Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Förutom ifall Nico hade blivit omkörd av Vettel och Verstappen. Då hade han ju faktiskt vunnit mästerskapet. Han vet att det är hans enda chans, och han skiter väl i hur han vinner så länge han gör det.Att hålla upp hela fältet...
Han hade kunnat förlora mer på det själv fast han hade "koll" på situationen.
Han hade varit en större människa i mångas ögon om han gjorde sitt race och vann med 30-40 sekunder. Att ligga från varv 5 och hålla upp fältet kommer man aldrig vinna ett VM på.
Ledsen, men det var det dummaste jag har hört. Tror du att Hamilton (eller någon annan förare) bryr sig minsta lilla om vad folk tycker om dem när en VM-titel står på spel? Det finns inget i reglementet som säger att man hela tiden måste köra så snabbt man kan och han tryckte ingen av banan heller. Som @Kinglolle sa så körde han bara som en vinnarskalle, inget annat.Att hålla upp hela fältet...
Han hade kunnat förlora mer på det själv fast han hade "koll" på situationen.
Han hade varit en större människa i mångas ögon om han gjorde sitt race och vann med 30-40 sekunder. Att ligga från varv 5 och hålla upp fältet kommer man aldrig vinna ett VM på.
Snälla, referera inte till ett regleverk du inte känner till. Läs det, och återkom angående vad som gäller att hålla upp fältet.Ledsen, men det var det dummaste jag har hört. Tror du att Hamilton (eller någon annan förare) bryr sig minsta lilla om vad folk tycker om dem när en VM-titel står på spel? Det finns inget i reglementet som säger att man hela tiden måste köra så snabbt man kan och han tryckte ingen av banan heller. Som @Kinglolle sa så körde han bara som en vinnarskalle, inget annat.
Upplys mig då, du som verkar kunna det. Om nu Hamilton bröt mot reglementet borde väl Charlie Whiting agerat på något sätt?Snälla, referera inte till ett regleverk du inte känner till. Läs det, och återkom angående vad som gäller att hålla upp fältet.
Han bröt inte mot det, men var riktigt nära. Dem läser ju telementrin och du får inte avvika över 10% utan teknisk anledning, då hindrar du övriga i fältet. Han låg många gångerna över 10% men vid varje varning från teamet ökade han så han höll sig på rätt sida. Sen att Paddy Lowe går in och säger till hör ju inte till vanligheten.Upplys mig då, du som verkar kunna det. Om nu Hamilton bröt mot reglementet borde väl Charlie Whiting agerat på något sätt?
Lewis har rätt att köra i vilket tempo han vill så länge han inte blockerar Nico. Sektor 3 sista varvet kan man väl påstå att Lewis backade lite onödigt mycket, men resten av racet körde han precis rätt. Om nu Nico var så snabb kunde han ju kört förbi.Snälla, referera inte till ett regleverk du inte känner till. Läs det, och återkom angående vad som gäller att hålla upp fältet.
10% per varv? Sektor?Han bröt inte mot det, men var riktigt nära. Dem läser ju telementrin och du får inte avvika över 10% utan teknisk anledning, då hindrar du övriga i fältet. Han låg många gångerna över 10% men vid varje varning från teamet ökade han så han höll sig på rätt sida. Sen att Paddy Lowe går in och säger till hör ju inte till vanligheten.
Jag är ju inte dum, förstår mycket väl att man inte ger bort en VM titel. Men ska man köra fulspel, gör de snyggt.
"Han bröt inte mot det, men var riktigt nära." Så vad är problemet? Man kan ju inte straffa någon som nästan bryter reglerna. Att köra långsammare på en del av banan och snabbare på en annan visar ju om inte annat på en intelligent idrottsman som vet vilken strategi han ska tillämpa. Jag är inget fan av varken Rosberg eller Hamilton så jag bryr mig inte om vem som vinner vad men Hamilton gjorde inget fult.Han bröt inte mot det, men var riktigt nära. Dem läser ju telementrin och du får inte avvika över 10% utan teknisk anledning, då hindrar du övriga i fältet. Han låg många gångerna över 10% men vid varje varning från teamet ökade han så han höll sig på rätt sida. Sen att Paddy Lowe går in och säger till hör ju inte till vanligheten.
Jag är ju inte dum, förstår mycket väl att man inte ger bort en VM titel. Men ska man köra fulspel, gör de snyggt.
Varv, men långt ifrån bara tid som dem har koll över.10% per varv? Sektor?
Det är din åsikt. Du står för en, och jag för en."Han bröt inte mot det, men var riktigt nära." Så vad är problemet? Man kan ju inte straffa någon som nästan bryter reglerna. Att köra långsammare på en del av banan och snabbare på en annan visar ju om inte annat på en intelligent idrottsman som vet vilken strategi han ska tillämpa. Jag är inget fan av varken Rosberg eller Hamilton så jag bryr mig inte om vem som vinner vad men Hamilton gjorde inget fult.
10% på cirka 100 sekunder är ju då 10 sekunder långsammare per varv. Jag vet inte vad du såg för race, men Rosberg var inte 10 sekunder snabbare per varv än Hamilton.Varv, men långt ifrån bara tid som dem har koll över.
Är du inte läskunnig?10% på cirka 100 sekunder är ju då 10 sekunder långsammare per varv. Jag vet inte vad du såg för race, men Rosberg var inte 10 sekunder snabbare per varv än Hamilton.
Dem läser ju telementrin och du får inte avvika över 10% utan teknisk anledning, då hindrar du övriga i fältet.
10% per varv?
Men allvar nu, om du nu så starkt anser att Hamilton gjorde något så absurt fel varför har någon form av straff inte ens varit i diskussion hos FIA?Hahahaha andas.
Störst överraskning är Verstappen. Byter team mitt i säsongen, vinner sitt första race, kommer nära att slå Vettel till 4:e plats i mästerskapet. Bra.Vem har gjort bäst ifrån sig i år?
Jag anser inte att han gjorde något fel, påtalade bara att det var fult gjort i mina ögon. Och du högg direkt.Men allvar nu, om du nu så starkt anser att Hamilton gjorde något så absurt fel varför har någon form av straff inte ens varit i diskussion hos FIA?
Håller med till 100%, sen att han ibland gör lite konstiga grejer hör till. Verstappen är action, precis vad F1 behöver just nu.Störst överraskning är Verstappen. Byter team mitt i säsongen, vinner sitt första race, kommer nära att slå Vettel till 4:e plats i mästerskapet. Bra.
Du refererade till reglementet för att i sekunden senare ändra dig till att det inte var superallvarligt ändå. Rätt tafflig diskussion så jag tänker inte engagera mig längre. God kväll.Jag anser inte att han gjorde något fel, påtalade bara att det var fult gjort i mina ögon. Och du högg direkt.
Fast i race pace, hoppas på en jämnare säsong 2017!Spännande lopp och ruskigt snyggt och smart kört av alla inblandade i toppstriden. Topp fyra inom två sekunder skulle jag vilja se oftare.
Fast i race pace, hoppas på en jämnare säsong 2017!
Måste bli Wehrlein.. sjukt oväntat iaf!Det var som f...n!
In med Rosenqvist nu i Mercedes så blir det ytterligare en stor överraskning!!!