• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Någon annan som följer F1?

Race week!

På agendan står återigen en trippel-header, denna gång börjar vi i Japan för att sedan köra i Bahrain nästa helg & därefter Saudi 18-20 april. Tack @Zuuki!

we-made-it-boys-its-race-week-v0-qpiv3fivkzre1.jpeg

RBR lär köra en vit bil igen för att fira mtp Honda osv. Spännande att se hur Tsunoda presterar, vilket första race på hemmaplan för hans del.

via-rbs-ig-redbull-teasing-their-suzuka-livery-its-giving-v0-s5kou855gzre1.jpeg

Haas kör också special livery.

hass-special-livery-for-the-japanese-grand-prix-v0-9dfo7sv5rzre1.jpeg

Tider för Japans GP

Fredag
: FP1 kl 04:30. FP2 kl 08.
Lördag: FP3 kl 04:30. Kval kl 08.
Söndag: Grand Prix kl 07

Japan_Circuit

Senast ändrad:
Äntligen dags igen!
Suzuka är en av mina favoriter, alltid trevlig racing där!

Angående top 3 så är denna lite klurig.. men Papaya bilarna känns givna i toppstriden med en gnutta Ferrari/Mercdes där till! Sen har man lärt sig genom åren att man aldrig ska räkna bort Verstappen.

Äntligen dags igen!
Suzuka är en av mina favoriter, alltid trevlig racing där!

Angående top 3 så är denna lite klurig.. men Papaya bilarna känns givna i toppstriden med en gnutta Ferrari/Mercdes där till! Sen har man lärt sig genom åren att man aldrig ska räkna bort Verstappen.
Det där är ingen top3 även om jag håller med dig 😉

1. Piastri
2. Hamilton
3. Norris

Min top3, Verstappen och Leclerc kör ihop under loppet. 🥲

Blev en rejäl smäll för Doohan i FP2. Tydligen glömde han stänga DRS, något som man måste göra manuellt i denna kurva till skillnad från på de flesta andra banor. I normalfallet stängs DRS automatiskt när man släpper gasen men i denna kurva gör man inte det helt och hållet…

1743771710752.png

1743771690970.png

Blev en rejäl smäll för Doohan i FP2. Tydligen glömde han stänga DRS, något som man måste göra manuellt i denna kurva till skillnad från på de flesta andra banor. I normalfallet stängs DRS automatiskt när man släpper gasen men i denna kurva gör man inte det helt och hållet…

1743771710752.png

1743771690970.png
Klantigt men förståeligt! I 99% av alla andra banor slås DRS:en stängd när du trampar på bromsen. Eftersom man bromsar någonstans mitt i T1 för att sakta ner inför T2 så kan sånt hända. Kan garantera att varken Doohan eller någon annan förare kommer göra samma miss igen.

Påminde mig om när DRS introducerades, och runt silverstone var DRS-zonen tillgänglig från start och mål hela vägen till kurva 3. Om jag minns rätt var det Verstappen som först vågade köra plattan i mattan hela vägen.

1743771710752.png

1743771690970.png
Ah, galen fart. Undrar hur länge han sitter i det sätet..

Klantigt men förståeligt! I 99% av alla andra banor slås DRS:en stängd när du trampar på bromsen. Eftersom man bromsar någonstans mitt i T1 för att sakta ner inför T2 så kan sånt hända. Kan garantera att varken Doohan eller någon annan förare kommer göra samma miss igen.

Påminde mig om när DRS introducerades, och runt silverstone var DRS-zonen tillgänglig från start och mål hela vägen till kurva 3. Om jag minns rätt var det Verstappen som först vågade köra plattan i mattan hela vägen.
Aha, så det är kopplat till bromsen och inte gasen? Jag har fått höra båda förklaringarna nu så jag är förvirrad.

Tillbaka
Topp