• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Någon annan som följer F1?

Ska bli riktigt skoj, har bara sett det historiska racet som går veckan innan.

Det blev K på söndagen.
13590-156021.jpg

Monaco är ett kul race, framförallt för atmosfärens skull. Har varit där två gånger. Den ena gången var jag där tisdag till tisdag och det var häftigt att se hur staden förändrades inför helgen. Fler och större båtar och Renaulterna byttes ut till Bentley, Ferrari, Rolls, Lambo, mm.

I år ska jag till Barcelona. Flyg, hotell och biljetter är bokade. Det gäller att passa på när vi har en svensk i F1.

Överväg att se engelska sändningen istället, kvaliteten hos Sky är i en annan liga jämfört med Viasat.
Måste ändå säga att de har ryckt upp sig en del de senaste åren och är en nivå bättre än för något år sedan. Men är svårt att försöka komma upp i nivå med Sky, de har en helt annan budget och tradition av att sända F1 så Viasat kommer nog aldrig upp till deras nivå.
Sedan är det väl en smaksak vad man tycker om Eje och Janne samt att de fokuserar ganska mycket på Marcus.

Senast ändrad:
Nu är jag kanske lite partisk eftersom jag jobbar åt Viasat med bland annat F1 sändningarna men måste ändå säga att de har ryckt upp sig en del de senaste åren och är en nivå bättre än för något år sedan. Men är svårt att försöka komma upp i nivå med Sky, de har en helt annan budget och tradition av att sända F1 så Viasat kommer nog aldrig upp till deras nivå.
Sedan är det väl en smaksak vad man tycker om Eje och Janne samt att de fokuserar ganska mycket på Marcus.
Håller med dig till fullo. Bättre har det blivit men visst, lite orättvist av mig att jämföra med Sky som har mycket större budget och verkar i ett land som är i centrum för sporten.

Kan börja med att sänka viasat sport hd, satan vad dyrt det är haha :)

Nu är jag kanske lite partisk eftersom jag jobbar åt Viasat med bland annat F1 sändningarna men måste ändå säga att de har ryckt upp sig en del de senaste åren och är en nivå bättre än för något år sedan. Men är svårt att försöka komma upp i nivå med Sky, de har en helt annan budget och tradition av att sända F1 så Viasat kommer nog aldrig upp till deras nivå.

Janne är chef men Eje är ju så jäkla gaggig att han bara säger "ööööööh" halva sändningen. Självklart skall de fokusera på Marcus! :)

Hur ser man F1 smidigast? Är det att köpa till viasat motor som är enklast eller finns det billigare alternativ? Tänkte hänga med lite i år. :)

Sky har en sjukt bra F1-sändning men det känns som att de är väldigt partiska när det gäller Hamilton.. Kan bli lite tröttsamt.
Gillar Viasat då de har stor fokus på Mackan.

Tycker dom gör ett bra jobb och Eje har ju mycket insiderinformation. Måste nog bita sig i tungan för att inte säga några hemlisar om Marcus.

Sky har en sjukt bra F1-sändning men det känns som att de är väldigt partiska när det gäller Hamilton.. Kan bli lite tröttsamt.
Gillar Viasat då de har stor fokus på Mackan.
Tröttsamt med partiska gällande Hamilton men gillar Viasats fokus på Marcus? Hmm.. lite motsägelsefullt.
Jag tycker David Croft och Martin Brundle som kommenterar loppen är neutrala. Speciellt Croft älskar själva sporten istället för någon förare.

Tröttsamt med partiska gällande Hamilton men gillar Viasats fokus på Marcus? Hmm.. lite motsägelsefullt.
Jag tycker David Croft och Martin Brundle som kommenterar loppen är neutrala. Speciellt Croft älskar själva sporten istället för någon förare.
Jag kan hålla med om att det är lite motsägelsefullt men jag tycker ändå att det är skillnad då det är såpass ovanligt med en svensk förare, att Viasat enbart riktar sig till svenska tittare samt att Marcus trots allt slåss i bottenskiktet.

När det gäller Sky så känns det ofta som att när Hamilton kör bra så beror det enbart på att han är en så pass bra förare men när Rosberg kör bra så är det för att han kör en så pass bra bil.. Jag kan ju dock ha fel, men det är den känslan jag får.

Jag kan hålla med om att det är lite motsägelsefullt men jag tycker ändå att det är skillnad då det är såpass ovanligt med en svensk förare, att Viasat enbart riktar sig till svenska tittare samt att Marcus trots allt slåss i bottenskiktet.

När det gäller Sky så känns det ofta som att när Hamilton kör bra så beror det enbart på att han är en så pass bra förare men när Rosberg kör bra så är det för att han kör en så pass bra bil.. Jag kan ju dock ha fel, men det är den känslan jag får.
Visserligen, men personligen anser jag det trist när programledarna (i synnerhet Eje) gafflar om Marcus 25 timmar om dygnet.

Hamilton är ju en vass förare, Rosberg är en gnällspik! ;). Skämt åsido så tror jag att nationalismen tar över gällande Sky/Hamilton, britter är inte nådiga vad gäller sådant.

Skönt att säsongen snart kör igång igen. Hoppas verkligen att Ericsson kan ta fler poäng i år än Nasr. Kommer att sitta som klistrad framför tv´n vid varje F1 sändning från Viasat. :)

I år blir det Spa. Hoppas på fint väder då vi kör general admission. :bag:

Insåg lite försent att vi borde ha bokat boende tidigt. Närmaste lediga hotell nu är typ 10 mil bort... Ej bestämt om vi flyger eller kör dit.

I år blir det Spa. Hoppas på fint väder då vi kör general admission. :bag:

Insåg lite försent att vi borde ha bokat boende tidigt. Närmaste lediga hotell nu är typ 10 mil bort... Ej bestämt om vi flyger eller kör dit.
Var på Spa 2013 med general admission. Så länge det är bra väder är det sagolikt, landskapet och banan är helt fantastiskt. Vi bodde i Aachen precis över tyska gränsen, se vad som finns där om du inte redan har gjort det. Vägarna mellan Aachen och Spa är bra så förflyttning med (hyr)bil är smidigt.

Såg idag på träningen att nya Renaulten är sponsrad av Bell & Ross på sidan av cockpiten. Gjorde sig extremt bra mot den gula bilen!

Senast ändrad:
Måste säga att det nya kvalsystemet verkar rätt bra, full rulle och press direkt på förarna
jag gillar det också, men samtidigt är jag lite nojig för att det blir köbildningar precis som Janne sa. Men jag hoppas jag har fel! För precis som du sa. De gasar på rätt bra direkt :)

Tillbaka
Topp