Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Wehrlein hävdade att han var rädd för att bli omkörd av Vandoorne ifall han skulle släppa Marcus mot slutet. Dock hade det inte spelat någon roll om han kommit 11a eller 12a, eftersom han inte fått poäng oavsett. Bra tänkt, Wehrlein.Enligt Sky släppte Ericsson på stallets order förbi Wehrlein. Jag gissar att det var för att minska hotet från Vandoorne, framför fanns ju ingen. Han skulle dock få tillbaka tiondeplatsen i slutet av loppet men det fick han inte. Ska man gissa på lite stel stämning mellan förarna också i framtiden.
11a eller 12a spelar roll, speciellt för Sauber-förarna. Om flera förare har samma poäng (dvs. 0) så räknar man bäst placeringar istället.Wehrlein hävdade att han var rädd för att bli omkörd av Vandoorne ifall han skulle släppa Marcus mot slutet. Dock hade det inte spelat någon roll om han kommit 11a eller 12a, eftersom han inte fått poäng oavsett. Bra tänkt, Wehrlein.
Bra tänkt eftersom det fungerade. Förutsatt att han klarar sig från repressalier från teamet sätter det honom förmodligen i en starkare position mot Ericsson också. Nu tycks han komma undan med att först köra på sin teamkamrat och skada dennes bil, sedan med hänvisning till skadan på bilen som han själv orsakat bli omsläppt mot löfte att byta tillbaka och till slut strunta i att göra det och ta poängen själv.Wehrlein hävdade att han var rädd för att bli omkörd av Vandoorne ifall han skulle släppa Marcus mot slutet. Dock hade det inte spelat någon roll om han kommit 11a eller 12a, eftersom han inte fått poäng oavsett. Bra tänkt, Wehrlein.
Jag håller med. Det är kul att det blir lite känslor mellan Vettel och Hamilton men att avsiktligt köra på andra bilar hör inte hemma i dagens F1.Vettel förtjänar mer bestraffning än han fick i min åsikt, och då hejar jag ändå på honom VM. Till exempel, Sainz fick två poäng på sitt license i Kanada plus tre platser nedflyttning inför denna helgen, pga ett "potentiellt farligt" misstag. Vettel fick tre poäng i söndags, för en solklar farlig manöver där han medvetet prejar Hamilton. Att det skiljer så lite mellan ett klantigt misstag och en ren och skär idiotisk krasch tycker jag känns konstigt.
Inte för Wehrlein som redan hade fyra poäng. Osannolikt att antal elfteplatser ska spela roll för honom som redan hade en åttondeplats och en elfteplats. Dessutom bör det inte vara något problem alls att släppa Ericsson med en halv billängd på mållinjen om han ville. Men det ville han förstås inte.11a eller 12a spelar roll, speciellt för Sauber-förarna. Om flera förare har samma poäng (dvs. 0) så räknar man bäst placeringar istället.
Underbart att de inte släppt starten även vid prisceremonin och hävdade att det var tjuvstart även dåGrymt start och race av Bottas som gör honom till en av kämparna till titeln.
Nu vill jag inte höra nåt mer från Lewis att Bottas ska sakta in för att släppa fram honom.
Känns som Bottas fått drag under galoscherna![]()
Kimi har inte hängt med de senaste säsongerna. Dags att lämna över till någon annan i mitt tycke.Så trött på Hamilton och Vettel och det ständiga tjatet med dessa herrar. Jag hoppas stenhårt på Bottas och Kimi, den sistnämnda verkar dock inte hänga med toppen längre.
Jag håller med, frågan är väl vem.Kimi har inte hängt med de senaste säsongerna. Dags att lämna över till någon annan i mitt tycke.
Precis, Pérez har väl Ferrari-kontakten och är en förare jag tycker är riktigt bra.Jag håller med, frågan är väl vem.
Kimi Räikkönen har inte vunnit ett lopp sedan 2013 trots att den andra Ferrariföraren ändå vunnit sex lopp under tiden. Jag tycker att det är obegripligt att han inte fått sparken redan men antar att det beror på att Vettel samarbetar bra med honom och lagt in sitt veto. Dessutom passar det väl Ferrari bra att ha en andraförare som plockar stabila poäng utan att göra misstag, han behöver inte utmana om segrar. Men ytterligare en WDC ter sig osannolik.Så trött på Hamilton och Vettel och det ständiga tjatet med dessa herrar. Jag hoppas stenhårt på Bottas och Kimi, den sistnämnda verkar dock inte hänga med toppen längre.
Tror faktiskt det handlar om det, Ferrari är ju klassiskt för att ha en första- respektive andraförare. Se bara Alonso/Massa eller Schumacher/Barrichello.Kimi Räikkönen har inte vunnit ett lopp sedan 2013 trots att den andra Ferrariföraren ändå vunnit sex lopp under tiden. Jag tycker att det är obegripligt att han inte fått sparken redan men antar att det beror på att Vettel samarbetar bra med honom och lagt in sitt veto. Dessutom passar det väl Ferrari bra att ha en andraförare som plockar stabila poäng utan att göra misstag, han behöver inte utmana om segrar. Men ytterligare en WDC ter sig osannolik.
Ja det är väl det mest troliga valet känns det som. Frågan är om han accepterar att vara andraförare. Han kan ju få mer uträttat i en Ferrari än i en Force India så han har väl inget att förlora egentligen.Precis, Pérez har väl Ferrari-kontakten och är en förare jag tycker är riktigt bra.
