Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
För spänningen hoppas vi på två Mclaren som kraschar i första svängenHade aldrig gissat på bägge Ferrari topp 5 efter kvalet. Max vs Ferrari i konstruktörs: snacka om att Max ger valuta för lönen. Han själv bär stallet till en eventuell 3e plats. Ganska sjukt.
Haha skulle inte förvåna ett dugg. Så länge inte Lando tar fler poäng än Oscar är Oscar vinnaren #kamikazee-papayasFör spänningen hoppas vi på två Mclaren som kraschar i första svängen![]()
Är väl rätt osannolikt med tanke på att det är ett par bilar emellan. Jag hoppades de skulle starta bredvid varandra som igår men icke. Vet inte vad som hänt med Oscar, han är en skugga av sitt forna jag.För spänningen hoppas vi på två Mclaren som kraschar i första svängen![]()
Ganska väntat att både Lando och Oscar gör fler unforced errors när det närmar sig titelavgörande. Lär fortsätta resterande race och bli fler och grövre errors. Bägge visar på nerver och gällande papaya börjar gråzonen börjar bli rejält vid. Parallellt har Super Max vaknat till liv på riktigt.Är väl rätt osannolikt med tanke på att det är ett par bilar emellan. Jag hoppades de skulle starta bredvid varandra som igår men icke. Vet inte vad som hänt med Oscar, han är en skugga av sitt forna jag.
Kan tänka mig att McLarens agerande också kan spela in. Det är nog inte bara jag som fått känslan att teamledningen bestämmer vem som ska bli mästare. För en förare kan det nog vara rätt skadligt för psyket att tvingas släppa förbi stallkompisen. För Piastris självförtroende tror jag att detta har varit helt förödande.Ganska väntat att både Lando och Oscar gör fler unforced errors när det närmar sig titelavgörande. Lär fortsätta resterande race och bli fler och grövre errors. Bägge visar på nerver och gällande papaya börjar gråzonen börjar bli rejält vid. Parallellt har Super Max vaknat till liv på riktigt.![]()
Håller med. Oscar har ju tidigare verkat vara iskall i alla avseenden, men nu när det faktiskt närmar sig en förartitel är det nog svårt att inte darra på manschetten.Ganska väntat att både Lando och Oscar gör fler unforced errors när det närmar sig titelavgörande. Lär fortsätta resterande race och bli fler och grövre errors. Bägge visar på nerver och gällande papaya börjar gråzonen börjar bli rejält vid. Parallellt har Super Max vaknat till liv på riktigt.![]()
100% så. Avsaknaden av kontroll har blivit tydlig och det jag menar med papaya-gråzon. Ett angenämt problem när man har två som utmanar titeln. Fråga Toto. Det vi vet är att historien har en tendens att upprepa sig inom sport (lex Rosberg/Hamilton). Återstår att se. Men kul för publikenKan tänka mig att McLarens agerande också kan spela in. Det är nog inte bara jag som fått känslan att teamledningen bestämmer vem som ska bli mästare. För en förare kan det nog vara rätt skadligt för psyket att tvingas släppa förbi stallkompisen. För Piastris självförtroende tror jag att detta har varit helt förödande.
Bra sammanfattning.Ganska väntat att både Lando och Oscar gör fler unforced errors när det närmar sig titelavgörande. Lär fortsätta resterande race och bli fler och grövre errors. Bägge visar på nerver och gällande papaya börjar gråzonen börjar bli rejält vid. Parallellt har Super Max vaknat till liv på riktigt.![]()
Känslan är ju dessutom att Max har allt att vinna just nu, Mclaren allt att förloraBra sammanfattning.
Hoppas alla tre ligger lika inför sista rejset !! Det blir kul
Jag tror Max fullkomligt älskar den rollen och det scenario som nu utspelar sig.Känslan är ju dessutom att Max har allt att vinna just nu, Mclaren allt att förlora
Undrar om Dino eller om Browning lämnar, båda kanske?
![]()
Med tanke på hur Piastri blivit förfördelad av sitt team hoppas jag fortfarande att han tar det. Annars håller jag på Max. Lando får gärna DNF:a varenda race.Eftersom jag - tyvärr - började följa sporten först 2022 så har jag ju inte tidigare sett någon spännande säsongsupplösning, så vid det här läget vet jag inte ens längre om jag håller på Piastri eller om jag vill att Max och Lando ska komma ikapp så mycket som det går…
Kan man betta pengar på just det? 100% att det händer!Norris pole men han lär torska starten då han rent statistiskt är sämst där.
![]()
![]()
För min del, ser jag gärna en Ferraridubbel. Annars Max. Har inte hållit på honom sen 2021 när han satte stopp för Lewis., men han är bäst och förtjänar titeln i år. Det är lättare att hålla på honom i motvind.
Misstänker dock att Norris tar hem både dagens race och titeln. Det är helt oacceptabelt att Piastri är så långt efter Norris tom efter ett kval när Max hade stora problem. Jag tror som sagt att teamet har sabbat Piastri mentalt genom att krångla och lägga sig i. Jag tror inte att det är nerver som spökar. Jag tror att han ett brutalt sätt fick klart för sig att han inte kontrollerar sitt eget öde och att han känner sig uppgiven. En mer rutinerad och hänsynslös förare hade givetvis bett teamet dra åt helvete, men han är lite för duktig och lojal för sitt eget bästa.
Hade det varit fallet att dom gjort det medvetet och att det kommit ut bevis för det vore McLaren körda, så det tror jag inteHur känner vi för konspirationsteorierna att Piastris bil inte är som den ska? Har teamet sabbat den själva..?
Skulle inte förvåna en, pågår mycket bakom kulisserna. Kanske är repressalier efter COTAHur känner vi för konspirationsteorierna att Piastris bil inte är som den ska? Har teamet sabbat den själva..?
Hur känner vi för konspirationsteorierna att Piastris bil inte är som den ska? Har teamet sabbat den själva..?
Hade det varit fallet att dom gjort det medvetet och att det kommit ut bevis för det vore McLaren körda, så det tror jag inte
Ytterst tveksam men inte otänkbart imho. Piastri nästa år: RB, Mercedes, Ferrari?Skulle inte förvåna en, pågår mycket bakom kulisserna. Kanske är repressalier efter COTA![]()
Han hade passat bra bredvid Antonelli!Ytterst tveksam men inte otänkbart imho. Piastri nästa år: RB, Mercedes, Ferrari?