• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon annan som följer F1?

Jag tror att Mercedes har byggt en riktigt bra bil men att Ferrari och även Red Bull kommer vara närmare än någonsin.

Som McLaren-fan känns det sorgligt. Jag tror dock inte man kan lägga över hela skulden på Honda...
 

Heartcone

Cartier
2-Faktor
Jag tror att Mercedes har byggt en riktigt bra bil men att Ferrari och även Red Bull kommer vara närmare än någonsin.

Som McLaren-fan känns det sorgligt. Jag tror dock inte man kan lägga över hela skulden på Honda...
Jag tror det kommer vara jämnare än senaste åren i alla fall. Hittills verkar det lovande för samtliga team utom Williams, Stroll har begränsat dem något... :p
 

Ruben

Rolex
Lyssnade på m.e i en intervju och det verkar som sauber har mer stålar att röra sig med denna säsong och kan således få fram en bättre bil..
Kan bli intressant
 

Heartcone

Cartier
2-Faktor
Lyssnade på m.e i en intervju och det verkar som sauber har mer stålar att röra sig med denna säsong och kan således få fram en bättre bil..
Kan bli intressant
Ja, för en gångs skull startar de inte en säsong med ekonomiska problem. Fortfarande lägst budget av alla team men de verkar väl förberedda i alla fall. Tyvärr kommer de ha svårt att hänga med på rakorna mot slutet av säsongen när de andra teamen får uppdateringar på sina motorer. Sauber kör med förra årets motor av flera anledningar, så de kommer inte få några uppdateringar. Tror fortfarande att Marcus har chans på poäng den här säsongen.
 

Jimpa

Panerai
Sjukt taggad nu! Släng gärna upp länk på nyheter kring säsongspremiären här. Känns som jag läst och tittat på det mesta :D
 

GurraG

Cartier
Som Mclaren-fan är det tragiskt att se att Honda inte lyckas få till en motor som är varken snabb eller tillförlitlig. Riktigt svårt att förstå att dom inte kan få det att funka bättre, vi vet ju alla att dom kan bygga bra motorer...

Blir ytterligare en säsong där man får gå omkring och hoppas att allt plötsligt faller på plats så dom kan vara med och slåss, om inte om pallplatser men iallafall solid mittfält.
 

Jimpa

Panerai
Märkligt utav honda faktist. Det borde finnas där tycker man, tillskillnad från sauber som i mina ögon verkar få ta plats längst bak nu när dom "sämsta" ikte ens är med och leker i år. Hoppas på mycket förändringar i toppen isf. Spänningen stiger :nailbiting:
 

Mankebank

Cartier
Det blir spännande att se toppstriden men tyvärr känns det som Marcus och Sauber får fortsätta harva i botten. Kan man slå McLaren möjligtvis? I första racet åtminstone?
Mycket tyder väl på att McLaren inte tar målflagg i första racet eftersom motorn självdestruerar medelst vibrationer. I så fall räcker det med att gå i mål för att vara före.

Force India har förresten bytt färg. Oväntad. Uppseendeväckande.

force-india-vjm10-pink-livery_3909332.jpg
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Mycket tyder väl på att McLaren inte tar målflagg i första racet eftersom motorn självdestruerar medelst vibrationer. I så fall räcker det med att gå i mål för att vara före.

Force India har förresten bytt färg. Oväntad. Uppseendeväckande.

force-india-vjm10-pink-livery_3909332.jpg

Pink it is! Det är sponsorn BWT som krävt det.
 

Trelingon

Omega
Märkligt hur man kan fastna ibland på Youtube..
Sätt och kikade en hel kväll på klipp där Verstappen fullkomligt piskade skiten ur alla andra i regnet, Brasilien -16
Fenomenalt rejs!:pompus:
 

SurTratten

Cartier
2-Faktor
Sitter och glor också :) Hängt med sporadiskt sedan tonåren (förut var det min bakiskur, att dåsa på soffan med F1 i bakgrunden), och måste påstå att sporten är väldigt mycket tråkigare nu än för 15 år sedan. Väldigt få omkörningar och lite action... Nä, åter med depåstopp med tankning, bränslestrategier och "sämre" bilar så det blir mer förarrelaterat än bara materialsport! :)
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
De tidiga racen följs iaf då minstingen vaknar runt halv sex, så perfekt :) Inser dock varje år att jag behöver en kronograf vid Australiens GP, inte samma känsla titta med dykare :D
 

namkrad

Cartier
2-Faktor
Och lite OT, Alonso fick bryta med typ 20 varv kvar av Indy 500 :(
Snabbaste snitthastigheten till trots så fick han sin vana trogen känna motorn pajja...
 