Utan tvekan säger jag att detta är Kimis sista säsong. Han platsar helt enkelt inte längre. Roligt race igår också, kul att Ricciardo höll Hamilton bakom sig. Kvyat har jag inte mycket positivt att säga om dockKimi har inte hängt med de senaste säsongerna. Dags att lämna över till någon annan i mitt tycke.
Han avslutade väl sin del i Ferraris Young drivers program när han gick till McLaren?Precis, Pérez har väl Ferrari-kontakten och är en förare jag tycker är riktigt bra.
Ja, det gjorde han kanske? Tänkte inte på det. Förvisso så kan han ju ändå har kvar kontakterna hos Ferrari, dessutom är han faktiskt riktigt duktig oavsett historik.Han avslutade väl sin del i Ferraris Young drivers program när han gick till McLaren?
Kimi fick en säsong till men det måste ju vara den sista. Nästa år finns väldigt många förare tillgängliga. Ricciardo säger nu att han inte är beredd att bli andreförare men vem vet hur Ferrari respektive Red Bull presterar nästa år. Sainz har kontrakt med Red Bull för att köra Toro Rosso 2018 men vill uppåt, helst till Ferrari. Verstappen har kontrakt 2019 också men alla vet att han vill ha en bättre bil. Bottas får antagligen förlängt över 2018 men Mercedes kommer förr eller senare att vilja ha in någon av sina juniorer, jag gissar på Ocon, för att säkra återväxten. Det är inte omöjligt att han är tillgänglig om ett år trots att han presterar bra i Mercedes. Perez vill förstås ha platsen men jag hoppas att Ferrari inte vill ha honom, samma gäller Grosjean. Leclerc får troligen ett år i Sauber och kanske bedöms redo för Ferrari 2019.Utan tvekan säger jag att detta är Kimis sista säsong. Han platsar helt enkelt inte längre. Roligt race igår också, kul att Ricciardo höll Hamilton bakom sig. Kvyat har jag inte mycket positivt att säga om dock
Låter som en bra analys. Vad tros om Palmer?Kimi fick en säsong till men det måste ju vara den sista. Nästa år finns väldigt många förare tillgängliga. Ricciardo säger nu att han inte är beredd att bli andreförare men vem vet hur Ferrari respektive Red Bull presterar nästa år. Sainz har kontrakt med Red Bull för att köra Toro Rosso 2018 men vill uppåt, helst till Ferrari. Verstappen har kontrakt 2019 också men alla vet att han vill ha en bättre bil. Bottas får antagligen förlängt över 2018 men Mercedes kommer förr eller senare att vilja ha in någon av sina juniorer, jag gissar på Ocon, för att säkra återväxten. Det är inte omöjligt att han är tillgänglig om ett år trots att han presterar bra i Mercedes. Perez vill förstås ha platsen men jag hoppas att Ferrari inte vill ha honom, samma gäller Grosjean. Leclerc får troligen ett år i Sauber och kanske bedöms redo för Ferrari 2019.
Alla dessa förare borde hur som helst vara mer intressanta än Raikkönen som inte vunnit på snart tio år trots många säsonger i toppstall.
Hmm, nej, förmodligen inte. Han har hittills denna säsongen inte imponerat, så han kommer förmodligen bli kvar i Sauber nästa år eller t.o.m. bli utbytt.Eriksson då finns det hopp i annat stall
Förhoppningsvis får han foten och ger plats för Kubica.Låter som en bra analys. Vad tros om Palmer?![]()
Jag tror han gör sin sista säsong, men jag tror inte Kubica kommer ersätta honom. Jag tror mer på t.ex. Sainz eller Grosjean.Förhoppningsvis får han foten och ger plats för Kubica.
Har inte Kubica blivit tillräckligt återställd? Eller bara blivit någorlunda bättre?Jag tror han gör sin sista säsong, men jag tror inte Kubica kommer ersätta honom. Jag tror mer på t.ex. Sainz eller Grosjean.
De enda tänkbara stallen är väl Force India och Williams. Ericsson var enligt uppgifter nära den plats som sedan gick till Ocon så det är väl inte alldeles omöjligt. Hos Williams blir det väl konkurrens om Massas styrning och en stabil förare med fyra säsongers erfarenhet borde väl inte vara utesluten om han kan ta med sig finansiering. Dock vet jag inte hur det ser ut nu, hans finansiärer sägs ju vara inblandade i Sauber. Jag tror på Sauber 2018 och den allmänna meningen är väl att Ferrari placerar Leclerc i den andra Saubern.Eriksson då finns det hopp i annat stall
Noll poäng i samma material som Hülkenberg kört in på poängplats sex gånger och på så sätt samlat totalt 34 poäng. Nja, det låter inte som det bästa sättet att hamna i Ferrari. Det vore däremot kul om Hülkenberg kunde få chansen i ett toppstall men han har kontrakt med Renault för 2018.Låter som en bra analys. Vad tros om Palmer?![]()
Andreförare? Pascal Wehrlein var vid 19 års ålder den yngste att vinna ett DTM-lopp och vid 20 års ålder den yngste mästaren i DTM någonsin. Dessutom är han med i världsmästarstallets juniorsatsning och har åtminstone tidigare inte setts som osannolik för en Mercedesstyrning inom några år. Han är definitivt inte en andreförare och Ericsson har kört jämnt med honom men tyvärr inte haft hundradelarna på sin sida i år.Ja vad det gäller Marcus har vi nu väntat länge på att han ska blomma upp. Visst är bilen skräp, men att åka på stryk av "andreförare " för ofta imponerar ju tyvärr inte.....