Hehe fyfan va trött jag var. Somnade till ibland. Men kul ändå. Lite bättre tidskillnader på andrs tävlingar kan jag tänka migAndra halvan? Nej nej, upp kl 5 och kolla build up i en timme.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hehe fyfan va trött jag var. Somnade till ibland. Men kul ändå. Lite bättre tidskillnader på andrs tävlingar kan jag tänka migAndra halvan? Nej nej, upp kl 5 och kolla build up i en timme.
Har också börjat titta på serien. Jag tycker den presenterar både stall och förare på ett mycket bra sätt. Mycket snack bakom kulisserna som är intressant för oss motor nördar. Följer inte F1 live men kollar på sammandragen på TV10 (som ikväll 18.30).Aldrig sett en sekund F1 i mitt liv, men serien F1 Drive to survive på Netflix är fantastisk!
Hamiltons form är det inget att orda om, en vanlig dag på jobbet mot en Bottas som verkar fått Hamiltons bil och dessutom en bra dag på jobbet.Lite orolig för Hamiltons form, eller kan det vara så att Bottas bara hade ett fantastiskt race? Sedan tycker jag att Gasly gjorde ett riktigt dåligt jobb, elfte plats i en Red Bull utan incidenter är inte ok.
Ja vi får se!Hamiltons form är det inget att orda om, en vanlig dag på jobbet mot en Bottas som verkar fått Hamiltons bil och dessutom en bra dag på jobbet.
Äh Gasly är ingen chaufför, han kommer inte plocka podiums eller några
våldsamma poäng, han är billig i drift så Red Bull kan spendera mer på Verstappen
Var ju ändå rätt dyrt att driva runt både Ricciardo och Verstappen.
Sen är det första racet, ingen fara på taket (förutom för Williams som är riktigt illa ute). Man saknar dock Mackan.
F1 TV är 100% stabilt. Dom har dock ingen build up utan startar sändningen ungefär 15min innan start.
Diskuterades lite kort på sidan 36På F1s officiella hemsida verkar finnas ett alternativ där man kan livestreama event, kval osv för ca 14 EUR/mån. Någon som har testat det? Kanske inte ens är möjligt med tanke på att Viasat äger rättigheterna i Sverige?
Lite sent svar, men hans "to whom it may concern"-uttalande är jag rätt säker på att det syftade till att Bottas huvudsponsor lämnade honom inför denna säsongen pga. att han inte var tillräckligt bra.Jag såg ett klipp på Instagram (hittar det givetvis inte längre..) där Bottas kör in i ett garage/ depån med sin bil och stallet pratar om redemption från förra året, i alla fall klippet avslutas med att Bottas säger: "To whom it may concern, F**k you!"
Vad har jag förträngt från Melbournes GP förra året?
Snygg illustration till Alonsos totala brist på timing som förföljt honom genom karriären. Varje gång han bytt stall har de fått en svacka. Nu har han slösat bort fyra säsonger i McLaren för att de skulle bli världsmästare som fabriksteam med Honda, tvingat bort Honda från McLaren och sedan pensionerat sig. Första loppet som officiell pensionär får han nu se Hondas första pallplats.Verstappen tog hem en tredje plats för Red Bull Honda, första podiumet för en Hondamotor på 11 år.
Gasly slog Rosenqvist i Super Formula 2017 ...Äh Gasly är ingen chaufför, han kommer inte plocka podiums eller några
våldsamma poäng, han är billig i drift så Red Bull kan spendera mer på Verstappen![]()
... och att förutse att Rosenqvist kommer att göra ett avsevärt bättre resultat än Ericsson i Indycar känns ganska tryggt.Man saknar dock Mackan.
Och?Gasly slog Rosenqvist i Super Formula 2017 ...
Och? Jag vill ha en svensk i F1, sen får han heta Ericsson, Rosenqvist eller Kalle Kula. Indycar skiter jag fullständigt i.... och att förutse att Rosenqvist kommer att göra ett avsevärt bättre resultat än Ericsson i Indycar känns ganska tryggt.
Håller helt med! Tråkigt för Charles, men Vettel måste lära sig att inte vara för ivrig på gaspedalen.Vilket jäkla bra lopp idag!!
Trist avslutning bara.....
Ja Kina var ju också ett riktigt roligt race här om året.....Håller helt med! Tråkigt för Charles, men Vettel måste lära sig att inte vara för ivrig på gaspedalen.
Galsy gjorde ett bättre race än förra gången, ett steg i rätt riktning! Synd för Renault.
Ska bli kul att se hur kamperna blir mellan Hamilton och Bottas, Vettel och Leclerc och inte minst... Hülkenberg och Ricciardo.
Vi får se hur det går i Kina
Sjukt skumt. Samma kurva typVad hände egentligt med Renault bilarna? Både dog mer eller mindre samtidigt. Hur är det möjligt?
Var som en EMPSjukt skumt. Samma kurva typ
Ja. Mystiskt.Var som en EMP
Håller med, hade förhoppning på att Ferrari skulle nå Mercs när Vettel släpptes fram, men icke. Kul att Ricciardo kom på poängplats iaf!Rikrigt trist race idag. Ingen direkt kamp.
Delar den känslan, sen hoppas jag på Leclerc. Vill verkligen se han lyckas.Vad tror ni om Vettel? 2019 börjar se ut som 2014 för honom. Efter ett antal år av dominans i sitt stall som uttalad försteförare tillsammans med en mindre snabb stallkamrat ställs han plötsligt mot starkare motstånd i form av en ung och snabb förare. I Red Bull 2014 ersattes Webber med Ricciardo som klart besegrade Vettel som sedan valde att lämna stallet. Till årets säsong har Räikkönen äntligen ersatts av en konkurrenskraftig förare trots Vettels mångåriga kamp för att han ska få stanna. Visst, Vettel ligger fortfarande aningen före sin mindre rutinerade stallkamrat i tabellen (det gjorde han lika långt in i säsongen 2014 också) men det beror helt på tillförlitlighet och stallorder. Leclerc har varit klart snabbare än Vettel.
Jag sticker ut hakan lite och tror att Leclerc kommer att besegra en allt mer frustrerad Vettel, speciellt mot slutet av säsongen. Inledningsvis blir det antagligen fler stallorder som håller kampen jämn men sedan inser Ferrari att de måste maximera stallets chanser mot Mercedes och att det är Leclerc som är den bättre föraren.
https://www.formula1.com/en/results.html/2019/races/1003/azerbaijan/practice-2.html