Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Eller?fan vad taggad jag är. verkar som det blir jämnare än på länge detta.
jag säger detta och så kommer merc förmodligen dominera igen![]()
Perez är kanske den föraren som är bäst av alla på att leta sig igenom ett fält. Han är en förare som främst kommer till sin rätt i racen. Nu hade han lite otur med positioner igår och chansade på medium när kan kunde gått på säkerhet med mjuka. Tror att han trots allt kan göra ett bra race och plocka poäng.Tankar inför racet såhär på morgonkvisten.
- Riktigt kul att Verstappen plockar pole. Håller alla tummar och tår att det kanske kan vara representativt för hela säsongen, och inte bara att Mercedes hade en dålig dag. Racepace är väl en annan sak, men om någon kan hålla två jagande Mercs bakom sig är det Max.
- Bottas visar återigen varför han är en andraförare. Inga nyheter, mest lite tråkigt att han inte når hela vägen fram att utmana.
- Perez hoppades nog på en bättre start i RB. Att inte ta sig in i Q3 när ens teammate startar P1 kan inte kännas helt bra, speciellt i det teamet. Samtidigt har han en av de svåraste uppdragen av någon förare, att sätta sig i en bil som är byggd kring Verstappens körstil och sen försöka hänga med. Jag både hoppas och tror att han kan ta sig längre fram under racet.
- Att en Ferrari kvalar in en tiondel bakom Mercedes är en riktigt bra upphämtning från förra året. Kul!
- AlphaTauri imponerar. Tsunoda börjar redan bli en av mina favoritförare. Vilken grabb!
TLDR: Det var en intressant lördag. Äntligen raceday!
Tankar inför racet såhär på morgonkvisten.
- Riktigt kul att Verstappen plockar pole. Håller alla tummar och tår att det kanske kan vara representativt för hela säsongen, och inte bara att Mercedes hade en dålig dag. Racepace är väl en annan sak, men om någon kan hålla två jagande Mercs bakom sig är det Max.
- Bottas visar återigen varför han är en andraförare. Inga nyheter, mest lite tråkigt att han inte når hela vägen fram att utmana.
- Perez hoppades nog på en bättre start i RB. Att inte ta sig in i Q3 när ens teammate startar P1 kan inte kännas helt bra, speciellt i det teamet. Samtidigt har han en av de svåraste uppdragen av någon förare, att sätta sig i en bil som är byggd kring Verstappens körstil och sen försöka hänga med. Jag både hoppas och tror att han kan ta sig längre fram under racet.
- Att en Ferrari kvalar in en tiondel bakom Mercedes är en riktigt bra upphämtning från förra året. Kul!
- AlphaTauri imponerar. Tsunoda börjar redan bli en av mina favoritförare. Vilken grabb!
TLDR: Det var en intressant lördag. Äntligen raceday!
Att Ferrari och Alfa har tjänat många tiondelar på den nya motorn är nog inte en hemlighet. Vad Haas har sysslat med under vintern är ett mysterium...![]()
Antingen är Ferrari det mest förbättrade teamet eller så är det för att dom var så fruktansvärt dåliga ifjol. Men kul att (om) dom är med i topp/övre delen av mittfältet!
Känns som det blir ett riktigt kul race, Tsunoda och Gasly kan nog göra riktigt bra ifrån sig
Samma kurva är väl en definitionsfråga, det var i kurva fyra där den svängde iväg till vänster för den korta layouten istället för höger... Vi kan väl i alla vara överens om att det är Mazepin som kommer orsaka flest krascher i år, trots att han kommer harva runt längst bak.Var de inte Charles som tabbade sig på första varvet förra säsongen? Lär nog bli en liknande incident i samma kurva idag?
Ja det var ju under inbromsning som han kom för fort på insidan, hoppas de har varnat för detta på förarmötet. Jo Mazepin lär stå för lite highlights om man säger så...Samma kurva är väl en definitionsfråga, det var i kurva fyra där den svängde iväg till vänster för den korta layouten istället för höger... Vi kan väl i alla vara överens om att det är Mazepin som kommer orsaka flest krascher i år, trots att han kommer harva runt längst bak.
![]()
Antingen är Ferrari det mest förbättrade teamet eller så är det för att dom var så fruktansvärt dåliga ifjol. Men kul att (om) dom är med i topp/övre delen av mittfältet!
Känns som det blir ett riktigt kul race, Tsunoda och Gasly kan nog göra riktigt bra ifrån sig
Att Ferrari och Alfa har tjänat många tiondelar på den nya motorn är nog inte en hemlighet. Vad Haas har sysslat med under vintern är ett mysterium...
Perez kom 11:a med Soft i Q2 och Verstappen kom 7:a. Så ropa inte hej än, tror perez hade kommit top 5 om hans chansning fungerat i Q2. Hoppas bara att säsongen blir skoj, skiter i vem som vinner bara det är krig i toppen.Ser ok ut! Hade hoppats på mycket mer från perez. Vad är det med den där andra bilen hos RB? Aja, bara första loppet, blir nog bättre.
Hade även hoppats på mer från ferrari...är riktigt frustrerande att hålla på det här teamet. Visst, mycket bättre än förra säsongen men det säger inte så mycket. Är fortfarande bitter över 2018 och 2019 säsongerna. Tycker ferrari hade bättre bil än merc bägge säsongerna, framförallt 2018 men vettle och teamet tabbade sig styggt...
Förväntade mig även mer från AM. AT imponerar dock!
Verstappen var ute och gasade i utgången av T4 mer eller mindre varje varv innan Ham fick en varning. Att tjäna en hundradel per varv på att åka brett tycker jag borde märkas och bestraffas tidigare, men det är inte hela världen. Att göra en omkörning där alla fyra däcken är utanför banan är ett ganska ordentligt regelbrott dock, så jag kan inte tycka att det är annat än rimligt att Max fick ge tillbaka positionen. Tyvärr.Bra race, spänning till slutet men lite bitter eftersmak! Ham använder kurva 4 utanför bana i hur många varv, 38?, OK. RBR = inte ok.
Starkt av Perez, kraschande Vettel och besviken Bottas.
Klassiskt mao.![]()
Är du säker på att du valde "ultrahd" sändningen? Den brukar komma som alternativ vid racestart, dvs du får byta från "vanliga" sändningen.Kul premiär med spännande slut!
Red Bull känns vassa och som sagt bra klättrat av Perez.
Synd bara att Viaplays streamingkvalitet fortfarande är katastrof... Hade tänkt att följa F1 i år men mina ögon blöder.
Någon som har något tips på vad man kan göra eller någon annan streamingtjänst i 4K?
445:- i månaden för taskig HD kvalle känns sådär.
Sänkte äppeltvn till 50hz enl. Viaplays rekommendationer men det var fortfarande hemskt.
Är du säker på att du valde "ultrahd" sändningen? Den brukar komma som alternativ vid racestart, dvs du får byta från "vanliga" sändningen.
Yes, det är motsvarande om du vill se en fotbollsmatch med eller utan publikljud. Ibland hamnar den så du får bläddra till högerHittade inget sånt alternativ. Menar du att det ska finnas det i Viaplayappen?
Yes, det är motsvarande om du vill se en fotbollsmatch med eller utan publikljud. Ibland hamnar den så du får bläddra till höger