Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Håller ändå en halv tumme för Max resten av säsongen. Brukar alltid hitta nån underdog att hålla på och plötsligt så är Max en sådan!Totalt 400 race varav 124 vinster för RBR, stabilt ändå.
![]()
Jag har inte mycket till övers för Max, men den där omkörningen alltsåHåller ändå en halv tumme för Max resten av säsongen. Brukar alltid hitta nån underdog att hålla på och plötsligt så är Max en sådan!
Omkörningen av Piastri alltså.. Det var racinghistoria!
Ja det är hemskt att se. Dock kunde inte ens Max trolla fram ett bra varv i Q3 så det var nog svårt för Tsunoda idag.Varför inte bara pensionera den andra RBR-bilen? Fruktansvärt att se
Man kan ju alltid hoppas. Stökigt både i F2 och Porsche innan. Får se hur det här spelar ut sig.Vem leder efter första kurvan idag tro? Min gissning är Leclerc![]()
Instämmer. Apropå taktik undrar man vad Mercedes sysslade med igår.Att RB slarvade bort 3e platsen idag, klantigt. Annars var det väll helt okej för att vara Monaco dvs
Jag vet inte. Jag tyckte det blev lite konstlat. Tätstriden undantagen, så blev väl följden av två påtvingade stopp mest köbildning orsakad av förare som avsiktligt körde långsamt för att hjälpa teamkompisar. Det blev också lite rörigt att följa när fältet spreds ut över flera varv. Det blir liksom aldrig särskilt spännande i Monaco och att krångla till det än mer på en bana där det ändå inte går att köra om gör ingen större skillnad.Att RB slarvade bort 3e platsen idag, klantigt. Annars var det väll helt okej för att vara Monaco dvs
Att RB slarvade bort 3e platsen idag, klantigt. Annars var det väll helt okej för att vara Monaco dvs
Jag tycker också att det bara blev konstigt och inte ett dugg mer underhållande. Kanske svär i kyrkan men är Monaco, annat än kvalet och inramningen, så jäkla kul egentligen? Tycker att Leclercs illvrål efter att blivit tvåa i kvalet sammanfattade det ganska bra.Jag vet inte. Jag tyckte det blev lite konstlat. Tätstriden undantagen, så blev väl följden av två påtvingade stopp mest köbildning orsakad av förare som avsiktligt körde långsamt för att hjälpa teamkompisar. Det blev också lite rörigt att följa när fältet spreds ut över flera varv. Det blir liksom aldrig särskilt spännande i Monaco och att krångla till det än mer på en bana där det ändå inte går att köra om gör ingen större skillnad.
Jag tycker också att det bara blev konstigt och inte ett dugg mer underhållande. Kanske svär i kyrkan men är Monaco, annat än kvalet och inramningen, så jäkla kul egentligen? Tycker att Leclercs illvrål efter att blivit tvåa i kvalet sammanfattade det ganska bra.
Ja, det är ju en klassisk bana - inget snack om det. Men du skriver ju det (nästan) själv; det hade kunnat bli nerv om en placering... Sen är jag helt med på att loppet ska vara med i kalendern, och både träningar och kval är underhållande. Men i realiteten är nästan kvalet viktigare än loppet själv, och det kan ju knappast vara meningen med sporten.I min bok har ändå Monaco en given plats på kalendern. Tycker det varit en bra helg med mycket körning i de fria träningarna. Bra kval med Mclaren som körde annan strategi än övriga och ett OK race. Tycker ändå det fanns viss nerv igår, särskilt då Norris blev så pass
Uppehållen av Max att jag nästan trodde att Leclerc skulle köra en Hail Mary och försöka passera Norris.
En av de bättre helgerna i Monaco senaste åren tycker jag. Sen kör F1 väldigt disciplinerat, kolla F2 och Porsche så kan man se hur det går med lite mer iver.