• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Någon annan som följer F1?

Ja, men vad ska hända med Red Bull & Co? De är ju oxå en spelare värd att nämna. Renault verkar inte så sugna att ge dem PU's, men de kanske blir tvungna eftersom de är ensamma att använda motorn nästa år.

Ja inte skulle jag vilja ha en Mercedes eller Ferrarimotor om jag vore RB. Eftersom motoringenjörerna är anställda av motortillverkaren skulle jag bli misstänksam vid en tight duell om förstaplatsen om motorn helt plötsligt inte riktigt ger riktigt allt och Mercan (eller Ferrarin) vinner över Red Bull-bilen....
(Men så kanske det inte går att manipulera oupptäckt från depån??)

//konspiratoriskt lagd

Kul med en så oförutsägbar helg som denna! Och det är bara att erkänna; Hamilton är grym! Och en värdig världsmästare! Igen...!!!!
Även om jag gärna hellre skulle se att det vore jämnare, fler olika vinnare och mer omväxlande i top går det inte att bortse från att han är en överjävligt vass förare och utan tvivel bäst i världen. Hur taskiga förutsättningar än ser ut för honom står han allt som oftast tillslut ändå högst på pallen när racen är över.... Imponerande!!

Kul med en så oförutsägbar helg som denna! Och det är bara att erkänna; Hamilton är grym! Och en värdig världsmästare! Igen...!!!!
Även om jag gärna hellre skulle se att det vore jämnare, fler olika vinnare och mer omväxlande i top går det inte att bortse från att han är en överjävligt vass förare och utan tvivel bäst i världen. Hur taskiga förutsättningar än ser ut för honom står han allt som oftast tillslut ändå högst på pallen när racen är över.... Imponerande!!
Är inte så förtjust i Hamilton men kan inte argumentera bort att karln är sjukt bra på att köra F1.

Ja, grym insats! Bittert för Strulovic att rasa till 9e efter att ha varit i ledning halva loppet.

Nog det roligaste loppet på länge! Håller helt med dig i vad du skriver även i övrigt!

Snyggt av Hamliton..,NOT
Förstår inte ens hur man tänker. Klockmärkets namn daterar tillbaka till 1893. Fanns det ingen kompetens hos ombudet eller ville man utnyttja HAMs okunskap för debitering? Galet!

Vid 20 års ålder, en vanlig debutålder i F1, har han lyckats bli tolva i F2 trots massiv Ferraribackning. Tolfteplatsen kom dessutom i det stall där likaledes Ferraristödde Leclerc vann serien vid samma ålder ett par år tidigare.
Ja det imponerar inte, men ändå intressant att följa.

Ska man titta på talanger så blir det kul att se Ticktum försöka få fart på karriären igen. Illot och Ghiotto är också bra.
’Spännande’ och ’kompetent’ är iof inte nödvändigtvis samma sak. :)

Speciellt inte i en medie-cirkus som F1. Har ju visat sig gång på gång.

Stark säsong av Schumacher som leder mästerskapet. Illot ligger tvåa och startar i Pole i helgen, Schumacher startar 10a. Blir mer spännande än F1.

Perez har chans att komma 4a i mästerskapet i Racing Point. Finns trots det stor risk att det inte blir F1 nästa år för honom. Trist.

Stark säsong av Schumacher som leder mästerskapet. Illot ligger tvåa och startar i Pole i helgen, Schumacher startar 10a. Blir mer spännande än F1.

Perez har chans att komma 4a i mästerskapet i Racing Point. Finns trots det stor risk att det inte blir F1 nästa år för honom. Trist.

Jag gillar ju verkligen inte Checo men han har växt otroligt denna säsong kan jag tycka, har gjort det riktigt bra. Som sagt, tråkigt om han inte får nytt förtroende i något team det har han gjort sig förtjänt av - även om det vore kul med några fräscha namn till nästa säsong också!

Jag gillar ju verkligen inte Checo men han har växt otroligt denna säsong kan jag tycka, har gjort det riktigt bra. Som sagt, tråkigt om han inte får nytt förtroende i något team det har han gjort sig förtjänt av - även om det vore kul med några fräscha namn till nästa säsong också!
Bara sjukt att det ska handla så mycket om förarprogram, kontakter och rika farsor. Perez är ju ändå en av de som har med sig störst budget.

Exakt vad med Checo gillar du inte?

Du menar EXAKT? :)

Jag tycker att han tidigare gett ett ganska osympatiskt intryck vilket jag dock ändrat uppfattning om under den senaste säsongen.

Dessutom tycker jag att hans prestationer nu talar mer för honom dessutom, misstänker att materialet tidigare hållit honom tillbaka. Jag är ju ett stort fan av att det är den idrottsliga prestationen som skall få tala och inte plånboken (vilket gjort F1 lite ointressant på totalen senaste säsongerna för mig) och det har väl grumlat hans intryck på mig också...

Jag kan inte fatta hu faan han lyckades ta sig ut.... Fantastiskt!!
Undrar om det blir brandbil bakom läkarbilen i fortsättningen???

Jag kan inte fatta hu faan han lyckades ta sig ut.... Fantastiskt!!
Undrar om det blir brandbil bakom läkarbilen i fortsättningen???

Har själv inte lyckats se själva kraschen än bara bilderna på bilen samt när han kliver ur.

Det där hade garanterat gått väldigt illa för något/ett par årtionden tillbaka.

Läste bla. om Bellofs krasch på Spa senast igår och jämfört med denna ser den typ snäll ut.

Fantastiskt att bilarna blivit så bra! Grymt skönt!

Har själv inte lyckats se själva kraschen än bara bilderna på bilen samt när han kliver ur.

Det där hade garanterat gått väldigt illa för något/ett par årtionden tillbaka.

Läste bla. om Bellofs krasch på Spa senast igår och jämfört med denna ser den typ snäll ut.

Fantastiskt att bilarna blivit så bra! Grymt skönt!
Tror det hade gått illa för endast tre år sedan. Utan Halo.

Ja, han var helt insvept i flammorna en 15-20 sek! Även om overallen, skorna mm skyddar lär det ju ha varit rätt dåligt med frisk luft inne i eldhavet!!! Det kan inte varit många sekunder ifrån ett tragiskt dödsfall igår...... 😱

Nej det var nog inte många sekunders marginal där för Grosjean. Undrar vad säkerhetsburen är dimensionerad för med tanke på att bilen i princip klöv stålstaketet.

Stroll var nog också glad över halon i helgen...

Brandmännen var rejält på alerten - såg ni personen som sprang över banan under pågående lopp när Perez bil brann?

Tillbaka
Topp