Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag tror det kommer vara jämnare än senaste åren i alla fall. Hittills verkar det lovande för samtliga team utom Williams, Stroll har begränsat dem något...Jag tror att Mercedes har byggt en riktigt bra bil men att Ferrari och även Red Bull kommer vara närmare än någonsin.
Som McLaren-fan känns det sorgligt. Jag tror dock inte man kan lägga över hela skulden på Honda...
Ja, för en gångs skull startar de inte en säsong med ekonomiska problem. Fortfarande lägst budget av alla team men de verkar väl förberedda i alla fall. Tyvärr kommer de ha svårt att hänga med på rakorna mot slutet av säsongen när de andra teamen får uppdateringar på sina motorer. Sauber kör med förra årets motor av flera anledningar, så de kommer inte få några uppdateringar. Tror fortfarande att Marcus har chans på poäng den här säsongen.Lyssnade på m.e i en intervju och det verkar som sauber har mer stålar att röra sig med denna säsong och kan således få fram en bättre bil..
Kan bli intressant
Finns en intervju med Ross Brawn nu på F1s YouTube-sida om säsongen/framtiden. Han bär en Tudor BB Bronze för er som undrarSjukt taggad nu! Släng gärna upp länk på nyheter kring säsongspremiären här. Känns som jag läst och tittat på det mesta![]()
Det blir spännande att se toppstriden men tyvärr känns det som Marcus och Sauber får fortsätta harva i botten. Kan man slå McLaren möjligtvis? I första racet åtminstone?
Mycket tyder väl på att McLaren inte tar målflagg i första racet eftersom motorn självdestruerar medelst vibrationer. I så fall räcker det med att gå i mål för att vara före.Det blir spännande att se toppstriden men tyvärr känns det som Marcus och Sauber får fortsätta harva i botten. Kan man slå McLaren möjligtvis? I första racet åtminstone?
Mycket tyder väl på att McLaren inte tar målflagg i första racet eftersom motorn självdestruerar medelst vibrationer. I så fall räcker det med att gå i mål för att vara före.
Force India har förresten bytt färg. Oväntad. Uppseendeväckande.
![]()
Det är inte F1-farter, men jag kan garantera att genomsnittliga förare skulle göra i brallan med sådan acceleration. Fullt vrid från stillastående till toppfart. Kul för Felix att plocka en seger i Berlin, synd på race två att han gick i mål först men kom tvåa pga tidsstraff...Såg just Formula E från Berlin på Eurosport. Svårt att ta det på allvar med elbilsljudet. Många namnkunniga förare, men går det egentligen fort? Det ser ju ut att gå löjligt långsamt, men är det bara en synvilla???
Vad säger ni mer racingkunniga??
Allra mest intressant i söndags tycker jag var Perez som visade vilken lagspelare han inte är. Force India hade klar chans på en pallplats och det var Perez som sumpade den genom att vägra släppa om Ocon på nyare däck. Knappast på pluskontot för en förare som siktar på en plats i Ferrari eftersom den platsen inledningsvis oundvikligen blir som uttalad andraförare. Ocon däremot går ju från klarhet till klarhet. Har alla förutsättningar att bli världsmästare tids nog.Och tillbaka till topic, satan vilken rolig säsong det har varit hittills!
Ja, det var lite oväntat att han var en så dålig lagspelare. Skönt att Marcus utklassade Pascal. Kändes viktigt.Allra mest intressant i söndags tycker jag var Perez som visade vilken lagspelare han inte är. Force India hade klar chans på en pallplats och det var Perez som sumpade den genom att vägra släppa om Ocon på nyare däck. Knappast på pluskontot för en förare som siktar på en plats i Ferrari eftersom den platsen inledningsvis oundvikligen blir som uttalad andraförare. Ocon däremot går ju från klarhet till klarhet. Har alla förutsättningar att bli världsmästare tids nog.
Precis - Perez är snabb, men det är inte enbart fart teamen söker. Hade Ocon kommit förbi Ricciardo om han blivit släppt? Jag tvivlar, men det spelar ingen roll eftersom han ändå inte fick chansen.Allra mest intressant i söndags tycker jag var Perez som visade vilken lagspelare han inte är. Force India hade klar chans på en pallplats och det var Perez som sumpade den genom att vägra släppa om Ocon på nyare däck. Knappast på pluskontot för en förare som siktar på en plats i Ferrari eftersom den platsen inledningsvis oundvikligen blir som uttalad andraförare. Ocon däremot går ju från klarhet till klarhet. Har alla förutsättningar att bli världsmästare tids nog.
Precis - Perez är snabb, men det är inte enbart fart teamen söker. Hade Ocon kommit förbi Ricciardo om han blivit släppt? Jag tvivlar, men det spelar ingen roll eftersom han ändå inte fick chansen.
Och som @Criss Cross sade, Marcus gjorde ett bra jobb denna helgen. Sen var det synd att han hade otur i Barcelona gentemot Wehrlein med Safety Car. Många glömmer vad som faktiskt hände och blickar enbart på poängtabellen, vilket hittills känns orättvist de två emellan. Hoppas han får chansen att visa vad han kan göra, men det kan bli svårt med de kommande banorna.
Varför Perez tappade DRS till Ricciardo var för att Ocon attackerade. Hade Ocon blivit släppt hade garanterat Perez försökt attackera tillbaka för att visa att han inte förtjänar sådana teamorder. Vet inte om det hade påverkat om de hade hängt på Ricciardo, men de hade nog bärgat en fjärdeplats, ja.Tror kanske inte Ocon hade kommit förbi Ricciardo men han hade iaf försvarat bättre än Perez? Dvs en potentiell 4 plats? De känns väl inte som att Ocon hade släppt Ricciardo ur DRS om han fått komma förbi Perez?