• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Någon annan som följer F1?

För spänningen hoppas vi på två Mclaren som kraschar i första svängen 🤣
Är väl rätt osannolikt med tanke på att det är ett par bilar emellan. Jag hoppades de skulle starta bredvid varandra som igår men icke. Vet inte vad som hänt med Oscar, han är en skugga av sitt forna jag.

Är väl rätt osannolikt med tanke på att det är ett par bilar emellan. Jag hoppades de skulle starta bredvid varandra som igår men icke. Vet inte vad som hänt med Oscar, han är en skugga av sitt forna jag.
Ganska väntat att både Lando och Oscar gör fler unforced errors när det närmar sig titelavgörande. Lär fortsätta resterande race och bli fler och grövre errors. Bägge visar på nerver och gällande papaya börjar gråzonen börjar bli rejält vid. Parallellt har Super Max vaknat till liv på riktigt. 🙈

Ganska väntat att både Lando och Oscar gör fler unforced errors när det närmar sig titelavgörande. Lär fortsätta resterande race och bli fler och grövre errors. Bägge visar på nerver och gällande papaya börjar gråzonen börjar bli rejält vid. Parallellt har Super Max vaknat till liv på riktigt. 🙈
Kan tänka mig att McLarens agerande också kan spela in. Det är nog inte bara jag som fått känslan att teamledningen bestämmer vem som ska bli mästare. För en förare kan det nog vara rätt skadligt för psyket att tvingas släppa förbi stallkompisen. För Piastris självförtroende tror jag att detta har varit helt förödande.

Håller med. Oscar har ju tidigare verkat vara iskall i alla avseenden, men nu när det faktiskt närmar sig en förartitel är det nog svårt att inte darra på manschetten.

Kan tänka mig att McLarens agerande också kan spela in. Det är nog inte bara jag som fått känslan att teamledningen bestämmer vem som ska bli mästare. För en förare kan det nog vara rätt skadligt för psyket att tvingas släppa förbi stallkompisen. För Piastris självförtroende tror jag att detta har varit helt förödande.
100% så. Avsaknaden av kontroll har blivit tydlig och det jag menar med papaya-gråzon. Ett angenämt problem när man har två som utmanar titeln. Fråga Toto. Det vi vet är att historien har en tendens att upprepa sig inom sport (lex Rosberg/Hamilton). Återstår att se. Men kul för publiken 😉🍿

Bra sammanfattning.
Hoppas alla tre ligger lika inför sista rejset !! Det blir kul

Race week!

Max gör det igen, knappat in 64 poäng på senaste 4 racen. 5 race kvar, allt kan hända.

1000010846.jpg

Mexico står på tur.

1000010845.jpg

Tider för Mexicos GP.
1000010844.png

Mexico_Circuit.webp

Jag tror att det kommer att stå mellan Norris och Verstappen. Piastri är helt under isen.

Men som sagt: Om Verstappen kan ta in 64 poäng på fyra tävlingshelger och fem återstår, så lär det bli svårt att stoppa honom. Jag tror också att han älskar utmaningen.

Eftersom jag - tyvärr - började följa sporten först 2022 så har jag ju inte tidigare sett någon spännande säsongsupplösning, så vid det här läget vet jag inte ens längre om jag håller på Piastri eller om jag vill att Max och Lando ska komma ikapp så mycket som det går…

Eftersom jag - tyvärr - började följa sporten först 2022 så har jag ju inte tidigare sett någon spännande säsongsupplösning, så vid det här läget vet jag inte ens längre om jag håller på Piastri eller om jag vill att Max och Lando ska komma ikapp så mycket som det går…
Med tanke på hur Piastri blivit förfördelad av sitt team hoppas jag fortfarande att han tar det. Annars håller jag på Max. Lando får gärna DNF:a varenda race.

För min del, ser jag gärna en Ferraridubbel. Annars Max. Har inte hållit på honom sen 2021 när han satte stopp för Lewis., men han är bäst och förtjänar titeln i år. Det är lättare att hålla på honom i motvind. ;)

Misstänker dock att Norris tar hem både dagens race och titeln. Det är helt oacceptabelt att Piastri är så långt efter Norris tom efter ett kval när Max hade stora problem. Jag tror som sagt att teamet har sabbat Piastri mentalt genom att krångla och lägga sig i. Jag tror inte att det är nerver som spökar. Jag tror att han ett brutalt sätt fick klart för sig att han inte kontrollerar sitt eget öde och att han känner sig uppgiven. En mer rutinerad och hänsynslös förare hade givetvis bett teamet dra åt helvete, men han är lite för duktig och lojal för sitt eget bästa.

Jag känner bara spontant att jag INTE vill att Max ska vinna. Isåfall hellre Norris 😅 jag tror att jag fått lite obefogat agg mot honom när det gick för bra för honom! Helst av allt får gärna Hamilton ta hem det!

För min del, ser jag gärna en Ferraridubbel. Annars Max. Har inte hållit på honom sen 2021 när han satte stopp för Lewis., men han är bäst och förtjänar titeln i år. Det är lättare att hålla på honom i motvind. ;)

Misstänker dock att Norris tar hem både dagens race och titeln. Det är helt oacceptabelt att Piastri är så långt efter Norris tom efter ett kval när Max hade stora problem. Jag tror som sagt att teamet har sabbat Piastri mentalt genom att krångla och lägga sig i. Jag tror inte att det är nerver som spökar. Jag tror att han ett brutalt sätt fick klart för sig att han inte kontrollerar sitt eget öde och att han känner sig uppgiven. En mer rutinerad och hänsynslös förare hade givetvis bett teamet dra åt helvete, men han är lite för duktig och lojal för sitt eget bästa.

Hur känner vi för konspirationsteorierna att Piastris bil inte är som den ska? Har teamet sabbat den själva..?

Hur känner vi för konspirationsteorierna att Piastris bil inte är som den ska? Har teamet sabbat den själva..?

Hade det varit fallet att dom gjort det medvetet och att det kommit ut bevis för det vore McLaren körda, så det tror jag inte

Skulle inte förvåna en, pågår mycket bakom kulisserna. Kanske är repressalier efter COTA 😅
Ytterst tveksam men inte otänkbart imho. Piastri nästa år: RB, Mercedes, Ferrari?

Tillbaka
Topp