under kontrakt så skulle förvåna mig om dom inte försöker övertala honom om att köra ett år till. (Eller kan Merca övertala Button att köra för dom, han har ju funkat bra med Hamilton tidigare.) Och blir Vettel, Bottas eller Riccardo aktuella vem skulle i så'na fall ta över deras platser i Ferrari, Williams eller Red Bull? Det är potential för extrema dominoeffekter...
Jag har faktiskt dålig koll på vilka förare som har gällande kontrakt och därför inte är aktuella. Mercedes har dock en hyfsad pengapåse att möjligen köpa ut förare som har ett bindande kontrakt. Felix vore kul men chansen är mikroskopisk. Man kan ju alltid hålla tummarna...
 

GurraG

Cartier
Jag har faktiskt dålig koll på vilka förare som har gällande kontrakt och därför inte är aktuella. Mercedes har dock en hyfsad pengapåse att möjligen köpa ut förare som har ett bindande kontrakt. Felix vore kul men chansen är mikroskopisk. Man kan ju alltid hålla tummarna...

Exakt, alla förare går nog att köpa ut om Mercedes bara vill. Det är ju därför det blir extra spännande att spekulera...

Frågan är sen hur fort det kommer gå. Rimligen hade Nico en klausul i sitt kontrakt att han kunde lämna om han vann mästerskapet så jag tror inte Toto är riktigt så tagen på sängen som han vill påskina.
 

Mankebank

Cartier
Utöver några presenterade lanseringsdatum mest spekulationer: Bottas till Mercedes, Massa till Williams, Wehrlein till Sauber och Gutierrez och Nasr till Manor verkar väl inte osannolikt.
 

Jimpa

Panerai
Börjar bli otroligt sugen på kommande säsongsstart. @Makkanxd jag har gjort precis samma sak under vintern, Viaplay hade många "highlights" från flertalet säsonger jag bläddrat igenom. Mycket ljuvligt ljud från bilarna förr :)
 

Makkanxd

Rolex
Börjar bli otroligt sugen på kommande säsongsstart. @Makkanxd jag har gjort precis samma sak under vintern, Viaplay hade många "highlights" från flertalet säsonger jag bläddrat igenom. Mycket ljuvligt ljud från bilarna förr :)
Hoppas dom gör något för att få tillbaka ljudet, var väl snack om det?
Var du på plats någongång förra året?
 

Jimpa

Panerai
Det blir nya motorer men med bättre ljud vet jag inte faktist ? Var även något snack om tankning som jag inte hört något mer om? Nej kom aldrig iväg i fjol. Försökte mdd firman att ta spanien GP då vi skulle ut i europa. Blev fotboll i berlin istället. Jävla fotbolls fjollorna vann :p gillar fotboll också såklart. Men hellre F1 på en sån grej. Mvh

Ping @Makkanxd
 

Makkanxd

Rolex
Det blir nya motorer men med bättre ljud vet jag inte faktist ? Var även något snack om tankning som jag inte hört något mer om? Nej kom aldrig iväg i fjol. Försökte mdd firman att ta spanien GP då vi skulle ut i europa. Blev fotboll i berlin istället. Jävla fotbolls fjollorna vann :p gillar fotboll också såklart. Men hellre F1 på en sån grej. Mvh

Ping @Makkanxd
Okej.. har för mig att det skulle göra något för att boosta ljudet, hoppas de stämmer!
Fotboll är alltid fotboll men F1 live är svårslaget! Missade Monaco iår pga magsjuka :dead:
Här är iaf en bild från i somras på Kimis kärra. Med de gamla motorerna ;)
IMG_0032.JPG
 

MånsT

Rolex
Okej.. har för mig att det skulle göra något för att boosta ljudet, hoppas de stämmer!
Fotboll är alltid fotboll men F1 live är svårslaget! Missade Monaco iår pga magsjuka :dead:
Här är iaf en bild från i somras på Kimis kärra. Med de gamla motorerna ;)
IMG_0032.JPG
Autoropas evenemang på Knutstorp? :) Har varit där de senaste åren men skippade i år i förmån till Italiens GP..
 

X-san

Omega
Stämmer! Riktigt bra var det. Dock besviken på att koenigsegg inte kunde visa upp någon bil när det var så pass nära:shifty:

OT: Koenigsegg visade upp 4st av sina bilar i Båstad en sommar under Tennis-veckorna. Dock inte nya Regera!
Brukar alltid vara en bra uppställning utav exklusiva bilar i båstad under sommrarna speciellt då under Tennis-veckorna.
 

CLT

Rolex
Wehrlein klar för Sauber. Det blir en bra måttstock och utmaning för Ericsson.
http://www.skysports.com/f1/news/12478/10716863/pascal-wehrlein-joins-sauber-for-2017-f1-season

Samtidigt är det väl så nära bekräftelse man kan få på att Bottas är klar för Mercedes. Hade det funnits minsta risk för att de skulle behöva använda Wehrlein hade han förstås fått vänta.
Borde vara nära. Har hört lite rykten om att varför det dröjer med tillkännagivandet utav Bottas är Paddy Lowe.
Paddy sitter just nu i "karantän", troligtvis 7-10 månader. Williams försöker därför lösa hans kontrakt i dealen med Bottas så Paddy kan börja jobba med Williams ASAP.

Händer iallafall sjukt mycket spännande just nu.
 
Kommer bli en otroligt intressant säsong tror jag. Visst, Hammy kommer nog ta det men bakom Mercedes, där kommer det hända grejer. Kan bli kul för Ericsson också om han rår på Werhlein.
 

Heartcone

Cartier
2-Faktor
Tråkigt att det blev de förarna det blev. Hoppades på en shittwist (till) men icke sade Nicke.

Angående årets racing så spekuleras det i att den förmodligen blir sämre. De flesta omkörningar görs under inbromsningar, och på grund av fetare däck blir inbromsningarna så mycket kortare. Intressant säsong för fans, tråkig racing för slötittare.
 

Mankebank

Cartier
Kommer bli en otroligt intressant säsong tror jag. Visst, Hammy kommer nog ta det men bakom Mercedes, där kommer det hända grejer. Kan bli kul för Ericsson också om han rår på Werhlein.
Precis. Nu gäller det bara att spöa den yngste förare som någonsin vunnit ett DTM-lopp. Och DTM-titeln. Plättlätt. Men jag håller med om att det är en mycket bättre värdemätare än Kobayashi och Nasr. Lyckas han slå Wehrlein någorlunda klart borde en del möjligheter öppna sig.
 
Precis. Nu gäller det bara att spöa den yngste förare som någonsin vunnit ett DTM-lopp. Och DTM-titeln. Plättlätt. Men jag håller med om att det är en mycket bättre värdemätare än Kobayashi och Nasr. Lyckas han slå Wehrlein någorlunda klart borde en del möjligheter öppna sig.
Det tråkiga med Nasr var att jag trodde han hade potential men det visade sig att när det blev lite tufft så gjorde han inte annat än att klaga och det är det som har satt honom på avbytarbänken känns det som. Känns som han en bra dag är snabbare än Ericsson men var långt mellan de bra dagarna. Brasilien var teamets klantighet. Ericsson började till och med ifrågasätta beslutet över radion innan han gick in men var bara räta in sig i ledet, eller i muren som i det här fallet.
 
Topp