• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Någon annan som följer F1?

Jävla tråkigt att Kimis bil gick sönder. Alltid varit ett stort fan ända sedan jag såg honom i Sauber. Bottas och Rosberg kommer in på delad tvåa. Gillade merca redan när schumi körde där.
Måste dock erkänna att jag saknar kampen som fanns när typ Häkkinen, Schumacher, Villeneuve, Irwin, Coulthard och Barichello körde
Tja, jag tycker där är bra fighter fortfarande. Ta bara Verstappen vs Sainz eller Hamilton vs Rosberg

Grosjean gott folk.. Snacka om att trycka upp HAAS på kartan direkt. Otroligt! Händelserik premiär helt klart. Nu längtas det som vanligt till nästa race! Hoppas Sauber kan gå bättre för Toro Rosso och Haas verkar ju vara riktigt heta b.la.. Forza Ferarri!

Grosjean gott folk.. Snacka om att trycka upp HAAS på kartan direkt. Otroligt! Händelserik premiär helt klart. Nu längtas det som vanligt till nästa race! Hoppas Sauber kan gå bättre för Toro Rosso och Haas verkar ju vara riktigt heta b.la.. Forza Ferarri!
Grosjean har vuxit som satan de senaste säsongerna, från klumpig och irriterande till en riktigt vass förare. Tur att Lotus fortsatte ge honom flera chanser förut istället för att kicka honom. Kul också att Haas är med direkt, de blev första nya stallet att ta poäng i sin debut sedan Toyota 2002.

Senast ändrad:
inte för att jag vill ta något ifrån honom eller stallet, men han fick i ärlighetens namn ett gratis depåstopp.
I allmänhet så hade det varit väldigt intressant att se hur loppet hade blivit utan avbrottet och att alla klingade ihop sig igen

Alonsos krash där han kliver ur tillsynes oskadd ur en hög av kolfiber och däck...
Screen Shot 2016-03-20 at 19.18.57.png

Hyfsat mör lär Alonso varit senare på kvällen åtminstone
Det finns en videolänk på F1´s officiella hemsida där Alonso intervjuas om kraschen.
http://www.formula1.com/content/fom...3/Alonso_'thought_about_mum'_after_crash.html

Ärligt talat såg jag inte ens först att det var två bilar inblandade. Det var inte förrän de visade Alonso krypandes ur bilen som jag insåg att den andra bilen bara låg där som skrot. Hade jag sett incidenten först så hade jag nog inte trott att det gick så bra som det gjorde. Det gav mig en liten flashback till Greg Moore´s olycka 1999 på Fontana. Visserligen var den våldsammare, men alltid otäckt när bilar vänder sig i luften och träffar en mur/objekt med förarens huvud först. :nailbiting:

alonso-crash-australian.jpg

Det finns en videolänk på F1´s officiella hemsida där Alonso intervjuas om kraschen.
http://www.formula1.com/content/fom...3/Alonso_'thought_about_mum'_after_crash.html

Ärligt talat såg jag inte ens först att det var två bilar inblandade. Det var inte förrän de visade Alonso krypandes ur bilen som jag insåg att den andra bilen bara låg där som skrot. Hade jag sett incidenten först så hade jag nog inte trott att det gick så bra som det gjorde. Det gav mig en liten flashback till Greg Moore´s olycka 1999 på Fontana. Visserligen var den våldsammare, men alltid otäckt när bilar vänder sig i luften och träffar en mur/objekt med förarens huvud först. :nailbiting:

alonso-crash-australian.jpg

Påminner en del om Webbers krash i Valencia

Nya kvalformatet verkar ha blivit kortvarigt: http://motorsports.nbcsports.com/20...-revert-to-2015-qualifying-format-at-bahrain/

Jag är ok med det tidigare formatet men kan tycka att Indycar-varianten låter rätt spännande: http://motorsports.nbcsports.com/20...hake-up-qualifying-it-should-look-to-indycar/
Lika bra det för kvalet i helgen var skit rent ut sagt. Tycker de ska hålla fast vid Q1, Q2 och Q3 som de senaste åren istället för att krysta fram något eller kopiera IndyCar. If it ain't broke don't fix it.

Jag har ett dilemma med att allsvensakan bara går på cmore i år. Och F1 på Viaplay. Ska jag ha båda blir det minst 700kr i månaden. Finns det nått billigare alternativ att se F1 än Viasat? Mvh

Jag har ett dilemma med att allsvensakan bara går på cmore i år. Och F1 på Viaplay. Ska jag ha båda blir det minst 700kr i månaden. Finns det nått billigare alternativ att se F1 än Viasat? Mvh
Det går att få Sky Sport F1 i Sverige men vet inte hur eller till vilken kostnad. Skummade till mig €180 per år här http://www.skyeurope.tv/sky-tv-set-up-faqs-section men det låter för bra för att vara sant. En polare sade dock att det är billigare än Viasat.

Edit: man kan ju alltid googla fram någon live stream. Då får man halvtaskig bild och hack då och då. Funkar dock i nödsituation eller om man är snål.

Lite OT men detta är närmsta relaterande tråden. Tänker köra ner till Spa-Francorchamps i början av maj, har någon här tips på sevärdheter på vägen (Malmö-Spa). Både bil- och klockrelaterat :)

Lite OT men detta är närmsta relaterande tråden. Tänker köra ner till Spa-Francorchamps i början av maj, har någon här tips på sevärdheter på vägen (Malmö-Spa). Både bil- och klockrelaterat :)
Om du inte varit på ringen innan så är det givet. Både köra själv eller bara titta när alla märken testkör sina nya modeller.

Åh herregud! Ngn annan som sitter och kollar F1-kval? Alltid tyckt att Janne och Eje haft dålig koll men nu tar dom fan priset! Hur fan kan två professionella kommentatorer inte ha koll på det nya kvalsystemet? Blir så trött...

Nja tycker Janne och Eje får målet oförtjänt, lite småputtriga och gör överlag ett bra jobb. Angående kvalet finns det inget positivt att säga, är grymt förvånad att det testades ännu en helg. Finns skiten kvar i Kina blir jag riktigt förvånad.

Tillbaka
Topp