Hawk100

Rolex
Såg just Formula E från Berlin på Eurosport. Svårt att ta det på allvar med elbilsljudet. Många namnkunniga förare, men går det egentligen fort? Det ser ju ut att gå löjligt långsamt, men är det bara en synvilla???
Vad säger ni mer racingkunniga??
 

Heartcone

Cartier
2-Faktor
Såg just Formula E från Berlin på Eurosport. Svårt att ta det på allvar med elbilsljudet. Många namnkunniga förare, men går det egentligen fort? Det ser ju ut att gå löjligt långsamt, men är det bara en synvilla???
Vad säger ni mer racingkunniga??
Det är inte F1-farter, men jag kan garantera att genomsnittliga förare skulle göra i brallan med sådan acceleration. Fullt vrid från stillastående till toppfart. Kul för Felix att plocka en seger i Berlin, synd på race två att han gick i mål först men kom tvåa pga tidsstraff...

Och tillbaka till topic, satan vilken rolig säsong det har varit hittills!
 

Mankebank

Cartier
Och tillbaka till topic, satan vilken rolig säsong det har varit hittills!
Allra mest intressant i söndags tycker jag var Perez som visade vilken lagspelare han inte är. Force India hade klar chans på en pallplats och det var Perez som sumpade den genom att vägra släppa om Ocon på nyare däck. Knappast på pluskontot för en förare som siktar på en plats i Ferrari eftersom den platsen inledningsvis oundvikligen blir som uttalad andraförare. Ocon däremot går ju från klarhet till klarhet. Har alla förutsättningar att bli världsmästare tids nog.
 
Senast ändrad:

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Allra mest intressant i söndags tycker jag var Perez som visade vilken lagspelare han inte är. Force India hade klar chans på en pallplats och det var Perez som sumpade den genom att vägra släppa om Ocon på nyare däck. Knappast på pluskontot för en förare som siktar på en plats i Ferrari eftersom den platsen inledningsvis oundvikligen blir som uttalad andraförare. Ocon däremot går ju från klarhet till klarhet. Har alla förutsättningar att bli världsmästare tids nog.
Ja, det var lite oväntat att han var en så dålig lagspelare. Skönt att Marcus utklassade Pascal. Kändes viktigt.
 

Heartcone

Cartier
2-Faktor
Allra mest intressant i söndags tycker jag var Perez som visade vilken lagspelare han inte är. Force India hade klar chans på en pallplats och det var Perez som sumpade den genom att vägra släppa om Ocon på nyare däck. Knappast på pluskontot för en förare som siktar på en plats i Ferrari eftersom den platsen inledningsvis oundvikligen blir som uttalad andraförare. Ocon däremot går ju från klarhet till klarhet. Har alla förutsättningar att bli världsmästare tids nog.
Precis - Perez är snabb, men det är inte enbart fart teamen söker. Hade Ocon kommit förbi Ricciardo om han blivit släppt? Jag tvivlar, men det spelar ingen roll eftersom han ändå inte fick chansen.

Och som @Criss Cross sade, Marcus gjorde ett bra jobb denna helgen. Sen var det synd att han hade otur i Barcelona gentemot Wehrlein med Safety Car. Många glömmer vad som faktiskt hände och blickar enbart på poängtabellen, vilket hittills känns orättvist de två emellan. Hoppas han får chansen att visa vad han kan göra, men det kan bli svårt med de kommande banorna.
 

Frourez

Omega
Precis - Perez är snabb, men det är inte enbart fart teamen söker. Hade Ocon kommit förbi Ricciardo om han blivit släppt? Jag tvivlar, men det spelar ingen roll eftersom han ändå inte fick chansen.

Och som @Criss Cross sade, Marcus gjorde ett bra jobb denna helgen. Sen var det synd att han hade otur i Barcelona gentemot Wehrlein med Safety Car. Många glömmer vad som faktiskt hände och blickar enbart på poängtabellen, vilket hittills känns orättvist de två emellan. Hoppas han får chansen att visa vad han kan göra, men det kan bli svårt med de kommande banorna.

Tror kanske inte Ocon hade kommit förbi Ricciardo men han hade iaf försvarat bättre än Perez? Dvs en potentiell 4 plats? De känns väl inte som att Ocon hade släppt Ricciardo ur DRS om han fått komma förbi Perez?
 

Heartcone

Cartier
2-Faktor
Tror kanske inte Ocon hade kommit förbi Ricciardo men han hade iaf försvarat bättre än Perez? Dvs en potentiell 4 plats? De känns väl inte som att Ocon hade släppt Ricciardo ur DRS om han fått komma förbi Perez?
Varför Perez tappade DRS till Ricciardo var för att Ocon attackerade. Hade Ocon blivit släppt hade garanterat Perez försökt attackera tillbaka för att visa att han inte förtjänar sådana teamorder. Vet inte om det hade påverkat om de hade hängt på Ricciardo, men de hade nog bärgat en fjärdeplats, ja.
 
Topp