• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Någon annan som följer F1?

Kan inte Bottas få sparken nu då, för en gångs skull? Så tydligt att han inte platsar. Sen blev det ju iofs succé för Mercedes ändå…

Dagens höjdpunkt måste vara när Hamilton är ensam på startgridden i omstarten. Skrattade högt. Det, eller Alonsos defensiva körning. Riktigt imponerande.
Kul för Ocon, även om jag inte riktigt tycker han är så rolig. Kul för Williams, speciellt George som var i tårar efteråt.

Årets bästa race? Känns som att jag har tyckt det ganska många gånger. Bra säsong är det i alla fall.

Haha roas över att vad en Hamilton gör på en F1-bana så är det ”tur”. De gör en supermiss i början och han kör upp sig från sistaplats till podium och hade kört hem hela loppet om inte Alonso gjort en bragdinsats. Sen att Aston Martin fuckar upp sin bränslehantering är ju vad det är och de har ju rätt tydliga regler kring det. Hade en Mercedes åkt på samma sak hade alla skrattat åt det. Tro inte att jag håller på Hamilton för det gör jag absolut inte. Varit fan av Ricciardo sen han debuterade och gillar även ”nykomlingen” Norris.

Mycket spännande och ”ovanligt” race. Riktigt kul och lite oviss säsong i år, även om mästaren Hamilton gång på gång visar varför han är bäst i världen…… Men kul att teamet bakom honom i år visar sig kunna göra lite misstag då och då! Och kul att få se lite andra förare visa upp sig.
Alonso har jag inte varit så impad av senaste åren, men igår blev det ändring på det. Och för en gång skull tycker jag faktiskt lite synd om surgubben Vettel!
Och Hamilton har ju ständigt en massa ”tur” precis som mästaren Stenmark hade på sin tid liksom Zlatan med fler världsstjärnor….😉
Hoppas nu att även Max mfl (framför allt Perez!) får lite ”tur” få det blir fortsatt spännande ända till slutet av säsongen!

Mycket spännande och ”ovanligt” race. Riktigt kul och lite oviss säsong i år, även om mästaren Hamilton gång på gång visar varför han är bäst i världen…… Men kul att teamet bakom honom i år visar sig kunna göra lite misstag då och då! Och kul att få se lite andra förare visa upp sig.
Alonso har jag inte varit så impad av senaste åren, men igår blev det ändring på det. Och för en gång skull tycker jag faktiskt lite synd om surgubben Vettel!
Och Hamilton har ju ständigt en massa ”tur” precis som mästaren Stenmark hade på sin tid liksom Zlatan med fler världsstjärnor….😉
Hoppas nu att även Max mfl (framför allt Perez!) får lite ”tur” få det blir fortsatt spännande ända till slutet av säsongen!
Vore verkligen uppskattat med lite framgångar för Perez! Han har bra racing i sig men han har verkligen haft det tufft i år med diverse olyckligheter han inte kunnat påverka.

Verstappen har verkligen inte haft flyt i år med 2 DNF som han inte varit ansvarig för och nu råkade han ut för rivningskulan från Finland. Skall bli spännande och se vad som bjuds på efter sommaruppehållet delvis eftersom jag kommer befinna mig på Spa för att se loppet live 😈.
Mycket kvar och köra om & jag hoppas vi har en ny världsmästare i år. Sporten behöver det…

Intressant misstag av Hamilton att inte byta däck innan omstart - men det gav Mercedes årets bästa reklambild med bara deras bil på gridden 😂
IMG_20210803_130611.jpg

Hamilton är sjukt bra men jag tycker ändå han lite väl tur/flyt. Jag var inte med på Stenmarks tid men jag tror inte de släppte ner alla samtidigt från toppen och en som vurpade tog med sig alla toppkonkurenter i fallet 😉.

Tillbaka
Topp