• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon annan som följer F1?

Owaysis

Cartier
Inför nästa år så måste följande hända:

1. Sparka Valtteri "to whom it concerns" Bottas och in med Russell.
2. Ut med Albon och in med Perez i den andra Red bull bilen.

Jag måste bara säga att jag är helt förkrossad över vad som hände med Russell, han körde helt briljant och bevisade för alla att han är en riktigt bra förare som förtjänar att sitta i den andra mercedesen.
 

Shake&Bake

Omega
2-Faktor
Ja Albon håller inte riktigt måttet. Frågan är om Ver vill ha en så vass stallkamrat som Per??

Hoppas Rus får chansen i Mercedes även nästa helg!!!
Har han något val då? Hopplöst långt efter mercedes i konstruktörs-vm, 3'a och 8'a i hos förarna. Verstappen är ju det enda riktiga hotet dom har, och när när han inte kan rejsa så är det alltid kört.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Ja Albon håller inte riktigt måttet. Frågan är om Ver vill ha en så vass stallkamrat som Per??

Hoppas Rus får chansen i Mercedes även nästa helg!!!

Vore också sjukt spännande att se vad en bevisat vass förare, typ Per, kan göra i bilen ’som är byggd för Max och så svår att köra så ingen annan kan hantera den för Max är så bra på att ratta och han vill ha bilen på ett speciellt sätt och det har Red Bull byggt år honom’.

Och: FATTAR ni hur sjukt ’Drive to survive’ kommer vara denna säsong?
 

Frourez

Omega
Vore också sjukt spännande att se vad en bevisat vass förare, typ Per, kan göra i bilen ’som är byggd för Max och så svår att köra så ingen annan kan hantera den för Max är så bra på att ratta och han vill ha bilen på ett speciellt sätt och det har Red Bull byggt år honom’.

Och: FATTAR ni hur sjukt ’Drive to survive’ kommer vara denna säsong?
Perez måste tyvärr in i RB nästa säsong. Albon får flytta på sig. RB kan glömma en säker 2:a plats i konstruktörsVM med Albon. Egentligen är de inte tyvärr då Albon får väl platsen bredvid Gasly i AT, så förhoppningsvis ser hela RB de som winwin med Perez.
 

Owaysis

Cartier
Väldigt trist race och sedan blir man nästan lite provocerad när man hör Hamilton säga efter racet att han inte alls känner sig hundra i kroppen och att han bara ville att det skulle vara över.

Varför inte vila då istället? Han kunde ha gett Russell ytterligare en chans i bilen, vilat upp sig ordentligt istället för att tvinga sig tillbaka och inte kunna leverera som han ska.

Är lite bitter då det här var ett riktigt trist race och det hade kunnat bli extremt mkt roligare med en Russell i ena Mercan.
 

Snålisen

Omega
Paneristi
Inför nästa år så måste följande hända:

1. Sparka Valtteri "to whom it concerns" Bottas och in med Russell.
2. Ut med Albon och in med Perez i den andra Red bull bilen.

Jag måste bara säga att jag är helt förkrossad över vad som hände med Russell, han körde helt briljant och bevisade för alla att han är en riktigt bra förare som förtjänar att sitta i den andra mercedesen.
Sparka Hamilton istället vars jobb halva startfältet ser ut att göra lika bra, och lägg hans lön på något roligare. Bottas är då fortfarande stabil som andraförare för att slippa tjafs.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Sparka Hamilton istället vars jobb halva startfältet ser ut att göra lika bra, och lägg hans lön på något roligare. Bottas är då fortfarande stabil som andraförare för att slippa tjafs.

Han kommer ju lätt att vilja bli Hamilten innan han lägger av.

Tyvärr små incitament för Mercedes att göra sig av med den troligen objektivt bästa/stabilaste föraren på griden.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Trist var det idag men äntligen får Max sin pole och även en vinst, välförtjänt. Man har följt alldeles för många enkla vinster för Hamilton & Mercedes senaste åren, förhoppningsvis ger detta en skjuts för rbr till kommande säsong. Synd för Perez att avsluta på det sättet idag.
 

HM80

Cartier

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
sååååja


Inte vad jag gissat - men måste säga att jag blir glad!
 

Hawk100

Rolex
Wow, det måste göra Verstapoen lite nevös.....
Perez har ju visat sig kunna prestera riktigt bra i halvhyfsat material!! Kul med två förare i RB som borde kunna ge Bottas en match!!
Tror tyvärr att Hamilton fortfarande kommer vara ett par nummer för stor för att någon annan ska kunna utmana honom på allvar. Men har gärna fel i det påståendet....😉
 

anno1884

Panerai
Hittade en originalaffisch som min far kom över från racet -71. Imorgon blir det inramning och hängning i mancave. Inte nog med det, hittade även Ronnie Petersons, Fittipaldi, Tim Schenken m.fl autografer som var på plats i Mantorp. Kanske någon här som var på plats?

9872CE8A-89DC-42BD-BB83-A4B5F0A87A7E.jpeg


EB28372C-8032-4E1B-A829-C1E274B776C0.jpeg
 
Senast ändrad:

Enoc

Omega
En hel del nya bil avtäckningar inför säsongen! Tyckte personligen att Alpine och Aston’s livery var sjukt snygga! Hade dock önskat en mörkare nyans av grön på Aston... Ska bli kul att se de på bana! Vad tycker ni andra F1 intresserade om de nya teamens bilar?
 

Heimby

Cartier
En hel del nya bil avtäckningar inför säsongen! Tyckte personligen att Alpine och Aston’s livery var sjukt snygga! Hade dock önskat en mörkare nyans av grön på Aston... Ska bli kul att se de på bana! Vad tycker ni andra F1 intresserade om de nya teamens bilar?
Astons var inte så british green som man kanske skulle ha önskat men tycker fortfarande att den är mycket snygg. Måste dock hålla med om att Alpines är överlägset bästa liveryt på banan, riktigt synd att de inte sponsras av Pepsi. Annars verkar andra lag ha liknade design. Kul dock att Mercedes lade till lite rött på bilen i år, gör den lite roligare.
 

Enoc

Omega
Astons var inte så british green som man kanske skulle ha önskat men tycker fortfarande att den är mycket snygg. Måste dock hålla med om att Alpines är överlägset bästa liveryt på banan, riktigt synd att de inte sponsras av Pepsi. Annars verkar andra lag ha liknade design. Kul dock att Mercedes lade till lite rött på bilen i år, gör den lite roligare.
Håller verkligen med om Aston... British Racing green hade varit mitt val om jag var Chief Designer :)
 

Heimby

Cartier
Håller verkligen med om Aston... British Racing green hade varit mitt val om jag var Chief Designer :)
Jag är glad över att den åtminstone är grön, är lite smått färgblind så jag misstänker att en ljusare grön blir lättare att se på banan, vilket jag uppskattar. En mörkare grön kanske ser svart ut i skuggan.
 

Enoc

Omega
Jag är glad över att den åtminstone är grön, är lite smått färgblind så jag misstänker att en ljusare grön blir lättare att se på banan, vilket jag uppskattar. En mörkare grön kanske ser svart ut i skuggan.
Det har du rätt i! Tror den kan bli häftig på banan! Nästa sak att se fram emot nu är Drive to Survive på Netflix... Sedan dags för ny säsong!
 
Topp