• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon annan som följer F1?

Amme

Cartier
Vart tittar ni som inte har viasat sport eller andra betalkanaler? Förut visade nån av TV4’s systerkanaler
 

radius

Omega
monaco är väl knappast ett race längre... dom cruisar ju bara runt där första föraren bestämmer takten eftersom det inte går att köra om. :(
jag citerar hamilton från förra året:
-"I will be shocked if anyone was awake at home while it was on, because I would have been asleep on the couch."
zzzzzzzZZZZZZ

Tror inte många skulle fälla en tår om Monaco ströks till 2021.
 
  • Like
Reactions: :-)

Heartcone

Cartier
2-Faktor
Tror inte många skulle fälla en tår om Monaco ströks till 2021.
Monacos GP är ett av de mindre spännande racen, absolut. Dock är det ett viktigt race för teamen, då de bjuder in sina viktigaste sponsorer och gäster just denna helgen. Monacos GP är så mycket mer än bara ett race för alla inblandade, så jag tror att det är ganska osannolikt att det stryks från kalendern.

Måste säga att racet idag ändå var ganska händelserikt med Leclercs påhitt, Giovinazzi som snurrade Kubica, Verstappens unsafe release och Hamiltons däck som var på bristningsgränsen.
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Monacos GP är ett av de mindre spännande racen, absolut. Dock är det ett viktigt race för teamen, då de bjuder in sina viktigaste sponsorer och gäster just denna helgen. Monacos GP är så mycket mer än bara ett race för alla inblandade, så jag tror att det är ganska osannolikt att det stryks från kalendern.

Måste säga att racet idag ändå var ganska händelserikt med Leclercs påhitt, Giovinazzi som snurrade Kubica, Verstappens unsafe release och Hamiltons däck som var på bristningsgränsen.
Bra race idag!
Jag gillar Monaco! Viktigt på många sätt.
 

Mankebank

Cartier
Vart tittar ni som inte har viasat sport eller andra betalkanaler? Förut visade nån av TV4’s systerkanaler
F1TV är fantastiskt. De engelska kommentatorerna är från Sky F1 och går inte att jämföra med Viasats. Det enda jag saknar är införshowerna som bara sänds av Sky F1 själva och inte av F1TV. De har haft tekniska problem under ett lopp men då ersatte de oss användare. Dessutom är det billigt.

Tror inte många skulle fälla en tår om Monaco ströks till 2021.
Såg vi samma race? Igår var det inte avgjort förrän vid målgång. Hamiltons däck och Verstappens (alldeles för milda) bestraffning gjorde att det var oklart in i det sista hur det skulle sluta.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
F1TV är fantastiskt. De engelska kommentatorerna är från Sky F1 och går inte att jämföra med Viasats. Det enda jag saknar är införshowerna som bara sänds av Sky F1 själva och inte av F1TV. De har haft tekniska problem under ett lopp men då ersatte de oss användare. Dessutom är det billigt.


Såg vi samma race? Igår var det inte avgjort förrän vid målgång. Hamiltons däck och Verstappens (alldeles för milda) bestraffning gjorde att det var oklart in i det sista hur det skulle sluta.
Verstappen är det enda spännande hittils i år tycker jag.
Han förtjänar lite medvind.
 

radius

Omega
F1TV är fantastiskt. De engelska kommentatorerna är från Sky F1 och går inte att jämföra med Viasats. Det enda jag saknar är införshowerna som bara sänds av Sky F1 själva och inte av F1TV. De har haft tekniska problem under ett lopp men då ersatte de oss användare. Dessutom är det billigt.


Såg vi samma race? Igår var det inte avgjort förrän vid målgång. Hamiltons däck och Verstappens (alldeles för milda) bestraffning gjorde att det var oklart in i det sista hur det skulle sluta.

Om du blickar tillbaka de senaste åren i Monaco, helt värdelösa. Detta år hade en del drama men ur race synpunkt fortfarande uselt.
 

Mankebank

Cartier
F1TV finns inte till tvOS, så din Apple TV är inte särskilt användbar annat än för att skärmdela från iOS- eller OSX.

