• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Någon annan som följer F1?

Men man behöver ju inte bli sist.
Helt sjukt faktiskt. Kolla Q1 liksom…
IMG_1152.jpeg

Verkar helt sakna förtroendet i bilen 🤔
Hur många veckor tills han & Tsunoda byter plats tro?
Exakt vad jag sitter och funderar på i soffan. Vad är detta alltså..? Han har hunnit förbereda sig länge och har testat den här typen av bil och ändå lyckas han inte bättre. Efter att så många misslyckats bakom Max blir man inte ju fullständigt överraskad av att man ligger tydligt bakom honom men att komma sist är under all kritik.

Tänker osökt på när Ricc kritiserades i McL och journalister ställde frågan till Norris varför det inte går bättre för honom, varpå han svarar: det kanske inte är han som kör dåligt utan jag som kör bra? 😆 (typ så)

Verkar helt sakna förtroendet i bilen 🤔
Hur många veckor tills han & Tsunoda byter plats tro?
En annan aspekt: OM man vill switcha Tsu/Law hade det ju helt klart varit klokt att göra det tidigt och inte invänta att självförtroendet är i botten för Law. Det hade kunnat vara något och hade inte förvånat någon.

Tredje reflektion under kvalet och efter sprinten: kul och intressant med pågående interna fighter. Tycker mig se en lätt stressad Lec i körningen som inte är lika följsam som mot Sainz. Alb håller också favoritskapet i Williams och det lär knappast ge en smooth körning av Mr smooth-operator. Även Piastri är kanske liiiite mer jämn i sin körning än Norris, just i Kina? Ant håller högt tempo och matchar Russ redan nu, hur kommer det se ut mot slutet på säsongen? Man ska inte överdriva något så tidigt i säsongsstart men om det är trender lär det bli kul att följa mittfältet under säsongen.

En annan aspekt: OM man vill switcha Tsu/Law hade det ju helt klart varit klokt att göra det tidigt och inte invänta att självförtroendet är i botten för Law. Det hade kunnat vara något och hade inte förvånat någon.
Jag är mest chockad över att man valde Lawson istället för Tsunoda från start. En Rookie vs en förare som ändå har några säsonger i kroppen nu.

Hur kan Max ha så speciell körstil så typ ingen annan kan köra samma chassi? Trots alla inställningsmöjligheter.

När det är så tajt som det är nu, så räcker det med en som överpresterar och en som underpresterar för att det ska bli den ena i topp och den andra i bott

Härliga resultat idag i sprint och kval tycker jag! Nu är det snart jag som köper Piastri-merch
Hoppas han tar hem det imorgon, han verkar vara en sjukt skön person. Det är gött om han kan utmana Norris direkt med.

Hur skulle ni ranka top 4 stallen som det ser ut nu? Redbull har ju bara 1 bil så jag tycker det är extremt konstigt alltihopa.

Lawson får sannerligen äta upp sitt ”Det är frustrerande att se en förare (Perez) underprestera och veta att man själv skulle göra det bättre”. Lawson är nog körd. Några fiaskotävlingar till och de lär byta ut honom mot Hadjar. Tsunoda lär väl aldrig få chansen.

Eftersom även Verstappen verkar vara rätt missnöjd med bilen, men ändå klarar av att vara med i toppen hela tiden, så kan man ju inte låta bli att undra vad han skulle kunna göra i en bil med bättre balans. Typ en McLaren. Skulle han vara två sekunder snabbare än Piastri och Norris?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp