Hur är priserna generellt på nya ur i Monte Carlo jämfört med Sverige?
När jag var där i somras var det ingen större skillnad vid min, högst, icke-noggranna koll. Utbudet är dock enormt och förhandlingsmöjlighet kan jag inte uttala mig om.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hur är priserna generellt på nya ur i Monte Carlo jämfört med Sverige?
Såg att man kan få en ny PAM372 för typ 57, vet inte om det är med AD stämpel eler inte. Det är ju ändå lite billigare än Sverige.Hur är priserna generellt på nya ur i Monte Carlo jämfört med Sverige?
Är faktiskt i Nice nu, får se om det blir en trip till Monaco.
Åk, det är kul!Är faktiskt i Nice nu, får se om det blir en trip till Monaco.
Ska bo i Cannes så det är ju nära både till Nice och MonacoÄr faktiskt i Nice nu, får se om det blir en trip till Monaco.
Är i Cannes just nu faktiskt, filmfestivalen.. Väntar på Mel Gibson med tjejen (hon är ett stort fan...)Ska bo i Cannes så det är ju nära både till Nice och Monaco![]()
Hoppas ni inte har judiskt påbrå!Är i Cannes just nu faktiskt, filmfestivalen.. Väntar på Mel Gibson med tjejen (hon är ett stort fan...)
Haha, ja säga vad man vill om honom som person.. men film kan(kunde?) hanHoppas ni inte har judiskt påbrå!![]()
Förbannat synd att han inte höll sig till filmHaha, ja säga vad man vill om honom som person.. men film kan(kunde?) han
En 116610 kostade 7800 € när jag fönstershopppade hos Rolexhandlaren i hamnen i Cannes för ett par veckor sedan. Det säger förstås inget om övriga priser, men det är väl runt 4 procent under svenskt listpris.Ska bo i Cannes så det är ju nära både till Nice och Monaco![]()
Lånar tråden lite, hur fungerar det med moms? Till ska ju inte vara några konstigheter? Hittat en klocka på Chrono24.
Tack!
Precis som köp från vilket EU-land som helst. Du betalar avsändarlandets momssats (20%) i samband med köp (om inte säljaren uppfyller vissa kriterier och är momsregistrerad i Sverige, då betalar du 25% moms men fortfarande i samband med köpet) och det tillkommer alltså inga ytterligare påslag eller avgifter.Monaco tillhör inte EU-området.
Men om du beställer en vara från Monaco behandlas köpet ändå på samma sätt som om du hade köpt en vara från Frankrike. Du behöver alltså inte betala någon tull, och momsen betalar du i Monaco.
Man kan alltså tuta och köra och förlita sig på c24priset utan att oroa sig för extra tillkommande prispåslag.Precis som köp från vilket EU-land som helst. Du betalar avsändarlandets momssats (20%) i samband med köp (om inte säljaren uppfyller vissa kriterier och är momsregistrerad i Sverige, då betalar du 25% moms men fortfarande i samband med köpet) och det tillkommer alltså inga ytterligare påslag eller avgifter.![]()
Importera från ett område utanför EU:s skatteområde
Handel med andra EU-länder räknas som inrikeshandel. Men några EU-länder har områden som inte tillhör EU:s mervärdesskatteområde.www.tullverket.se
Vet inte om det är en fråga men om det är en fråga är det är besvarat ovan. Räknas som Frankrike.Man kan alltså tuta och köra och förlita sig på c24priset utan att oroa sig för extra tillkommande prispåslag.