Edit: Ja, du kan förstås ladda ner loppet från en torrentsajt också och spela upp det med VLC, Infuse eller vad du föredrar (Infuse är klart bäst) men då behöver du ändå fler prylar av något slag. Och har du det kan du se F1TV eller någon fulstream som finns på nätet.
 
Senast ändrad:

radius

Omega
Det var inte igår man fick se Hamilton i sargen.
 

Bilagor

  • 92394CEA-97BB-4947-878C-388EEE1CFA1E.jpeg
    92394CEA-97BB-4947-878C-388EEE1CFA1E.jpeg
    182.5 KB · Visningar: 2

Mankebank

Cartier
Surt för Verstappen :/
Visst, men felet är stallets. Det fanns ingen anledning att vänta med att skicka ut honom på soft när de sett att medium inte skulle räcka. Han hade enkelt tagit sig vidare och behövde inte vänta på att banan skulle bli snabbare. Det är knappast så att en krasch och rödflagg kommer som en överraskning i Montreal.
 

radius

Omega
Visst, men felet är stallets. Det fanns ingen anledning att vänta med att skicka ut honom på soft när de sett att medium inte skulle räcka. Han hade enkelt tagit sig vidare och behövde inte vänta på att banan skulle bli snabbare. Det är knappast så att en krasch och rödflagg kommer som en överraskning i Montreal.

Var viktigt att få med sig en bra tid på medium som startdäck. Kan dock tycka att han borde ha lyckats sätta en snabbare tid med dessa och slippa gå över till soft.
 

Mankebank

Cartier
Var viktigt att få med sig en bra tid på medium som startdäck. Kan dock tycka att han borde ha lyckats sätta en snabbare tid med dessa och slippa gå över till soft.
Självklart, men så snart stallet såg att försöket misslyckats vilket var uppenbart direkt efter varvet skulle de ha skickat ut honom på de mjuka däcken. Då hade han enkelt varit vidare med flera minuter kvar av kvalet och sluppit riskera att någon ur mittfältet satte bilen i muren i ett försök att klara sig vidare till Q3.
 

Heartcone

Cartier
2-Faktor
Självklart, men så snart stallet såg att försöket misslyckats vilket var uppenbart direkt efter varvet skulle de ha skickat ut honom på de mjuka däcken. Då hade han enkelt varit vidare med flera minuter kvar av kvalet och sluppit riskera att någon ur mittfältet satte bilen i muren i ett försök att klara sig vidare till Q3.
Grejen är att banan blir snabbare ju längre man väntar. Ju fler bilar som kört förbi desto mer gummi läggs ner på backen, vilket leder till mer grepp. Hade man kört efter taktiken att det är bäst att sätta en tid ifall någon skulle krascha skulle man alltid tappa tid i förhållande till dem som kör ett senare varv. Med facit i hand kan man ju säga att RB gjorde ett misstag, men de kan liksom inte räkna med att någon kommer krascha i varje kvalsession.
 

Mankebank

Cartier
Grejen är att banan blir snabbare ju längre man väntar. Ju fler bilar som kört förbi desto mer gummi läggs ner på backen, vilket leder till mer grepp. Hade man kört efter taktiken att det är bäst att sätta en tid ifall någon skulle krascha skulle man alltid tappa tid i förhållande till dem som kör ett senare varv. Med facit i hand kan man ju säga att RB gjorde ett misstag, men de kan liksom inte räkna med att någon kommer krascha i varje kvalsession.
Jovisst, banan blir snabbare. Det jag försöker säga är att han på de röda däcken inte hade något behov av det greppet. Gasly var nära toppen med låga 1:11 tidigt i Q2 och det är rimligt att anta att Verstappen hade kunnat prestera bättre än så redan i början av kvalet. Några minuter efter Gasly varv, de var ute samtidigt men på olika däck, hade Verstappen troligen varit några tiondelar snabbare och i så fall varit allra snabbast i Q2. Under alla omständigheter hade han enkelt gått vidare till Q3.
 
Nu efter 7 varv.... kanske värt att bara se reprisen. Bröts igen. Tror jag lämnar det och ser finalen i fotboll istället. Frustrationen när jag sett FP's och Q.
 
Topp